انجام ۹۶۰۷ عملیات امداد، نجات و اطفای حریق در شهر اصفهان طی ۸ ماهه ۱۴۰۲

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در هشت ماهه سال جاری ۹۶۰۷ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات توسط اکیپ‌های عملیاتی ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه این سازمان پوشش داده شد و امدادرسانی لازم صورت گرفت.

امید باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عملکرد و فعالیت‌های هشت ماهه ۱۴۰۲ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در این مدت ۴۴۰ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی برقرار شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۹۶۰۷ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات توسط اکیپ‌های عملیاتی ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه سازمان آتش‌نشانی اصفهان پوشش داده شد و امدادرسانی لازم صورت گرفت، افزود: از این تعداد ۵۸۰۴ مورد مرتبط با حوادث و خدمات ایمنی و ۳۸۰۳ عملیات اطفای حریق داشتیم.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حریق وسایل نقلیه، یکی از شاخص‌ترین آتش‌سوزی‌هایی است که با آن مواجه بودیم، تصریح کرد: با فراوانی ۴۹۷ مورد بیش از ۱۳ درصد از موارد عملیاتی مربوط به حریق خودرو بوده و طی بررسی‌های انجام شده حدود ۴۵ درصد موارد به دلیل اتصالی برق و ۴۰ درصد به دلیل نشت بنزین و روغن خودرو اتفاق افتاده است.

باقری ضمن توصیه به رانندگان گفت: افراد باید نسبت به تعمیرات و نگهداری خودرو دقت کافی داشته باشند و بازدید سیستم برق‌رسانی خودرو را به متخصصان فنی بسپارند تا موارد غیر ایمن رفع عیب و اصلاح شود، همچنین شیلنگ انتقال سیالات به‌ویژه سیستم سوخت‌رسانی خودرو بازدید شود.

وی با اشاره به اینکه بنزین در دمای هفت درجه سانتی‌گراد با یک جرقه آتش می‌گیرد و با داغ شدن موتور خودرو، خطر حریق افزایش پیدا می‌کند، تاکید کرد: شهروندان باید در صورتی که بوی بنزین داخل خودرو یا اطراف آن استشمام شد نسبت به رفع عیب اقدام و از کنار این موارد ساده عبور نکنند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: افرادی که خودروهای دوگانه‌سوز دارند، باید نسبت به معاینات فنی و سرویس دوره‌ای خودروها دقت داشته باشند و به نمایندگان مجاز مراجعه کنند، چنان چه صبح‌ها بوی گاز استشمام کردند نسبت به بستن شیر اصلی اقدام کنند و اگر قطع نشد باید توسط متخصصان امر بررسی شود.

باقری تصریح کرد: خاموش‌کننده آتش در لحظات اولیه از گسترش حریق جلوگیری می‌کند، از این‌رو سازمان آتش‌نشانی آمادگی ارائه آموزش‌های لازم در خصوص مبانی حریق و کار با خاموش‌کننده‌ها را به شهروندان دارد.

وی گفت: اکیپ‌های عملیاتی سازمان آتش نشانی اصفهان در هشت ماهه نخست سال طی اجرای مأموریت‌ها موفق شدند جان ۴.۳۸ نفر از شهروندان گرفتار در حوادث و آتش‌سوزی‌ها را نجات دهند.

کد خبر 710021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.