آخرین جزئیات تعطیلی مدارس تهران؛ امروز ۴ آذر

براساس تصمیم کارگروه هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی در شهرهای ورامین، قرچک، باقرشهر، کهریزک و قلعه‌نو در شیفت بعدازظهر امروز (چهارم آذر) غیرحضوری شد و به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا مزینانی اظهار کرد: با توجه به پایداری و سکون جوی و افزایش آلودگی هوای تهران، کارگروه هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوا به منظور اتخاذ تصمیمات لازم، صبح امروز _شنبه چهارم آذر_ به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، دبیری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و با حضور اعضا در محل استانداری تهران تشکیل شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم کارگروه هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی در شهرهای ورامین، قرچک، باقر شهر، کهریزک و قلعه‌نو در شیفت بعدازظهر امروز غیرحضوری شد و به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا با اشاره به اینکه بر اساس تصمیمات این کارگروه، فعالیت ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط باز ممنوع است، افزود: جلوگیری از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین دارای آلایندگی و جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌ها، خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی توسط پلیس راهور برای روز شنبه از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

وی با بیان اینکه تداوم تأمین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گازرسانی که فعالیت آن‌ها در این شرایط ضروری است توسط شرکت گاز استان، نیز در این کارگروه به تصویب رسید، تصریح کرد: جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌ها و ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در تمام واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

مزینانی با بیان اینکه تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده همچنین سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز تصویب شد، افزود: جلوگیری از پسماندسوزی و سوزاندن شاخه و برگ درختان توسط شهرداران استان و جانمایی پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی از جمله اورژانس و هلال‌احمر در مناطق پرتردد شهر نیز از دیگر مصوبات کارگروه بود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم به‌ویژه گروه‌های حساس شامل کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار، شاغلان پلیس راهور و شهرداری‌ها که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز را دارند مورد تاکید است.

کد خبر 706915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    1 0
    اخه اگر آلودست چرا ورزش مدارس کنسل نیست، چرا مدارس مجازی نیست ، پس سلامتی چی میشه؟راهکارم که ندارین. واقعا جای تاسف دارد.