ارائه خدمات رایگان سنجش دیابت و فشار خون در ۴۵۶ خانه بهداشت خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از فعالیت ۸۳ مرکز خدمات جامع سلامت و ۳۷۳ پایگاه و خانه بهداشت در راستای اجرای پویش ملی سلامت و غربال‌گری فشارخون بالا و دیابت خبر داد.

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به اهمیت بالای پیشگیری از فشارخون بالا و دیابت، پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان ماه در مناطق تحت پوشش این دانشگاه آغاز شده است.

وی افزود: از آغاز شروع پویش ملی سلامت، ۷۱۷ کادر محیطی مراقب سلامت و بهورز در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه و خانه بهداشت فعالیت دارند و خدمات اندازه‌گیری و بررسی میزان فشارخون و قندخون مردم را به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: با یک بار سنجش فشار خون و قند خون به دنبال شناسایی افراد مشکوک هستیم تا این افراد را پس از شناسایی به شکل مؤثر تحت درمان قرار دهیم و با پیگیری مداوم و فعال از طریق مراقبان سلامت که در برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع مشغول به کار هستند، بیماری افراد را رصد، پیگیری و کنترل کنیم.

شاهین‌فر با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین عوامل بیماری‌های غیر واگیر فشارخون، دیابت و برخی از سرطان‌ها هستند، گفت: این بیماری‌ها را می‌توان با آگاهی، تشخیص، درمان و پیگیری فعال که برنامه سلامت خانواده آن را دنبال می‌کند، به طور کامل کنترل کرد.

وی تاکید کرد: تا کنون برای تعداد ۶۰ هزار و ۴۳۹ نفر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی غربالگری دیابت و فشار خون بالا انجام شده است که از این تعداد، هزار و ۵۱ نفر مشکوک به فشار خون بالا و ۶۶۶ نفر نیز مشکوک به دیابت شناسایی شدند.

کد خبر 709329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.