سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری انگلیسی‌زبانان / زبان فارسی در رده نهم قرار دارد

عربی، ماندارین، کره‌ای، ژاپنی، روسی، مجارستانی، ایسلندی، یونانی، فارسی و ترکی، سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری توسط انگلیسی‌زبان‌ها هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سرعت بالای جهانی شدن شرکت‌های بیشتری را به سوی فعالیت در سطح بین‌المللی و عرضه محصولات و خدمات خود به بازارهای خارجی سوق داده است، چراکه تسلط بر زبان جدید می‌تواند به افراد کمک کند تا موانع زبانی را پشت سر بگذارند و در فعالیت‌های خود موفق شوند.

یادگیری یک زبان جدید می‌تواند تجربه‌ای دشوار باشد، به‌ویژه چالش‌های مرتبط با ساختارهای دستوری پیچیده، تلفظ‌ها، واژگان و کمبود فرصت‌های موجود برای برقراری ارتباط با گویشوران بومی هر زبان که این دشواری را دوچندان می‌کند. با این حال کاوش در یک زبان جدید بدون پاداش نمی‌ماند و راه‌ها و فرصت‌های جدیدی را برای رشد هر زبان‌آموز در آینده باز می‌کند.

رونق بازار یادگیری زبان

صنعت یادگیری زبان نیز در سال‌های اخیر شاهد رشدی چشمگیر بوده است. این رشد ناشی از افزایش تقاضا برای چندزبانگی و روند رو به رشد یادگیری الکترونیکی است که به ادغام هوش مصنوعی با پلت‌فرم‌های یادگیری آنلاین کمک می‌کند.

سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری انگلیسی‌زبانان / زبان فارسی در رده نهم قرار دارد

سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری

رتبه‌بندی زبان‌ها بر اساس معیارهای گوناگون و یک سیستم امتیازدهی ساختاریافته نشان می‌دهد عربی، ماندارین، کره‌ای، ژاپنی، روسی، مجارستانی، ایسلندی، یونانی، فارسی و ترکی، سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری توسط انگلیسی‌زبان‌ها هستند.

عربی

عربی سخت‌ترین زبان برای یادگیری در جهان است و به‌طور گسترده در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا صحبت می‌شود و زبان بومی حدود ۱۱۰ میلیون نفر است. ساختار نوشتاری از راست به چپ آن نوشتن و خواندن را برای زبان‌آموزان انگلیسی‌زبان دشوار می‌کند. تلفظ بسیاری از کلمات عربی نیز به دلیل صداهای ناآشنا دشوار است.

با این حال جهان عرب به دلیل وجود ذخایر عظیم نفتی یکی از پردرآمدترین مناطق جهان از نظر فرصت‌های شغلی است و چندین شغل در منطقه به آشنایی متقاضیان با این زبان نیاز دارد، بنابراین تلاش برای فراگیری آن ارزشمند به‌شمار می‌رود. تخمین زده می‌شود یادگیری زبان عربی ۸۸ هفته طول می‌کشد.

سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری انگلیسی‌زبانان / زبان فارسی در رده نهم قرار دارد

ماندارین

ماندارین زبان ملی چین است، توسط بیش از ۱.۳ میلیارد نفر صحبت می‌شود و شیوه ارتباط بین مؤسسات آموزشی و شرکت‌های جهانی در چین به‌شمار می‌رود. یادگیری این زبان به دلیل نحو پیچیده و سیستم نوشتاری دشوار است. علاوه بر این، بیشتر کاراکترهای ماندارین آوایی نیستند و سیستم تلفظ آن نیز بسیار متفاوت از انگلیسی و سایر زبان‌های هند و اروپایی است.

کره‌ای

کره‌ای در سومین رده لیست قرار دارد. بخش بزرگی از واژگان این زبان از ماندارین مشتق شده و آن را به یکی از سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری در میان مردم سراسر جهان تبدیل می‌کند. زبان کره‌ای ۲۱ مصوت و ۱۹ صامت دارد و بر اساس هانگول (یک سیستم نوشتاری منطقی) است.

ژاپنی

ژاپنی یکی از پنج زبان سخت دنیا برای یادگیری است و آنچه آن را به یک زبان پیچیده تبدیل می‌کند، سیستم نوشتاری متشکل از ده‌ها هزار کاراکتر به نام «کانجی» است. علاوه بر این، تأکید در فرهنگ ژاپنی بر لحن گفتار محترمانه آن را برای سخنرانان جدید که بومی این زبان نیستند به چالش می‌کشد. بیش از ۱۲۸ میلیون گویشور ژاپنی در جهان وجود دارد و تسلط بر این زبان می‌تواند با توجه به قدرت اقتصادی ژاپن که میلیون‌ها مهاجر را از سراسر جهان را استخدام می‌کند، مفید باشد.

سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری انگلیسی‌زبانان / زبان فارسی در رده نهم قرار دارد

روسی

زبان روسی در رتبه پنجم واقع شده است. به دلیل نقش روسیه در نظم اقتصادی و سیاسی جهانی، روسی یکی از مهم‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است و می‌تواند به تسهیل ایجاد روابط و کمک به ناوبری تجاری در این کشور کمک کند. روسیه یکی از رهبران جهانی انرژی و منابع طبیعی است و روسی زبان مادری بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان است.

مجارستانی

مجارستانی زبان رسمی مجارستان و اتحادیه اروپا است و حدود ۱۴ میلیون گویشور بومی دارد که در مجارستان، رومانی و سایر نقاط اروپا پراکنده هستند. این زبان به دلیل تلفظ و دستور زبانی شامل ۱۴ مصوت است، از سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری توسط انگلیسی‌زبانان محسوب می‌شود، با این حال یادگیری آن برای افراد غیر انگلیسی زبان نسبتاً ساده‌تر است.

ایسلندی

ایسلند یکی از کوچک‌ترین کشورهای جهان است و حدود ۳۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیشتر آن‌ها به زبان ایسلندی صحبت می‌کنند. این زبان یکی از دشوارترین زبان‌ها برای تسلط است. با این حال یادگیری آن می‌تواند مفید باشد، زیرا ایسلند کشوری با درآمد بالا است و صنعت توریسم پررونق آن پتانسیل بسیار زیادی برای فرصت‌های شغلی ارائه می‌دهد.

سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری انگلیسی‌زبانان / زبان فارسی در رده نهم قرار دارد

یونانی

یونانی یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های شناخته شده در جهان است و تأثیر قابل‌توجهی در توسعه زبان انگلیسی داشته است. آنچه این زبان را دشوار می‌کند این است که کاربران باید با الفبای یونانی آشنایی داشته باشند. علاوه بر این، دارای دستور زبان دستوری پیچیده است، مانند داشتن سه جنسیت اسمی و حالت و زمان‌های متعدد است.

فارسی

فارسی یکی از مهم‌ترین زبان‌های جهان است و در آسیای مرکزی و خاورمیانه به‌طور گسترده صحبت می‌شود. این زبان به‌عنوان زبان مادری ۶۲ میلیون گویشور، در بین ۲۰ زبان برتر دنیا قرار دارد. آنچه زبان فارسی را دشوار می‌کند الفبا، رسم‌الخط و خوانش از راست به چپ است که در تضاد با اکثر خط‌های نوشتاری جهان قرار دارد.

ترکی

زبان ترکی ماهیت آوایی دارد که تلفظ را ساده می‌کند، با این حال به دلیل دستور زبان، پسوندها و ترتیب کلمات پیچیده، یکی از سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است. این زبان حدود ۷۵ میلیون گویشور بومی دارد که در سراسر ترکیه، سوریه و عراق پراکنده شده‌اند.

سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری انگلیسی‌زبانان / زبان فارسی در رده نهم قرار دارد

کد خبر 710331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.