هندوانه آرایی شب یلدا ۱۴۰۲ + جدیدترین و ساده ترین روش ها

تزئین هندوانه به‌صورت ساده، آسان و کاربردی موضوعی است که معمولا در شب یلدا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، هندوانه یکی از اجزای اصلی و جدایی ناپذیر سفره‌های یلدایی ایرانیان است. شاید بتوان مدعی شد تزئین هندوانه یکی از جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین اجزا شب یلداست که نشانگر ذوق و سلیقه هنری افراد است. امسال می‌توانیم به جای حکاکی و تزئین هندوانه به سبک سال‌های گذشته با برش‌های ساده و مدل‌های جدید و متنوع هندوانه را تزئین و سرو کنیم. چندین روش در زیر آموزش داده شده که علاوه بر جذابیت و زیبایی بسیار کاربردی و مورد استفاده است.

بیشتر بخوانید:

 تبریک شب یلدا رسمی

پیام تبریک شب یلدا ۱۴۰۲

  • می‌توان با وسیله‌ای مثل اسکوپر بستنی محتویات داخل هندوانه را به دایره‌های یکسان تبدیل کرد و از پوسته‌ی خود هندوانه نیز برای ظرف سرو استفاده کرد. این روش در عین سادگی و زیبایی به سرو آسان هندوانه و اجتناب از هدر رفتن آن کمک می‌کند.

تزئین هندوانه با اسکوپ

  • در این روش ابتدا هندوانه را با برش‌های عرضی دارای فاصله یکسان برش زده و با استفاده از یک قالب دایره‌ای شکل هر برش عرضی هندوانه را به دایره‌های هم اندازه تقسیم نموده و با استفاده از میوه‌هایی مثل توت فرنگی، انگور و سایر خوراکی‌های باب میل خود آن را تزئین کنید.

هندوانه را با قالب گرد به صورت کاپ کیک در می آوریم

  • سپس با استفاده از کاغذهای رنگی و متنوع کاپ کیک و مقداری خامه نیز می‌توان در تهیه و سرو هندوانه خلاقیت ایجاد کرد.

هندوانه به صورت دایره های کاپ کیکی با تزیین خامه

  • در نهایت با استفاده از ظروف زیبا و متنوع موجود در منزل و اندکی ذوق و خلاقیت می‌توان از این میوه‌ی گوارا نهایت استفاده را برد.

تزیین ساده و زیبای هندوانه

  • شاید یکی از ساده‌ترین و در عین حال شیک‌ترین میوه آرایی‌ها این مدل است که هر شخصی را ترغیب به استفاده از میوه‌های تقسیم شده زیر می‌کند این روش با کمترین دور ریز و بیشترین استفاده می‌تواند جای خود را به مدل‌های حکاکی گذشته بدهد.

میوه آرایی جدید با خورد کردن تک تک میوه ها

  • یکی از زیباترین و خلاقانه ترین ایده‌ها تزئین هندوانه به صورت یک کیک چند طبقه‌ای است. در ابتدا لازم است هندوانه را به صورت دایره‌ای و با ضخامت بیشتر از ۱۰ سانتی متری برش بزنیم. کیک‌های هندوانه‌ای چند طبقه بهتر است طبقات بالایی را کمی کوچک‌تر از طبقه پایین در نظر بگیرید. سپس این طبقات را از بزرگ به کوچک روی هم قرار داده و با سیخ‌های چوبی هر طبقه را بر روی طبقه بعدی فیکس می‌کنیم.

کیک طبقاتی با هندوانه

  • سپس به وسیله اسکوپر و انواع میوه‌های دلخواه و موجود با استفاده از خلال دندان این کیک هندوانه‌ای زیبا را تزئین می‌کنیم.

تزیین هندوانه به صورت کیک طبقاتی با انواع میوه ها

  • همچنین می‌توانیم برش‌ها و طبقات کیک هندوانه‌ای خود را به صورت اشکال هندسی مختلف از جمله مربع و مستطیل و سایر اشکال هندسی در بیاوریم.

هندونه ارایی به صورت کیک های طبقه بندی شده با انواع میوه ها

  • این روش در عین سادگی و آسان بودن انجام آن، یک روش بسیار خلاقانه و زیباست که هر فرد می‌تواند با استفاده از استعداد و ذوق خود این کیک هندوانه‌ای بی نظیر را زیباترین بخش سفره‌ی یلدایی خود کند.

هندوانه به صورت کیک طبقاتی برش خورده و تزیین میشود

  • در روش بعدی با استفاده از قالب‌های آماده بستنی، آب کیوی (چند عدد کیوی پوست کنده را درون آبمیوه گیری می‌ریزیم)، بستنی وانیلی ساده و آب هندوانه می‌توانیم یک بستنی به سبک و سیاق یلدایی تهیه و در کنار عزیزانمان نوش جان کنیم. در مرحله اول باید آب هندوانه به همراه چند هسته هندوانه (برای زیبایی) را در قالب‌ها ریخته و درون فریزر قرار دهیم تا یخ بزند، سپس یک لایه شیر یا بستنی وانیلی رقیق شده را روی لایه یخ زده آب هندوانه ریخته و مجدداً در فریزر قرار می‌دهیم تا سفت شود و در آخر آب کیوی را که رنگ سبز آن نماد پوست هندوانه است را به آن اضافه کرده و در فریزر قرار می‌دهیم تا مانند سایر لایه‌ها منجمد شود و در نهایت با در آوردن بستنی‌ها از قالب‌های آ ماده و قرار دادن آنها در ظروف سرو زیبا می‌توان از این بستنی هندوانه‌ای در کنار خانواده لذت برد.

بستنی هندونه آرایی

  • علاوه بر خود هندوانه که در سفره‌های یلدایی جایگاه خاصی دارد از پوست هندوانه نیز می‌توان با اندکی سلیقه و ذوق هنری به عنوان ظرف سرو میوه استفاده کرد.

پوست هندوانه به صورت ظرف میوه برای شب یلدا

  • ابتدا هندوانه را به صورت دایره‌ای با عرضی حدود ۲ الی ۳ سانتی متر برش زده و سپس به صورت مساوی هر لایه را به بخش‌های مثلثی شکل تقسیم بندی می‌کنیم.

هندوانه آرایی به صورت بستنی با چوب بستنی

  • سپس برش کوچکی در قسمت پوسته هندوانه ایجاد کرده و چوب بستنی را در آن قسمت قرار می‌دهیم و از این بستنی هندوانه‌ای نهایت لذت را در کنار خانواده و دوستان می‌بریم.

هندونه به شکل بستنی برای شب یلدا

  • زیبایی و هنرمندانه بودن حکاکی روی هندوانه، هنری است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در این روش با استفاده از ابزار و روش‌های مخصوص می‌توان زیبایی و چشم نوازی هندوانه را در سفره‌های یلدایی دو چندان کرد.

حکاکی هندوانه ی شب یلدا

  • در پایان باید خاطر نشان کرد مجموع روش‌های بالا با اندکی خلاقیت، ذوق و سلیقه فردی با کمترین امکانات می‌تواند بیشترین و زیباترین نتایج را به ارمغان آورد و شب یلدا را به خاطره انگیز ترین شب برای همه افراد خانواده تبدیل کنیم. کودکان نیز با توجه به تنوع و زیبایی هر کدام از روش‌های ذکر شده در بالا ترغیب به استفاده از میوه‌ها می‌شوند.
کد خبر 706778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.