تداوم انباشت آلاینده‌های جوی تا اواخر هفته / دمای ۸ درجه زیر صفر در استان ثبت شد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح نارنجی تا اواخر هفته در استان گفت: طی این مدت کاهش کیفیت هوا، سکون نسبی هوا، انباشت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر اصفهان و شهرک‌های صنعتی انتظار می‌رود.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر تداوم پایداری جو تا اواخر وقت پنجشنبه بر استان است.

وی افزود: بر این اساس، طی این مدت وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان صاف، گاهی کمی ابری و به ندرت وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در مناطق مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان آسمان غبارآلود، کاهش دید و کیفیت هوا و انباشت آلاینده‌های جوی مورد انتظار است، از این‌رو وزش باد در نواحی غربی طی روز پنجشنبه، به نسبت شدید تا شدید خواهد بود.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی نارنجی با ورود سامانه تداوم شرایط پایداری از اوایل امروز تا روز پنجشنبه، شانزدهم آذر، با افزایش غلظت آلاینده‌ها در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با کاهش کیفیت هوا، سکون نسبی هوا، انباشت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی همراه است.

معتمدی گفت: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی در صورت رعایت و کنترل نشدن منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی از مخاطرات سامانه مذکور است.

وی اظهار کرد: مدیریت جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر ممنوعیت تردد گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره آغاز سامانه شرایط پایداری از روز جمعه دهم و تداوم آن تا وقت امروز در استان، افزود: غبارآلودگی، کاهش دید و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها به ویژه در نیمه اول روز در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی با کاهش شعاع دید و بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم و انباشت آلاینده‌های جوی مورد انتظار است.

وی تصریح کرد: ممنوعیت تردد غیرضروری در سطح شهرها به ویژه افراد آسیب‌پذیر، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت تردد خودروها در شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

معتمدی با بیان اینکه دمای هوای طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه و کمینه آن بامداد فردا به منفی یک درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با کمینه دمای ۸- درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 709641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.