بررسی قیمت لوازم یدکی خودرو و معرفی فروشگاه های آنلاین لوازم یدکی

در این متن ضمن بررسی قیمت لوازم یدکی به معرفی لوازم یدکی پرمصرف خودرو و برندهای مختلف آن در بازار پرداختیم و ضمن معرفی چند فروشگاه خرید لوازم یدکی، فروشگاه کلاج نیم کلاج را نیز معرفی نمودیم.

بررسی قیمت لوازم یدکی خودرو در ماه های گذشته نشان دهنده این است که بازار فروش این قطعات در طول دوره مذکور با رکود نسبی همراه بوده که این موضوع سبب ثبات یا حتی کاهش قیمت قطعات اکثر خودرها گردیده است. به طور مثال در گروه دیسک و صفحه ها محصولات برند والئو کاهش قیمت 100 تا 300 هزار تومانی را تجربه کردند. سایر قعات نیز به طور میانگین 10 تا 20 درصد ارزان تر شدند. این رکود شاید فرصت مناسبی برای خرید لوازم یدکی خودرو با قیمت مناسب تر برای مصرف کنندگان و صاحبان خودرو باشد.

لیست لوازم یدکی پرمصرف خودرو:

خودرو از قطعات زیادی تشکیل شده که هر یک اهمیت زیادی در عملکرد صحیح خودرو ایفا می کنند. شاید بتوان گفت مهمترین این قطعات مریوط به موتور و سیستم انتقال قدرت هستند. در یک دسته بندی اجمالی شاید بتوان قطعات مصرفی پرکاربرد خودرو را به شرح زیر دانست :

  • دیسک و صفحه کلاج خودرو
  • تسمه تایم و بلبرینگ های آن
  • تسمه دینام و بلبرینگ ها
  • شمع موتور
  • لنت ترمز

و ...

قطعات مذکور بسته به برند و کیفیت خود کارکردهای متفاوتی دارند. اگر نسبت به تهیه لوازم یدکی اصلی اقدام کنید علاوه بر اطمینان بیشتر از صحت کارکرد قطعه، دوام بیشتری را تجربه خواهید کرد.

چه برندهایی از لوازم یدکی در بازار موجود هستند؟

  • دیسک و صفحه کلاج: برندهای والئو سبز، والئو آبی و سکو (بر اساس مدل خودرو) از گزینه های پر مصرف بازار هستند که در صورت پیدا کردن نوع اصلی، گزینه های خرید مناسبی بوده ودوام کیفیت مناسبی دارند. برندهای داخلی نظیر عظام و شایان صنعت نیز بسته به مدل خودرو از گزینه های داخلی دیسک و صفحه و در دسترس خریداران می باشند. کارکرد میانگین دیسک و صفحه بر اساس برند از 40 تا 60 هزار کیلومتر است.
  • تسمه تایم و بلبرینگ : برند های دایکو، کنتیننتال، پاورگریپ، دانگیل، رایکالتون و ... گزینه های موجود در بازار هستند که سه مورد اول در صورتیکه اورجینال خرید شوند کیفیت و دوام بالایی نسبت به سایر برندها دارند. بلبرینگ های تایم هم اهمیت زیادی دارند و تعویض آنها هم زمان با هربار تعویض تسمه تایم برای جلوگیری از پارگی تسمه توصیه می شود. کارکرد مفید این قطعه بسته به نوع برند حداکثر 60 هزار کیلومتر است.
  • تسمه دینام و بلبرینگ ها : تسمه دینام از قطعاتی است که کیفیت آن برای جلوگیری از پارگی زودهنگام اهمیت زیادی دارد. برندهای دایکو، کنتیننتال، پاورگریپ و گتس کیفیت و قیمت مناسبی دارند.
  • شمع موتور: شمع قطعه ای به ظاهر ساده است اما تاثیر چشمگیری در کارکرد موتور و شتاب و کشش خودرو دارد. خرابی و کارکرد نادرست آن می تواند سبب ایجاد مشکل در ییشرانه خودرو شود. شمع ها امروزه در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که شامل شمع های سوزنی و معمولی در انواع پایه کوتاه و پایه بلند (بسته به مدل خودرو) هستند.

شمع های دنسو، ان جی کا و بوش نسبت به سایر برند ها خواهان بیشتری دارند.

  • لنت ترمز: سیستم ترمز در ایمنی خودرو و سرنشینان در شرایط مختلف نقش مهمی را ایفا می کند و لنت ترمز یکی از اجزای این سیستم است. شاید تا به حال به دفعات، صدای سوت از ترمز خودروی خود شنیده باشید و این موضوع شما را کلافه کرده باشد. باید گفت دلیل صدای لنت ترمز، کیفیت پایین این قطعه و نامرغوب بودن جنس آن یا ایراد از دیسک ترمز است که با تعویض با نوع مرغوب حل خواهد شد. برندهای الیگ، های کیو (HIQ)، گلد و لنت پارس برخی از برندهای با کیفیت بازار هستند که می توانید نسبت به خرید آنها از فروشگاه های لوازم یدکی خودرو اقدام نمایید.

ارزان ترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو

لوازم یدکی خودرو در حفظ سلامت سرنشینان اهمیت زیادی دارند. خرید قطعات یدکی ارزان شاید ایده خوبی باشد اما فراموش نکنید، هیچ ارزانی بی علت نیست و شاید لازم باشد درباره خرید لوازم یدکی خودروی خود کمی دست و دل باز باشید تا هم قطعه یدکی اصلی خریداری کنید و هم اینکه کمتر نیاز به تعویض مجدد قطعه و مراجعه به تعمیرگاه داشته باشید.

تولیدکنندگان خودرو در کشور معمولا لوازم یدکی خودروهای تولیدی خود را به کیفیت مناسبی عرضه می کنند.علاوه بر این شما می توانید خرید لوازم یدکی خودروی خود را از فروشگاه های آنلاین نظیر : یدک پارت، کلاج نیم کلاج و ماشین نو با اطمینان انجام دهید.

خرید لوازم یدکی خودرو به صورت آنلاین:

گاهی پیدا کردن لوازم یدکی اصلی یا مراجعه به مراکز و فروشگاه های عرضه این قطعات، خصوصا در شهرهایی غیر از تهران سخت و خارج از حوصله است. در این موارد شما می توانید نسبت به خرید قطعه مورد نظر خود از فروشگاه های آنلاین لوازم یدکی همچون یدک پارت، کلاج نیم کلاج ، ماشین نو و ... اقدام نمایید. در این بین فروشگاه لوازم یدکی کلاج نیم کلاج امکان ارائه مشاوره پیش از خرید قطعه، قیمت به روز و آنلاین و ضمانت ارائه قطعه یدکی اصلی را به مشتریان خود ارائه می دهد که اطمینان از خرید را بیشتر می کند. می توانید سایت این فروشگاه را در لینک زیر مشاهده نمایید:

فروشگاه لوازم یدکی کلاج نیم کلاج

جمع بندی :

در این متن ضمن بررسی قیمت لوازم یدکی به معرفی لوازم یدکی پرمصرف خودرو و برندهای مختلف آن در بازار پرداختیم و ضمن معرفی چند فروشگاه خرید لوازم یدکی، فروشگاه کلاج نیم کلاج را نیز معرفی نمودیم.

کد خبر 705350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.