افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در کلانشهر اصفهان

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش سه تا پنج درجه‌ای کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان از انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها در کلانشهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موج از امروز تا فردا از روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد و از اواخر وقت بارش‌های پراکنده و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات احتمال برف به ویژه در نیمه غربی استان و از عصر فردا به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: تا اوایل هفته آینده در مناطق مرکزی و صنعتی استان، افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی از ساعات انتظار می‌رود.

آقایی درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی با توصیف سامانه تشدید شرایط پایداری در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از اواخر امروز آغاز می‌شود و تا نیمه اول فردا با انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی همراه است.

وی گفت: با فعالیت سامانه مذکور افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا، توأم با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی در صورت عدم رعایت و کنترل منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پرتردد و صنعتی از اثرات مخاطرات این سامانه است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: مدیریت جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر عدم تردد گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و انجام نشدن حرکات ورزشی توصیه می‌شود.

آقایی در توصیف ورود سامانه شرایط پایداری از روز پنجشنبه دوم تا یکشنبه پنجم آذر در استان، افزود: غبارآلودگی، کاهش دید و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها به ویژه در نیمه اول روز از مخاطرات جوی سامانه مذکور است که طی مدت یاد شده با بیشترین شدت افزایش غلظت مواجه هستیم.

وی با اشاره به شرایط سامانه پایداری در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی، گفت: کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم، شرایط انباشت آلاینده‌های جوی از اثرات مخاطرات این سامانه است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: ممنوعیت تردد غیرضروری در سطح شهرها به ویژه افراد آسیب‌پذیر، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

آقایی با بیان اینکه کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق سه تا پنج درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه و کمینه آن بامداد فردا به پنج درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: کاشان با بیشینه دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با کمینه دمای یک درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 706542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.