هوشمندسازی چراغ‌های خیابانی در سیدنی/ راهکار لندن برای حمایت از پروژه‌های کربن‌زدایی

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «اعمال محدودیت‌های آب آشامیدنی در اسپانیا»، «هوشمندسازی چراغ‌های خیابانی در سیدنی»، «تبدیل محل دفن زباله در فلوریدا به منطقه تفریحی»، «راهکار کشاورزان تونسی در مقابله با تغییرات آب‌وهوایی»، «تقویت امنیت سن‌دیگو با هوشمندسازی خیابان‌ها»، «هلند میزبان روستای زیست‌محیطی کاهنده کربن»، «ابتکار شهر آلمانی در حمایت از تردد ارزان افراد کم‌درآمد»، «بهبود وضعیت وسایل نقلیه عمومی برای نابینایان»، «گام‌های نهایی هند در ساخت بزرگترین پارک انرژی‌های تجدیدپذیر جهان» و «راهکار لندن برای حمایت از پروژه‌های کربن‌زدایی» را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

اعمال محدودیت‌های آب آشامیدنی در اسپانیا

کمبود ذخایر آب در مخازن کاتالونیای اسپانیا، این منطقه را به اعمال محدودیت‌های آب آشامیدنی سوق داد. کاتالونیا، منطقه‌ای در شمال شرقی اسپانیا، دچار خشکسالی شده است و مقامات هشدار داده‌اند که این شرایط «پیش اضطراری» خشکسالی ممکن است هفته‌ها باقی بماند. این منطقه در حال حاضر بدترین خشکسالی تاریخ خود را متحمل شده است، به‌طوری‌که تنها ۱۸ درصد از ظرفیت مخازن آب این منطقه پر است که تنها آب مورد نیاز برای حدود ۶ میلیون نفر را تأمین می‌کند.

برای شهروندان این منطقه محدودیت‌های شدید آب اجرایی خواهد شد که مصرف روزانه هر نفر را از ۲۳۰ به ۲۱۰ لیتر در روز کاهش می‌دهد. این محدودیت علاوه بر استفاده شخصی شامل آب مصرفی در سالن‌های شهر به ازای هر ساکن برای خدمات نیز می‌شود. علاوه بر این، دولت‌های شهری در حال حاضر از استفاده از آب آشامیدنی برای نظافت خیابان‌ها و آبیاری چمن‌ها منع شده و محدودیت آب برای استفاده در صنعت و کشاورزی نیز افزایش یافته است.

هوشمندسازی چراغ‌های خیابانی در سیدنی/ راهکار لندن برای حمایت از پروژه‌های کربن‌زدایی

هوشمندسازی چراغ‌های خیابانی در سیدنی

چراغ‌های خیابانی سیدنی در جاده‌های اصلی سراسر منطقه طی سه سال آینده با ال‌ای‌دی‌های کارآمد انرژی و کنترل‌های هوشمند ارتقا پیدا خواهند کرد. این بزرگ‌ترین پروژه از نوع خود در جهان است.

کنترل‌های هوشمند به این چراغ‌ها اضافه می‌شوند تا در آینده به تشخیص عیوب، بهینه‌سازی مراحل تعمیر و نگهداری، اندازه‌گیری مصرف انرژی و تسهیل کم‌نور کردن خیابان‌ها در خارج از ساعات پیک مصرف کمک کنند. چراغ‌های جدید همچنین حسگرهای شهر هوشمند آینده را در خود جای خواهند داد و ایمنی را در سطح جاده‌های شهر بهبود می‌بخشد، هوشمندتر، قابل اعتمادتر و دارای پورت‌هایی برای حسگرهای شهر هوشمند است تا به شوراها کمک کند خدمات اجتماعی بهتری را برای ارائه در آینده برنامه‌ریزی کنند.

تبدیل محل دفن زباله در فلوریدا به منطقه تفریحی

محل دفن زباله در شهر جکسونویل در ایالت فلوریدا پس از اینکه تقریباً ۴۰ سال پیش بسته شده بود، به‌عنوان یک مقصد تفریحی چند منظوره جان تازه‌ای پیدا خواهد کرد، این محل دفن زباله که از ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۶ فعالیت کرد، امکانات تفریحی متنوعی را در اختیار شهروندان قرار خواهد داد.

طرح تبدیل محل دفن زباله در شهر جکسونویل در ایالت فلوریدا به منطقه تفریحی، در حال اجرا شدن است و انتظار می‌رود که پاکسازی مکان حدود شش ماه طول بکشد؛ به نظر می‌رسد که در این مکان مسیرهای دوچرخه‌سواری، دویدن و پیاده‌روی در نظر گرفته خواهد شد، یک مسیر دوچرخه‌سواری کوهستانی به طول سه مایل در این محیط در نظر گرفته خواهد شد. یک مسیر مخصوص برای دو ماراتن نیز در منطقه تفریحی در نظر گرفته شده در شهر جکسونویل راه‌اندازی خواهد شد و جوانان را برای شرکت در برنامه‌های تفریحی تشویق می‌کند.

راهکار کشاورزان تونسی در مقابله با تغییرات آب‌وهوایی

کشاورزان تونس، شمالی‌ترین کشور آفریقا، از پهپادها برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی، صرفه‌جویی در مصرف آب، تشخیص بیماری گیاهان و افزایش تولید محصولات خود بهره می‌برند. آن‌ها به این ترتیب شرایط درختان را بررسی و پیش از آن‌که اوضاع غیرقابل کنترل شود، میزان آب‌رسانی، کیفیت خاک و سلامت درختان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

پهپادها اطلاعات جمع‌آوری‌شده را به صفحه مانیتوری منتقل می‌کنند که در اختیار کشاورزان است و در آن مزارع به‌صورت تصویری شبیه‌سازی می‌شوند. مطابق با این فناوری هرچه گیاهان در تصویر سبزتر باشند، سالم‌تر هستند؛ به این ترتیب کشاورزان می‌توانند نشانه‌های وجود بیماری یا تغذیه نامناسب گیاهان را پیش از بروز تشخیص دهند و با استفاده از آب‌پاش‌های نصب شده روی پهپادها به گیاهان هدف دارو یا مواد مغذی برسانند.

هوشمندسازی چراغ‌های خیابانی در سیدنی/ راهکار لندن برای حمایت از پروژه‌های کربن‌زدایی

تقویت امنیت سن‌دیگو با هوشمندسازی خیابان‌ها

سن‌دیگو با هدف تقویت امنیت و ایمنی ساکنان در سراسر جوامع خود دو برنامه خیابان هوشمند جدید را به تصویب رساند که شامل «چراغ‌های خیابانی هوشمند و سیستم تشخیص خودکار پلاک» و «توسعه پیاده‌روهای امن در شهرها» می‌شود. اولین طرح با فعال‌سازی ۵۰۰ دوربین هوشمند در چراغ‌های خیابانی و استقرار فناوری تشخیص خودکار پلاک در ادغام با آن به افزایش امنیت کمک می‌کند و دومی با تعمیر پیاده‌روهای آسیب‌دیده و خطرناک ایمنی را برای صاحبان املاک و شهروندان به ارمغان می‌آورد.

چراغ‌های خیابانی هوشمند و فناوری‌های تشخیص خودکار پلاک به‌منظور رفع جنایات خشونت‌آمیز و تحویل مجرمان به سیستم عدالت استفاده خواهد شد و برنامه پیاده‌روهای ایمن نیز روی تعمیر پیاده‌روهای ناهموار و آسیب‌دیده سرمایه‌گذاری و در عین حال امکان انجام تعمیرات مورد نیاز را برای مردم در جلوی املاک خصوصی خود آسان می‌کند.

هلند میزبان روستای زیست‌محیطی کاهنده کربن

روستای زیست‌محیطی بوئکل در هلند به پایدارترین شکل ممکن از چوب و کنف ساخته شده است و این قابلیت را دارد که میزان چشمگیری از دی‌اکسید کربن موجود در هوا را جذب کند. این پروژه اروپایی در جهانی که گرفتار بحران انرژی، جنگ و اختلالات اقلیمی است، راه‌حل‌های مشخصی برای نوآوری‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ارائه می‌کند. مدیر پروژه روستای زیست‌محیطی بوئکل اظهار کرده سعی بر این است تا این منطقه از نظر غذا، آب و مقدار زیادی انرژی خودکفا باشد.

روستای بوئکل بخشی از یک پروژه جهانی روستاهای زیست‌محیطی است که در جست‌وجوی چگونگی انعطاف‌پذیری بیشتر در برابر تغییرات آب‌وهوا است، این روستا از ۳۶ آپارتمان پایدار دایره‌ای شکل تشکیل و ساختمان‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند ۸۰۰ تن کربن‌دی‌اکسید را در خود حفظ کنند و مانع انتشار آن شوند.

همچنین ساکنین در حال رشد و پرورش جنگل غذا هستند که در آن میوه و سبزیجات در میان درختان و درختچه‌ها کاشته‌اند و به این صورت فضای سبزی که در مجاورت این روستا قرار دارد نیز در برابر باران‌های شدید، خشکسالی و گرما مقاوم‌تر می‌شود. کل بودجه در نظر گرفته شده برای این پروژه ۱۰ میلیون یورو است.

ابتکار شهر آلمانی در حمایت از تردد ارزان افراد کم‌درآمد

ایالت نوردراین وستفالن آلمان، بلیت اجتماعی دویچلند (D-Ticket) مخصوص استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای ساکنان کم‌درآمد را معرفی کرده است. بلیت ۴۹ یورویی آلمان (Deutschlandticket) که دسترسی به تمام انواع حمل‌ونقل عمومی محلی و منطقه‌ای را فراهم می‌کند به عنوان یک گام انقلابی در سیاست اجتماعی مورد تحسین قرار گرفته است. با این حال، ایالت نوردراین وستفالن تصمیم گرفت با ارائه نسخه تخفیف‌دار به نام بلیت اجتماعی دویچلند برای افراد کم‌درآمد، این خدمات را حتی بیشتر در دسترس قرار دهد. هزینه این بلیت به جای ۴۹ یورو، ۳۹ یورو خواهد بود تا حمل‌ونقل عمومی را برای گروه آسیب‌دیده مقرون‌به‌صرفه‌تر شود.

افرادی که واجد شرایط دریافت کارت تخفیف هستند شامل دریافت‌کنندگان مزایاهای بیکاری، شهروندی، اجتماعی، کمک‌های اجتماعی، کمک‌هزینه مسکن، ذی‌نفعان مجاز قانون تأمین اجتماعی، ذی‌نفعان تحت قانون مزایای پناهجویان می‌شود.

هوشمندسازی چراغ‌های خیابانی در سیدنی/ راهکار لندن برای حمایت از پروژه‌های کربن‌زدایی

بهبود وضعیت وسایل‌نقلیه عمومی برای نابینایان

کانادا به‌منظور بهبود دسترسی افراد دارای مشکلات بینایی به وسایل‌نقلیه عمومی، چندین تابلو بریل در هر ایستگاه اتوبوس نصب کرده است. تابلوهای علائم بریل در ۸۴۰۰ ایستگاه اتوبوس در سراسر منطقه نصب شده است. این ابتکار با هدف بهبود دسترسی افراد نابینا یا کم‌بینا ارائه شده است، اطلاعات مهم مربوط به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی از طریق خط بریل و حروف لمسی برجسته در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

تابلوهای بریل و لمسی ایستگاه اتوبوس اطلاعات جامعی از جمله شماره ایستگاه اتوبوس، مسیرهای اتوبوس‌ها و همچنین شماره تلفن اطلاعات مشتری را ارائه می‌کند، در این صورت افراد دارای اختلالات بینایی می‌توانند با اطمینان خاطر از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند و از موقعیت فعلی خود و اتوبوس‌هایی که در ایستگاه مورد نظر سرویس می‌دهد، آگاه باشند.

گام‌های نهایی هند در ساخت بزرگترین پارک انرژی‌های تجدیدپذیر جهان

هند در حال ساخت بزرگترین پروژه انرژی تجدیدپذیر جهان است و انتظار می‌رود که مزرعه خورشیدی و بادی این پارک که در یک بیابان نمکی بزرگ در مرز پاکستان قرار دارد، سه سال دیگر تکمیل شود. پارک انرژی‌های تجدیدپذیر هند با عنوان خاودا که به نام نزدیک‌ترین روستا به محل پروژه نام‌گذاری شده است، به‌قدری بزرگ خواهد بود که از فضا قابل مشاهده خواهد بود. پس از تکمیل، این پروژه تقریباً به مساحتی اندازه سنگاپور خواهد بود و بیش از ۷۲۶ کیلومتر مربع وسعت خواهد داشت. دولت هند تخمین می‌زند که حداقل ۲.۲۶ میلیارد دلار (۲.۰۸ میلیارد یورو) هزینه داشته باشد. پس از تکمیل، این پارک سالانه ۳۰ گیگاوات انرژی تجدیدپذیر تأمین خواهد کرد که برای تأمین برق نزدیک به ۱۸ میلیون خانه هندی کافی است.

هند قصد دارد تا پایان این دهه، پروژه‌های ۵۰۰ گیگاوات انرژی پاک را اجرایی کند و تا سال ۲۰۷۰ به انتشار صفر خالص (کربن‌خنثی) برسد؛ این پروژه احتمالاً به گذار هند به تولید انرژی از منابع غیرکربنی کمک می‌کند.

راهکار لندن برای حمایت از پروژه‌های کربن‌زدایی

حمایت از پروژه‌های کربن‌زدایی لندن به‌کمک راه‌اندازی صندوق ۱۰۰ میلیون پوندی با عنوان صندوق تولید انرژی کارآمد و غیرمتمرکز لندن (Edge) توسط شهردار وقت با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری و مشاوره مالی چند ملیتی سرمایه توسعه پایدار (LLP) محقق خواهد شد. این صندوق به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری کلیدی برای تسهیلات مالی اقلیم لندن، نقشی کلیدی در افزایش سطح سرمایه‌گذاری خصوصی در زیرساخت‌های کم‌کربن پایتخت بریتانیا هم‌چون صندوق تأمین مالی سبز ایفا می‌کند.

صندوق تولید انرژی کارآمد و غیرمتمرکز لندن پروژه‌های متعددی را در طول چهار سال آینده تأمین مالی و سرعت انتقال لندن به صفر خالص را تسریع خواهد کرد. این صندوق یک نمونه جهانی از نحوه همکاری مالی بخش‌های خصوصی و شهرها برای دستیابی به اهداف کربن‌زدایی به کمک سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی است که مشاغل سبز و زیرساخت‌های کم‌کربن را ارتقا می‌دهند.

هوشمندسازی چراغ‌های خیابانی در سیدنی/ راهکار لندن برای حمایت از پروژه‌های کربن‌زدایی

کد خبر 710349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.