آخرین جزئیات تعطیلی مدارس تهران؛ فردا یکشنبه (آذر ۱۴۰۲)

نحوه فعالیت مدارس تهران برای فردا (یکشنبه) توسط استانداری اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا از ابتدای دهه ۷۰ آغاز و پس از آن در دهه ۸۰ و ۹۰، به یک روال عادی تبدیل شد، سال گذشته آلودگی هوا بیش از ۲۰ روز مدارس را به تعطیلی کشاند و طی سال جاری نیز کمیته اضطرار با توجه به شرایط هشدار آلودگی، چند روز مدارس تعطیل کرد.

کودکستان‌ها و مدارس مقطع دبستان در استان تهران به‌جز دماوند و فیروزکوه و بخش رودبار قصران، امروز _شنبه یازدهم آذر_ با توجه به تشدید آلودگی هوا و بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، غیرحضوری شد و میرمحمد غراوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران، اظهار کرد: با توجه به تشدید آلودگی هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران به غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا _یکشنبه دوازدهم آذرماه_ غیرحضوری شد.

وی افزود: تمام مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی در دو نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری است، همچنین پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل رؤیت دارند، جلوگیری کنند.

با توجه به تشدید آلودگی هوا و بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، امروز شنبه نیز مهدکودک‌ها تعطیل بود و فعالیت آموزشی کودکستان‌ها و مدارس مقاطع دبستان استان تهران غیر از شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه و بخش رودبارقصران در دو نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری و مجازی بود.

افزایش آلودگی هوای تهران از یکشنبه تا چهارشنبه

طبق گفته مدیرکل محیط زیست استان تهران، مدارس تنها سهم ۱۸ درصدی در آلودگی هوا دارند و دلیلی برخی مسئولان برای تعطیلی مدارس، پیشگیری از در معرض آلودگی قرار گرفتن دانش‌آموزان و حفظ بیشتر سلامتی آنها است.

اداره‌کل هواشناسی استان تهران نیز اعلام کرد که طی روزهای آینده به ویژه از یکشنبه تا چهارشنبه افزایش آلودگی هوای تهران مورد انتظار است؛ اداره‌کل هواشناسی تهران این چنین اعلام کرده است که «بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش ملایم باد، در ارتفاعات گاهی وزش متوسط باد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به استقرار جوی پایدار و نبود وزش باد قابل ملاحظه شرایط برای انباشت ذرات آلاینده هوا و افزایش غبار مهیا است و از این رو روند کاهش کیفیت هوا در سطح استان و افزایش غلظت آلاینده‌ها در نواحی شهری و پرتردد به ویژه از امشب تا صبح چهارشنبه (پانزدهم آذرماه) مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است و آسمان تهران فردا یکشنبه (۱۲ آذرماه) صاف و غبار محلی، گاهی وزش باد ملایم از بعد از ظهر غبارآلود با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد و طی دوشنبه (سیزدهم آذرماه) صاف و غبار محلی، گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 708780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    2 0
    دیبرستانی ها ابشش که دارند؟!
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 0
    میبینیم چقدر به سلامتی دانش آموزان اهمیت می‌دین مقطع دوم متوسطه تعطیل نشده واقعا متاسفیم
  • همشهری IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 0
    دوره ووم را هم تعطیل کنید. حتما باید همه سرطان خون بگیرند!!!!!
  • سپیده IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    2 1
    با سلام ..خنده دارترین و بی منطق ترین تصمیم همین بود که دبیر ستانیهارو به این شکل تعطیل اعلام کردند..اگر قرار بر تعطیلی دبیرستان هست همشون باید تعطیل باشند یا کلا تعطیل نباشند یعنی چه که دوره اول تعطیل دوره دوم نه ؟؟ چه تفاوتی بینشون هست چه سنی و چه آسیب پذیری
  • محبوبه IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 1
    این که بچه هامون رو در معرض هوای آلوده قرار بدیم و انواع بیماریهای خودایمنی تنفسی و قلبی در آینده رو چه کسی جوابگوش هست؟ دوره دوم چه فرقی با دوره اول داره که تعطیل نمی کنید.