واحد خدمات‌دهی‌ ویژه معلولان در شهرداری کرمان راه‌اندازی می‌شود

شهردار کرمان از راه‌اندازی واحد خدمات‌دهی‌ ویژه معلولان در شهرداری کرمان به‌مناسبت روز جهانی معلولان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، سعید شعرباف، در دیدار با مدیر انجمن ضایعه نخاعی استان کرمان اظهار کرد: واحد خدمات‌دهی ویژه معلولان برای سهولت در کار افراد دارای معلولیت و کمک به انجام امور آن‌ها در حوزه شهری در شهرداری کرمان راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این واحد در طبقه همکف شهرداری مرکز خدمت‌رسانی می‌کند، افزود: شهروندان دارای معلولیت تنها با مراجعه به این واحد و بدون نیاز به رفت‌وآمد می‌توانند کارهای خود را در حوزه مناطق پنج‌گانه شهرداری پیگیری کرده و انجام دهند.

شهردار کرمان ادامه داد: کارکنان این واحد درخواست شهروندان دارای معلولیت را به طور ویژه ثبت کرده و پس از دریافت مدارک، ضمن پیگیری امور در مناطق، اقدامات لازم را انجام می‌دهند و امضا و امور احتمالی نهایی در همین واحد انجام خواهد شد.

شعرباف از اختصاص یک شماره تلفن و سامانه تماس مخصوص برای واحد ویژه خدمات‌دهی به معلولان در شهرداری کرمان خبر داد و تاکید کرد: با این اقدام بسیاری از رفت‌وآمدهای غیر لازم معلولان به شهرداری مناطق و شهرداری مرکز حذف می‌شود.

وی ادامه داد: افراد دارای معلولیت در صورت نیاز به مراجعه و گفت‌وگو با هر یک از مدیران یا مسئولان شهرداری، در روزها و ساعاتی که برنامه‌ریزی خواهد شد، به واحد خدمات‌دهی مراجعه و پرونده شهروندان معلول توسط مدیران بررسی خواهد شد.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه اقدام مذکور یک اتفاق جدید در استان کرمان است و می‌تواند الگوی ویژه‌ای برای خدمت‌دهی ویژه به معلولان باشد، از آغاز به کار این واحد طی هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم این حرکت به بقیه نهادها و ارگان‌ها نیز تسری یابد.

شعرباف هم چنین با اشاره به اختصاص اتوبوس ویژه معلولان در حوزه حمل‌ونقل عمومی شهرداری کرمان، گفت: این اتوبوس به‌زودی به‌روزرسانی می‌شود و با تعمیرات اساسی برنامه‌ریزی شده، برخی از مشکلات آن به‌ویژه هنگام سوار و پیاده‌شدن معلولان برطرف خواهد شد.

وی یکی دیگر از دیگر برنامه‌های شهرداری کرمان را تقدیر از برخی افراد نمونه جامعه معلولان نظیر ورزشکاران بیان کرد و خاطرنشان کرد: تقدیر از این عزیزان همواره وظیفه ماست و همانند گذشته انجام خواهد شد.

کد خبر 709049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.