کاهش دما در مناطقی از کشور / فعالیت سامانه بارشی تا جمعه ادامه دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان و غرب آذربایجان غربی، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و از بعدازظهر یکشنبه سامانه بارشی وارد کشور و ابتدا در نوار غربی منجر به بارش می‌شود.

وی افزود: این سامانه روز دوشنبه در نیمه غربی کشور، سه‌شنبه در نوار شمالی، غرب و بعضی نقاط استان‌های واقع در جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق کشور سبب بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد، بارش تگرگ و در ارتفاعات و نقاط سردسیر شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس، سبب بارش برف می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سامانه بارشی روز چهارشنبه در شمال شرق فعال است و سپس از کشور خارج می‌شود، شدت فعالیت این سامانه روز دوشنبه در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب و روز سه‌شنبه در شرق دریای خزر خواهد بود.

وی ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل، وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما رخ خواهد داد و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز با فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور، وزش باد به نسبت شدید و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود، همچنین خلیج‌فارس روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و دریای خزر روز سه‌شنبه مواج خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری و غبار محلی، گاهی وزش باد با بیشینه ۲۲ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف تا کمی ابری و غبار محلی، گاهی وزش باد با بیشینه ۲۲ و کمینه ۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 704960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.