رشد بارجیل در یک نگاه؛ این سال‌ها بر بارجیل چه گذشت؟

همزمان با لانچ وب‌سایت بارجیل در سال 97، فعالیت این برند در شبکه‌های اجتماعی شروع شد. به همین خاطر وب‌سایت بارجیل، سوشال مدیا را می‌توان به عنوان اولین کانال معرفی و فروش بارجیل معرفی کرد.

بارجیل، متمایزترین فروشگاه آنلاین محصولات خوراکی‌محور سالم (barjil.com) است که با تمرکز روی آجیل و خشکبار فعالیت خود را در ایران آغاز کرد. این برند به مرور زمان محصولات خوراکی باکیفیت دیگری مانند انواع میوه خشک، چای و دمنوش، انواع مزه‌ها تنقلات و... را به سبد محصولات خود اضافه کرد.

سلامت‌محوری، خلاقیت و نوآوری، بسته‌بندی متمایز و اخلاق‌محوری از جمله ارزش‌های کلیدی برند بارجیل هستند که مسیر رشد و توسعه آن را طی سال‌های اخیر هموار کرده‌اند. بارجیل علی‌رغم اینکه به عنوان یک برند جوان شناخته می‌شود، حالا جایگاه ویژه‌ای در فروش آنلاین خوراکی‌های سالم و ایجاد حس خوب در مشتریان پیدا کرده است. در این مطلب سعی کردیم خیلی خلاصه به روند رشد بارجیل با اعداد و ارقام بپردازیم تا ببینیم این برند چگونه به اینجا رسید.

سال شروع بارجیل: از ایده تا اجرا

با توجه به فراز و نشیب‌هایی که در مسیر شروع کار فروشگاه آنلاین وجود داشت می‌توان گفت نقطه شروع ایده بارجیل در سال ۹۱ بود که بنیان‌گذار آن با ایده‌های جدید، نیاز به یک لاین بیزینس جدید در بازار خوراکی‌های سلامت‌محور شناسایی کرد. بهره‌مندی از تجربه خانوادگی بنیان‌گذار بارجیل در حوزه صادرات پسته یکی از نقاط قوتی بود که به بررسی شرایط بازار و نقاط قوت و ضعف کمک می‌کرد. پس از چند سال، بالاخره در پاییز و زمستان ۹۶ با همکاری شرکتی برای بسته‌بندی و برندینگ، ایده بارجیل به مرحله اجرا رسید.

پس از بررسی ایده‌های مختلف برای بسته‌بندی محصولات، بسته‌بندی نهایی انتخاب شد و در مرداد ۹۷ سایت بارجیل به‌صورت رسمی با تعداد محدودی محصول لانچ شد. فرآیند رشد بارجیل به‌صورت آهسته و پیوسته در حال طی شدن بود تا اینکه شیوع ویروس کرونا تغییرات عظیمی در فرآیند خرید و اقتصاد مردم جهان ایجاد کرد. با توجه به آنلاین شدن کسب‌وکارهای مختلف، این دوران فرصت مناسبی برای توسعه بارجیل به عنوان یک فروشگاه آنلاین خوراکی‌های سلامت‌محور بود. سال ۱۳۹۹ تمرکز بیشتری روی ارزش‌آفرینی و پیشرفت بارجیل بود و با تزریق سرمایه، به عنوان یک کسب‌وکار کاملا مستقل، مسیر صعودی پیشرفت را به سرعت طی کرد.

اعضای تیم و تعداد نفرات بارجیل

به‌طورکلی می‌توان گفت که بارجیل کار خود را با دو نفر آغاز کرد: یک نفر با تمرکز بر استراتژی و یک نفر هم با تمرکز بیشتر بر عملیات و مدیریت فعالیت‌های روزانه مجموعه بارجیل تمام فعالیت‌های مربوط به سفارش‌گیری، بسته‌بندی و ارسال را به عهده داشت تا اینکه کم‌کم نفرات عملیاتی جدید به تیم اضافه شد. با گسترش تیم، دفتر بارجیل هم بزرگ‌تر شد و جای خودش را به یک فضا با سه اتاق و یک هال داد تا افراد بیشتری در کنار یکدیگر فعالیت داشته باشند.

در سال ۱۳۹۸ تیم بارجیل توسعه پیدا کرد و کار فروش سازمانی به فعالیت‌های فروشگاه اضافه شد. تا سال ۱۴۰۰، مجموعا ۶-۷ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ تا ۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم با بارجیل همکاری داشتند. با شروع سال ۱۴۰۰، دوران تست و آزمایش به‌سر رسیده بود و وقت توسعه جدی بارجیل فرا رسید. بارجیل با افزایش نیروهای خود فضای دفتری خود را گسترش داد، طوری‌که دفتر توسعه، دفتر عملیاتی و دفتر پخش و انبار جداسازی شد.

با گسترش لاین فروش عمده، فروش سازمانی و خرده‌فروشی نیاز به نیروهای متخصص و جوان بیشتر احساس می‌شد، به همین خاطر طبق استراتژی‌های مدیریت، نیروهای متخصص بیشتری به تیم اضافه شد تا فضای رشد و خلاقیت بیشتری برای ادامه کار فراهم شود. در حال حاضر بارجیل با تیم ۶۰ نفره خود در تلاش است که کسب‌وکار خود را برای رفع نیازهای بازار و تامین خوراکی‌های سلامت‌محور در سطح کشور گسترش دهد.

کانال‌های فروش بارجیل

همزمان با لانچ وب‌سایت بارجیل در سال 97، فعالیت این برند در شبکه‌های اجتماعی شروع شد. به همین خاطر وب‌سایت بارجیل، سوشال مدیا و به‌طورخاص اینستاگرام را می‌توان به عنوان اولین کانال معرفی و فروش بارجیل معرفی کرد.

در ادامه فعالیت بارجیل گسترش پیدا کرد و کم‌کم کانال‌های فروش مختلفی مورد تست و بررسی قرار گرفت تا از میان آن‌ها بتوان روی بهترین موارد تمرکز کرد. در حال حاضر اسنپ فود یکی از کانال‌های دائمی فروش بارجیل به‌شمار می‌رود. به‌مرور زمان مناطق و شهرهای تحت‌پوشش شعب اسنپ فود در سراسر کشور گسترش پیدا کرد و راه خود را به مناطق بیشتری در کشور باز کرد تا یک قدم دیگر به هدف اصلی خود، یعنی فروش بدون مرز نزدیک شود.

علاوه‌براین، کانال فروش سازمانی و کانال کسب‌وکارها هم بخشی از کانال‌های فروش بارجیل را تشکیل می‌دهند که هرکدام به‌طور جداگانه روی حوزه خاصی تمرکز دارند.

نگاهی به رضایت مشتری از محصولات بارجیل

اولین و مهم‌ترین موضوع برای برند بارجیل، رضایت مشتری است. عوامل زیادی روی بحث رضایت مشتری تاثیرگذار است و بارجیل همواره در تلاش است تا حداکثر رضایت مشتریان را جلب کند. در بازار خوراکی‌های سلامت‌محور از جمله خشکبار و آجیل، عواملی مثل طعم، تازگی و کیفیت، تنوع محصول و بسته‌بندی اهمیت زیادی دارد. علاوه‌براین، اهمیت قیمت محصولات موضوع غیرقابل انکاری در بحث فروش و رضایت مشتری محسوب می‌شود.

بارجیل با شعار حفظ کیفیت با دید اقتصادی در تلاش است تا اقتصادی‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات را در اختیار مشتریان قرار دهد. تنوع محصولات با سطح قیمتی متفاوت باعث شده که مشتریان در حین خرید گزینه‌های بیشتری در اختیار داشته باشند.

جالب است بدانید که علاوه‌بر کنترل دائمی تیم بارجیل، در برخی موارد نظرات مشتریان به‌طور مستقیم توسط مدیریت مجموعه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا امکان رصد کردن شرایط و شناسایی چالش‌های بازار برای بهبود وجود داشته باشد. طی بررسی‌های انجام شده در بحث رضایت مشتریان، هرچند ممکن است به نظرتان عجیب برسد اما محصولات بارجیل با میانگین رضایت بالای 99% به‌فروش می‌رسد که عدد نسبتا بالایی برای محصولات خوراکی به‌شمار می‌رود.

تلاش برای توسعه بارجیل: افزایش تعداد مشتریان و نرخ بازگشت

آمار و ارقام فروش و میزان رضایت مشتریان نشان‌دهنده افزایش روزافزون تعداد مشتریان بارجیل است. بارجیل با هدف حفظ تداوم در تامین محصولات با کیفیت و رویکرد مدرن در عرضه، در تلاش است که محصولات خوراکی سلامت‌محور را در دسترس تمام مردم ایران و سپس خارج از کشور قرار دهد. فروش بدون مرز یکی از چشم‌اندازهای بارجیل است که تلاش اعضای تیم را برای توسعه دوچندان می‌کند.

بارجیل در تلاش است تا با ایجاد تجربه و حس خوب در مشتریان، احترام به مشتری را به عنوان اولویت کار خود معرفی کند. توجه به احترام، آن هم قبل از فروش و سودآوری، یکی از عوامل خوشایندی است که باعث شده روزبه‌روز به تعداد مشتریان وفادار این برند اضافه ‌شود و همزمان نرخ بازگشت مشتریان هم افزایش پیدا کند.

کد خبر 710104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.