راهکار غیراخلاقی شهر آلمانی برای کنترل جمعیت کبوترهای شهر

شهرداری لیمبورگ آلمان برای تنظیم تعداد کبوترهای شهر، پیشنهاد کشتن آن‌ها از طریق شکستن گردن را مطرح کرده است که با واکنش دوستداران حیوانات مواجه شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مسئولان شهر آلمان با شمارش کبوترهای وحشی در آغاز سال ۲۰۲۳ به این نتیجه رسیدند که حدود ۷۰۰ الی هزار پرنده در شهر لیمبورگ آلمان وجود دارد که به نظر مسئولان، این تعداد بسیار زیاد است و اکنون کمیته محیط زیست آن به دنبال کاهش آن با کشتار دسته جمعی است که شامل شکستن دستی گردن پرندگان است اما هنوز از قانونی بودن روش پیشنهادی کنترل کبوتر مطمئن نیستند.

روش از بین بردن کبوترها به این صورت است که یک انبار تله‌مانند مخصوص پر از غذا تدارک دیده می‌شود که در آن کبوترها می‌توانند پرواز کنند و داخل آن، شخص مسئول اقدام غیر اخلاقی کشتن پرندگان را انجام می‌دهد.

راهکار غیراخلاقی شهر آلمانی برای کنترل جمعیت کبوترهای شهر

شورای شهر استدلال می‌کند که این روش رادیکال، به طور پرسرعت، کارآمد و ارزان جمعیت کبوتر را به سطوح قابل تحمل‌تری محدود می‌کند اما این امر در تضاد با روش انسان‌دوستانه «آگسبورگ» است که توسط این شهر آلمانی به کار گرفته شده است. در این شهر به جای کشتن پرندگان، برای کبوترها خانه مخصوص ساخته می‌شود.

انجمن حمایت از حیوانات آلمان از طرح‌های لیمبورگ انتقاد کرد. طی روزهای گذشته نیز تظاهراتی در مقابل شهرداری شهر شکل گرفت و اعضای شورای شهر توسط معترضان «باند قاتل» خوانده شدند.

دلیل اصلی این اقدام شهرداری، جلوگیری از مشکلاتی است که این پرندگان برای شهر و زیرساخت‌ها به وجود می‌آورند. فضولات پرندگان علاوه بر تخریب بافت ساختمان‌ها، چهره ناخوشایندی را در سطح شهر ایجاد می‌کند و حتی در بعضی موارد ناقل بیماری نیز هست.

کد خبر 706486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.