چگونه بارجیل، بارجیل شد؟

چشم‌انداز بارجیل این است که به عنوان یک پلتفرم، در آینده به یکی از برندهای یکه‌تاز در صنعت خوراکی تبدیل شود که به‌خاطر انتقال تجربه منحصربه‌فرد به مشتریان و احترام به مشتری، جایگزین دیگری نداشته باشد.

در این مطلب قرار است کمی درباره تاریخچه بارجیل صحبت کنیم و ببینیم اصلا بارجیل، چگونه بارجیل شد. فروش آجیل و خوراکی کار دشواری نیست، اما ایجاد حال خوب در مخاطب، کار سختی است که هرکسی از پس آن برنخواهد آمد. رضایتمندی بالای مشتریان بارجیل در طول سال‌ها، حاصل توجه این برند به حال خوب، تخصص و ارائه محصولات تازه، سالم، خوش‌طعم و خاص به شیوه خلاقانه است. حال بهتر است با هم کمی از ایده اولیه و گذشته این برند حرف بزنیم.

ایده اولیه و تاریخچه

ایده بارجیل و فروش آنلاین محصولات خوراکی سلامت‌محور، سال‌های سال در ذهن بنیانگذار بارجیل ساخته و پرداخته شده بود تا اینکه این سایت به‌صورت رسمی در سال 97 راه‌اندازی شد.

تیم بارجیل در ابتدا فقط یک تیم چند نفره بود که همه‌ کارها با همکاری و تلاش این افراد پیش می‌رفت. کار در یک دفتر کوچک شروع شد و بعد از چند سال تلاش، بزرگ و بزرگ‌تر شد. ارائه محصولات متنوع، خلاقیت در بسته‌بندی، سایزبندی و کیفیت‌های متفاوت نسبت به نیازهای بازار و...، همگی در جهت رفع نیازهای جامعه دست در دست هم گذاشتند.

اولین گام در بارجیل، توجه به بسته‌بندی بود. ریزبینی و جزئی‌نگری بخشی از خط‌مشی این کسب‌وکار بود که در آن زمان در بازار وجود نداشت. این برند با تمرکز روی بسته‌بندی و برندینگ، بسته‌بندی به شکل قوطی را برای اولین بار برای این محصولات ارائه کرد. فروش اولیه بارجیل از طریق وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی (مخصوصا اینستاگرام) انجام می‌شد و کم‌کم با گسترش فعالیت و همکاری با تیم‌های تبلیغات و مارکتینگ، فروش افزایش پیدا کرد.

توجه به جزئیات در فروش و بررسی شکاف‌های فروش در کشور، سرآغاز بارجیل بود. دنیا کم‌کم به سمت آنلاین شدن پیش می‌رفت و مردم ترجیح می‌دادند کارها را سریع‌تر و راحت‌تر انجام بدهند، اما این وسط جای خالی یک پلتفرم نوآور در ارائه محصولات خوراکی سلامت‌محور مثل آجیل خالی بود. بارجیل با هدف قرار دادن این جای خالی، به دنبال پاسخگویی نیازهای جامعه بود که تا آن موقع، کم‌تر مورد توجه قرار گرفته بودند.

حفظ کیفیت با دید اقتصادی و فعالیت بدون مرز یکی از نقاط قوت و ایده اولیه بارجیل بود که باعث می‌شد نیازی به فروشگاه فیزیکی نداشته باشد. این برند با بررسی نیازهای بازار و بررسی رفتار مشتریان تصمیم گرفت که با فروش محصولات خوراکی، تجربه خوب و به‌یادماندنی برای مشتریان بسازد. بارجیل سعی داشت تا فروش را از حالت سنتی خارج کند و با ایجاد علاقه قلبی در مشتریان، مخاطب‌های وفادار و دائمی داشته باشد و برای ارزش‌های مهم‌تری تلاش کند.

چرا حوزه خوراکی و آجیل انتخاب شد؟

تجربه نسل‌اندرنسل بنیانگذار بارجیل در حوزه آجیل، دانش در زمینه خشکبار و بررسی نقاط قوت و ضعف بازار باعث شد که این حوزه به‌عنوان نقطه آغاز فعالیت بارجیل انتخاب شود. خشکبار و آجیل یکی از سخت‌ترین حوزه‌ها برای شروع کار است و چالش‌های زیادی دارد، اما با توجه به وضعیت اقتصادی و شرایط جامعه، خوراکی یکی از نیازهای اساسی مردم محسوب می‌شود که تحت هیچ شرایطی از سبد کالایی حذف نخواهد شد.

حجم منابع غذایی در سراسر جهان روزبه‌روز محدودتر می‌شود و توانمندی در تامین خوراکی و حوزه مواد غذایی یکی از نقاط قوت یک کسب‌وکار به‌حساب می‌آید. حوزه خوراکی یکی از نیازهای اولیه مردم است که تامین آن می‌تواند برند بارجیل را از باقی فروشگاه‌های خوراکی و آجیل متمایز کند.

هدف‌گذاری برای تمایز

بارجیل با دیدگاه متفاوتی فعالیت خود را شروع کرد، به همین خاطر خیلی‌وقت‌ها به جای عنوان (فروشگاه اینترنتی) می‌توانیم عنوان (فروشگاهی برای انتقال تجربه‌های خوب) را به آن اختصاص دهیم. بارجیل برخلاف خیلی از فروشگاه‌های آنلاین، براساس تجربه خوب مشتری شکل گرفته و تجربه ترکیبی از حواس پنج‌گانه است. حواس پنج‌گانه هر فرد، همان‌چیزی است که تجربه او را شکل می‌دهد و بارجیل نقطه قوت خود را روی این پایه بنا کرده است.

بارجیل خلاقانه‌ترین و متمایزترین فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار است که قدمی فراتر از مشتری‌مداری، اخلاق و فروش برداشته؛ چیزی که این فروشگاه را نسبت به بقیه متمایز می‌کند، تجربه و احترام همه‌جانبه به مشتری است.

انتخاب اسم بارجیل

اسم بارجیل یکی از آن اسم‌هایی است که از همان ابتدای کار با دقت انتخاب شد. با توجه به معیارهای مختلف و با همکاری متخصصین MBA دانشگاه شریف که تجربه کار در استارتاپ‌های مطرح را داشتند، تعدادی اسم برای ایده اولیه انتخاب شد که در نهایت بعد از رای‌گیری و نظرسنجی‌ها، اسم بارجیل انتخاب شد. بارجیل یک کلمه کوتاه، جذاب و مینیمال بود که با معیارهای اصلی ایده این فروشگاه آنلاین هم‌خوانی داشت و به‌مرور زمان جایگاه خود را به‌عنوان یک فروشگاه محصولات خوراکی‌محور سالم در بازار داخلی پیدا کرد.

کرونا و تاثیرات آن بر فروش اینترنتی

کرونا و تاثیر مخرب آن روی حال‌واحوال جهان نیازی به توضیح ندارد، اما یکی از نکات جالب درباره این پاندمی، تاثیر آن روی عملکرد فروشگاه‌های آنلاین و فروش اینترنتی بود. کرونا یک تغییر بزرگ در روند صنعت و فرهنگ مشتریان ایجاد کرد، همه تا مدت‌ها خانه‌نشین شدند و ترجیح می‌دادند نیازهای خود را از فروشگاه‌های آنلاین تهیه کنند.

تا قبل از پاندمی، مسیر رشد بارجیل به‌صورت آهسته و پیوسته طی می‌شد و حجم سرمایه‌گذاری روی آن محدود بود، اما از سال 99، با شروع کرونا، سرمایه و تمرکز بیشتری روی این کسب‌وکار گذاشته شد تا به‌عنوان یک کسب‌وکار مستقل و ارزش‌آفرین رشد کند. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که کرونا، یک شروع جدی‌تر برای بارجیل بود.

اصول پایه حاکم بر بارجیل

یکی از اصول پایه حاکم بر بارجیل، بهره‌مندی از نیروی متخصص برای پیشرو بودن است. اگر بخواهیم پشت‌صحنه این برند را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم که بارجیل یک استارتاپ تخصص‌محور در حوزه خوراکی سلامت‌محور است که توسط جوانان متخصص فعالیت می‌کند.

ارزش‌های کلیدی بارجیل اخلاق‌محوری (احترام، راستگویی و انسانیت)، خلاقیت و نوآوری، سلامت‌محوری، رشد فردی و بهبود فضای کار و برابری در دسترسی است. این ارزش‌ها، اصولی هستند که مسیر و رویکرد انسانی بارجیل را به عنوان یک برند و کسب‌وکار پیشرو تاثیرگذار مشخص می‌کنند و نقشی شبیه به چراغ‌راهنما در مسیر پرپیچ‌وخم پیشرفت دارند.

آینده و چشم‌انداز بارجیل

با توجه به اینکه بارجیل با هدف ارائه خوراکی‌های سالم و ایجاد یک تجربه منحصربه‌فرد فعالیت خود را آغاز کرد، چشم‌انداز آن هم در همین مسیر قرار می‌گیرد. خانواده بارجیل در تلاش هستند تا با تداوم تامین محصولات باکیفیت و بهره‌مندی از رویکرد مدرن در عرضه محصولات خوراکی‌محور سالم، نیازهای مخاطبان داخل و سپس خارج از ایران را تحت پوشش قرار دهند.

چشم‌انداز بارجیل این است که به عنوان یک پلتفرم، در آینده به یکی از برندهای یکه‌تاز در صنعت خوراکی تبدیل شود که به‌خاطر انتقال تجربه منحصربه‌فرد به مشتریان و احترام به مشتری، جایگزین دیگری نداشته باشد.

کد خبر 706495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.