بحران شدید آب در فقیرترین شهر فرانسه

مایوت، فقیرترین جزیره تحت قلمروی فرانسه، در بحران بدترین خشکسالی‌های تاریخ خود قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مایوت جزیره‌ای با حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در اقیانوس هند است که به دلیل شرایط جوی، مدیریت نامناسب و سرمایه‌گذاری ناکافی دچار بحران آب شده است.

پیش از این، آب یکی از ثروت‌های کمیاب مایوت بود و ۸۰ درصد از آب جزیره از مناطق کوهستانی و جنگلی داخلی تأمین می‌شد. اما اکنون مایوت در یک بازه شش‌ساله خشکسالی است و به‌تازگی خشک‌ترین سال خود را از سال ۱۹۹۷ پشت سر گذاشته است.

در هر سه روز تنها یک بار از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱۰ صبح آب جاری می‌شود و خانواده‌ها ۱۸ ساعت برای استفاده فرصت دارند. کسانی هم که در محله‌های فقیرتر مایوت زندگی می‌کنند و لوله‌کشی ندارند، در کنار شیرهای عمومی صف می‌کشند.

پس از آن دوباره به مدت ۴۸ ساعت جریان آب قطع می‌شود. بیماری‌هایی از جمله وبا، گاستروانتریت حاد و حصبه در این شهر در حال افزایش است، سلامت جسمی و روانی ساکنان در خطر است و ارتش فرانسه به‌تازگی برای توزیع آب و فرونشاندن تنش‌ها بر سر ذخایر مداخله کرده است.

بحران شدید آب در فقیرترین شهر فرانسه

دولت امید خود را به فصل بارانی آینده بسته، اما ساکنان می‌دانند که این برای رفع مشکلات کافی نخواهد بود. این روزها یک جنبش اعتراضی به نام «مایوت تشنه است» در حال شکل‌گیری است که خواستار پاسخگویی به اتهامات اختلاس، نشت و نبود سرمایه‌گذاری در تأمین آب پایدار برای این منطقه است. ساکنان مایوت انتظار همبستگی همه مردم فرانسه را دارند، زیرا معتقدند این اتفاق می‌تواند به‌زودی در تمام بخش‌های فرانسه رخ دهد.

فرانسه یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، اما روابط بین دولت مرکزی پاریس و مستعمرات سابق که بخشی از فرانسه باقی مانده‌اند، اغلب ناخوشایند بوده است. شواهد حاکی از این است که حتی بدون خشکسالی، سیستم آبی مایوت قادر به برآوردن نیازهای محلی نبود. وزیر امور خارجه کشور، طی بازدیدی از منطقه اعلام کرده که ۸۵۰ نشت از ماه سپتامبر تاکنون مشاهده و گزارش شده است. دولت مرکزی قول عملیات اضطراری برای حفاری چشمه‌های جدید، نوسازی یک کارخانه نمک‌زدایی و گسترش توزیع آب بطری‌شده دولتی برای همه ساکنان و نه فقط آسیب‌پذیرترین افراد را داده اما ساکنان نگران هستند که این اقدامات در زمان لازم انجام نشود؛ چراکه پیش‌تر نیز از این وعده‌ها بسیار شنیده‌اند. رئیس شورای مایوت، معتقد است که بحران همچنان ادامه خواهد داشت و احتمال قطع کامل توزیع آب در خانه‌ها وجود دارد.

بحران شدید آب در فقیرترین شهر فرانسه

کد خبر 705593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.