اقدامات جدید فرانسه برای پرورش نسل غیرسیگاری

فرانسه از افزایش قیمت سیگار گرفته تا حمایت از فروشندگان آن برای کاهش اتکا به درآمد این محصولات، از مجموعه‌ای از اقدامات جدید برای کاهش تعداد افراد سیگاری و پرورش نسل سالم در سطح کشور رونمایی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مصرف دخانیات مهم‌ترین عامل مرگ‌های زودرس در اتحادیه اروپا است و سالانه حدود ۷۰۰ هزار نفر را می‌کشد. طبق آمار حدود نیمی از سیگاری‌ها در کشورهای عضو زودتر از موعد می‌میرند، بنابراین بسیاری از آن‌ها سعی دارند به شیوه‌های مختلف از سیگار کشیدن و استعمال دخانیات در شهرهای خود جلوگیری کنند.

آمار استعمال دخانیات در فرانسه

استعمال دخانیات مهم‌ترین عامل مرگ‌ومیرهای قابل پیشگیری در فرانسه است که سالانه منجر به مرگ ۷۵ هزار نفر می‌شود. این امر همچنین عامل اصلی مرگ‌های زودرس پیش از ۶۵ سالگی است و نقش کلیدی در افزایش بیماری‌های گوناگون دارد. با این وجود مصرف دخانیات در این کشور روزانه به ۱۲ میلیون نفر یعنی یک‌چهارم جمعیت بزرگسال می‌رسد.

سیگار کشیدن ۱۵۶ میلیارد یورو برای دولت فرانسه هزینه دارد که شامل ارزش اقتصادی جان‌های از دست رفته، از دست دادن کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان ناشی از استعمال دخانیات و هزینه‌های ایالتی برای پیشگیری و مراقبت می‌شود.

اقدامات جدید فرانسه برای پرورش نسل غیرسیگاری

طبق آمار یورواستات، درصد روزانه استعمال دخانیات در فرانسه بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است و روزانه حدود ۲۲.۲ درصد از افراد بالای ۱۵ سال در این کشور سیگار می‌کشند؛ این رقم در اتحادیه اروپا ۱۹.۷ درصد است.

راهکارهای فرانسه در کاهش استعمال دخانیات

راهکار دولت برای مقابله با این امر به‌کارگیری اقدامات هدفمند با تمرکز بر گروه‌های در معرض خطر به‌ویژه آسیب‌پذیرترین گروه‌ها است.

فرانسه با هدف ایجاد نسلی عاری از تنباکو، از طرح‌های افزایش قیمت هر پاکت سیگار به ۱۳ یورو در ۲۰۲۷، ممنوعیت فروش سیگارهای الکترونیکی یک‌بار مصرف و اعمال محدودیت برای استعمال دخانیات در مکان‌های عمومی سراسر کشور رونمایی کرد.

دولت همچنین بخش اساسی اقدامات جدید را تقویت حمایت از سیگاری‌ها معرفی کرد، چراکه ترک سیگار موفق آسان نیست. فرانسه همچنین قصد دارد از فروشندگان سیگار حمایت کند تا وابستگی آن‌ها به درآمد ناشی از دخانیات را کاهش دهد و خاطرنشان کرد که موفقیت طرح‌ها نیازمند اقدام در مقیاس گسترده و حمایت جامع از اجرای آن‌ها است.

اقدامات جدید فرانسه برای پرورش نسل غیرسیگاری

کد خبر 708220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.