تحول دیجیتال بریتانیا با احداث مناطق نوآور 5G

تعدادی از مناطق نوآور سراسر بریتانیا در راستای برنامه تحول دیجیتال این کشور، سهمی معادل ۳۶ میلیون پوند از بودجه دولتی را برای تسریع انجام پروژه‌های 5G در حوزه‌هایی مانند کشاورزی، سلامت، انرژی، حمل‌ونقل و مدیریت آب دریافت خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بریتانیا استراتژی زیرساخت بی‌سیم خود را برای ترویج استفاده از فناوری‌های پیشرفته آغاز کرده است تا در بحث نوآوری‌های مخابراتی، تضمین شبکه‌های امن‌تر و انعطاف‌پذیرتر تحول‌آفرینی کند.

چندین منطقه نوآور بریتانیا برای پیاده‌سازی این طرح انتخاب شده‌اند که هرکدام با مجموعه متفاوتی از چالش‌ها و فرصت‌های مرتبط با موقعیت مکانی، صنایع محلی و نیازهای فناوری روبرو است. اجرای این طرح می‌تواند منجر به مزایای بهره‌وری ۱۵۹ میلیارد پوندی تا سال ۲۰۳۵ شود.

مناطق در نظر گرفته‌شده برای دریافت این اعتبار عبارتند از:

ساندرلند - ۳.۸ میلیون پوند: تجهیز عملیات بندری به 5G برای افزایش رقابت و ایمنی بندر و سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند مشارکتی که کارایی جابه‌جایی‌های جاده‌ای را بهبود می‌بخشد.

گلاسکو - ۳.۲ میلیون پوند: استفاده از اینترنت اشیا و برنامه‌های کاربردی شهر هوشمند برای نظارت و نگهداری دارایی‌ها، مسکن اجتماعی صفر خالص و نظارت بر مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی.

آکسفوردشایر - ۳.۸ میلیون پوند: ایجاد پارک‌های علمی 5G در پردیس هارول در آکسفوردشایر با پشتیبانی از تحقیق و توسعه در خوشه‌های کوانتومی، فضا، سلامت و انرژی

منچستر - ۳ میلیون پوند: تجهیز پمپ‌های حرارتی به 5G برای تسریع ایجاد شبکه‌های انرژی هوشمند و احداث یک شبکه جاده دیجیتال برای کاهش ترافیک و انتشار کربن

ساسکس - ۳.۸ میلیون پوند: توسعه برنامه‌های 5G برای حمایت از کشاورزی آینده و شیوه‌های رشد که بهره‌وری پایدار غذا و نوشیدنی را افزایش می‌دهد.

بلفاست - ۳.۸ میلیون پوند: پیاده‌سازی فناوری 5G برای دیجیتالی کردن عملیات بندری و بهره برداری از اتصال بی‌سیم پیشرفته در مسیرهای حمل‌ونقل

کامبرلند - ۳.۸ میلیون پوند: استفاده از 5G و فناوری بی‌سیم پیشرفته برای ایجاد اقتصاد توریستی، حفاظت از محیط زیست و کسب‌وکارهای محلی

شراپ‌شر - ۳.۷ میلیون پوند: بهره‌برداری از فناوری اتصال بی‌سیم پیشرفته در صنایع روستایی، مدیریت آب و خدمات عمومی

شبکه نوآوری مخابرات بریتانیا (UKTIN) همچنین برنامه‌ای سراسری را برای پذیرش 5G و فناوری‌های ارتباطی پیشرفته در بخش‌های کلیدی اقتصادی از جمله تولید، مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی، حمل‌ونقل و تدارکات و فناوری کشاورزی اجرا خواهد کرد.

تحول دیجیتال بریتانیا با احداث مناطق نوآور 5G

کد خبر 706204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.