اصفهان رکوردار آلودگی هوا/ تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها روز سه‌شنبه ۱۴ آذر ادامه پیدا می‌کند؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه سکون و پایداری جو مطلق در اصفهان برقرار است و شاخص‌های ناسالمی که به ثبت می‌رسد، در هیچ جای کشور وجود ندارد، گفت: ۷۶ درصد آلودگی هوا به‌خصوص در شهر اصفهان از منابع خودرویی است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در پاسخ به این سوال که آیا مدارس اصفهان برای روز سه‌شنبه هم تعطیل می‌شود؟ اظهار کرد: هر روز تا پایان هفته، مؤلفه‌های جوی و شاخص آلودگی ایستگاه‌های مختلف بررسی و متناسب با شرایط موجود، برنامه‌ریزی‌های مربوطه انجام خواهد شد.

وی افزود: غیرحضوری شدن مدارس به منظور پیشگیری از در معرض آلودگی قرار گرفتن دانش‌آموزان است و دانش‌آموزان باید تکالیف خود را به‌خوبی در منازل دنبال کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ۷۶ درصد آلودگی هوا به خصوص در شهر اصفهان از منابع خودرویی است، اضافه کرد: طرح زوج و فرد از درِ منازل در حال اجرا و امید است شهروندان با رعایت این طرح، کاهش سفرهای غیرضروری و استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در کاهش انتشار آلاینده‌ها یاری‌کننده باشند، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از ورزش در فضای باز از دیگر مواردی است که باید تا پایان هفته جاری مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر برخورد با کانون‌های آلاینده ادامه داد: فعالیت کوره‌های تولید آجر ممنوع و با ۴۸ واحد تولید آجر غیرمجاز برخورد شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به شناسایی و پلمب ۱۲ واحد از صنایع آلاینده گفت: تیم گشت و نظارت همچنان فعال است و با منابع آلاینده برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده نکردن از مازوت اضافه کرد: در حال حاضر و بنابر گزارش محیط زیست، در استان اصفهان مازوت استفاده نمی‌شود و وزارت نفت و نیرو باید نسبت به تأمین گاز نیروگاه اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: سکون و پایداری جو مطلق در اصفهان برقرار است و شاخص‌های ناسالمی که به ثبت می‌رسد، در هیچ جای کشور وجود ندارد.

کد خبر 708627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.