ایران و روسیه سند مقابله با تحریم‌ امضا کردند

وزیران امور خارجه ایران رو روسیه سندی را در زمینه شیوه‌های مقابله و پیامدهای اقدامات قهرآمیز امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بیانیه مشترک جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در زمینه شیوه‌های مقابله و پیامدهای اقدامات قهرآمیز یکجانبه، امروز _سه‌شنبه چهاردهم آذر_ توسط «حسین امیرعبداللهیان» و «سرگئی لاوروف» وزرای خارجه دو کشور، در پایان نشست‌های خصوصی و عمومی وزیران امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر در مسکو امضا شد.

وزیران امور خارجه دو کشور پس از امضای این اعلامیه، در راستای توسعه مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کردند.

لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این نشست با اشاره به اینکه امروز برای ششمین بار با همتای ایرانی خود در سال ۲۰۲۳ میلادی دیدار داشته است، بر اراده مسکو و تهران بر توسعه مناسبات دوجانبه تأکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه، امضای اعلامیه مشترک برای همکاری در خصوص راه‌ها و ابزارهای مقابله، کاهش و جبران‌آثار منفی اقدامات قهرآمیز یک جانبه را گامی برای تحکیم همکاری‌های دوجانبه در مقابله با تحریم‌های غرب دانست.

حسین امیرعبداللهیان طی سخنرانی در این نشست اظهار کرد: ضرورت دارد روند همکاری‌های پنج‌جانبه در دریای خزر شتاب بیشتری گیرد، اقدامات یک جانبه در دریای خزر بدون توجه به حقوق سایر کشورهای ساحلی موجب تضییع حقوق و منافع دیگران می‌شود.

دوازدهمین نشست سالانه وزیران امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر روز سه‌شنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۲ با حضور دیپلمات‌های ارشد پنج کشور همسایه در مسکو برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان، سرگئی لاوروف، جیحون بایراموف، رشید مردوف و مراد نورتلئو وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان پس از انجام مراسم عکس یادگاری، نشستی خصوصی داشتند و پس از آن در نشستی عمومی به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل این پهنه آبی پرداختند.

کد خبر 709700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.