روابط ایران و آذربایجان در مسیر درستی قرار دارد

وزیر امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در مسکو دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور را نقطه عطف جدیدی در روابط دوجانبه خواند و گفت که همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف در مسیر خوب خود به پیش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان و «جیحون بایراموف» وزرای امور خارجه ایران و جمهوری آذربایجان عصر امروز _سه‌شنبه چهاردهم آذر_ و در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر در مسکو دیدار و گفت‌وگو کردند.

امیرعبداللهیان در این دیدار با بیان اینکه موضوعات زیادی برای همکاری‌های متنوع بین دو کشور داریم، افزود: در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیت کارها در مسیر خوب خودش پیش می‌رود.

وی به دیدار اخیر رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست اکو در تاشکند در ۱۸ آبان ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: دیدار اخیر رؤسای جمهور دو کشور نقطه عطف جدیدی در روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بود. اطمینان دارم توافقات رؤسای دو کشور با کمک همه وزرای ایران و جمهوری آذربایجان به خوبی اجرایی خواهد شد و از همینک نیز آثار آن را در شروع پروژه‌ها به خوبی مشاهده می‌کنیم.

امیرعبداللهیان در پایان این سفر در جمع خبرنگاران درباره دیدارش با همتای آذربایجانی در مسکو و ارزیابی از آینده روابط ایران و جمهوری آذربایجان گفت: در دیدار اخیر آقایان رئیسی و الهام علی‌اف توافق خیلی خوبی برای توسعه همه جانبه روابط در بخش اقتصادی، گشایش کریدورها، همکاری‌های تجاری، پروژه‌های نیمه کاره‌ای که بین دو کشور بود، صورت گرفت.

وی افزود: از سال گذشته نیز اقدامات اجرایی برای تحقق تکمیل پروژه‌ها شروع شد و رؤسای جمهور نیز بر انجام هر چه سریع‌تر آن تأکید کردند لذا روابط دو کشور در مسیر درستی قرار دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: امروز در دیدارم با آقای جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان توافق کردیم که بایستی روابط در همه ابعاد فعال شود و از یک روابط متوازن اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و گردشگری برخوردار باشیم که آن ابعادی که سرعت پیشرفت آن کمتر بوده را بتوانیم شتاب بیشتری ببخشیم.

نظر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان درباره ملاقاتش با همتای ایرانی

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان جیحون بایراموف نیز در این دیدار گفت: امروز فرصت داشتیم مسائل مهم مربوط به دریای خزر را بررسی کنیم. بیانیه‌ای هم که در پایان این دیدار به تصویب رسید، بیانیه بسیار مفیدی بود.

وی افزود: سنت خیلی خوبی است که بین ما برقرار شده و اینکه علاوه بر ملاقات‌های دوجانبه، تلاش می‌کنیم در محافل بین‌المللی نیز دیدارهایی را با هم داشته باشیم تا طیف گسترده‌ای از مسائلی که وجود دارد را بررسی کنیم. از این منظر معتقد هستم ملاقات امروز بسیار خوب خواهد بود و در راستای اجرای دستورات رهبران دو کشور انجام خواهد شد. فرصت خواهیم داشت دستورات رهبران دو کشور را بررسی کنیم و پروژه‌هایی که بین دو کشور در حوزه‌های حمل و نقل و انرژی وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم.

بایراموف همچنین بیان کرد: اعتقاد دارم می‌توانیم امروز درباره مسائل سیاسی بین دو کشور و منطقه نیز بحث و تبادل نظر کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز ضمن شرکت در نشست وزرای خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر (ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان) و ایراد سخنرانی در این نشست، با وزرای خارجه روسیه، ترکمنستان و قزاقستان نیز به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 709743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.