هوا سردتر می‌شود / بارش کشور را فرامی‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش دما در نوار شمالی و ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: بعدازظهر امروز در بعضی نقاط استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد رخ خواهد داد و در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل، وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه طی فردا و پس‌فردا بندرعباس با دمای ۲۹ و ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۶- و ۷- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند، افزود: روز دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی، کاهش دما در نوار شمالی کشور خواهیم داشت و در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، بارندگی، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز سه‌شنبه سامانه بارشی وارد کشور خواهد شد و ابتدا در شمال غرب و روز چهارشنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب بعضی نقاط جنوب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، استان‌های گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران و روز پنجشنبه در بیشتر نقاط کشور به جز سیستان و بلوچستان، بارش باران، رعدوبرق، در نقاط سردسیر بارش برف، وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش این سامانه در روز چهارشنبه و در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و شمال غرب خواهد بود و روز پنجشنبه در نیمه شرقی کشور، وزش باد شدید است، همچنین روز دوشنبه تا چهارشنبه، دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف همراه با غبار محلی و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، با بیشینه ۲۰ و کمینه ۴ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، آسمان صاف همراه با غبار محلی و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، با بیشینه ۱۹ و کمینه ۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 710887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.