بداقبالی آمریکا در فروش خودروهای برقی/ افزایش نرخ بیکاری در فرانسه

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، «آلودگی موادغذایی اروپا به آفت‌کش‌هایی با ماندگاری ابدی»، «افزایش بی‌خانمانی جوانان در اروپا»، «بداقبالی آمریکا در فروش خودروهای برقی»، «آلوده و سمی شدن هوای دهلی پس از جشن دیوالی»، «ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس اسپانیا»، «نارضایتی عابران پیاده بلژیک از محیط شهری»، «افزایش نرخ بیکاری در فرانسه» و «تصویب قانون محدودیت انتشار متان در اتحادیه اروپا» را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

آلودگی موادغذایی اروپا به آفت‌کش‌هایی با ماندگاری ابدی

تحقیقات جدید انجام‌گرفته در سراسر اروپا حاکی از آن است که در مزارع و مواد غذایی اروپا آفت‌کش‌های PFAS اسپری می‌شود که مواد پلی‌فلوئوردارآلکیل ساخته بشر هستند و برای مدت بسیار طولانی در محیط باقی می‌مانند، تا جایی که به‌عنوان «مواد شیمیایی برای همیشه» شناخته می‌شوند. این مواد آلاینده از کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی گرفته تا فوم‌های آتش‌نشانی منابع بالقوه بسیاری دارد.

این مواد شیمیایی در فرانسه از پرفروش‌ترین مواد هستند و داده‌های آلمان از اداره فدرال حمایت از مصرف‌کننده و ایمنی مواد غذایی حاکی از رشد چشمگیر مشابه در آلمان است. نگرانی‌هایی نیز وجود دارد که این مواد آب‌های زیرزمینی فرانسه را آلوده کرده است و میزان این آلودگی همچنان در حال افزایش است.

اتحادیه اروپا در حال برنامه‌ریزی برای محدود کردن استفاده از مواد شیمیایی برای همیشه است، اما آفت‌کش‌های PFAS از محدوده این محدودیت مستثنی شده‌اند، چراکه مقررات حاکم بر مواد شیمیایی اروپا در زمینه سم‌زدایی کامل مواد خطرناک معرفی شده است و در مورد آفت‌کش‌ها صدق نمی‌کند. این مواد از قبل تحت پوشش مقررات آفت‌کش‌ها قرار گرفته‌اند و قوانین به اندازه کافی برای آن‌ها تنظیم شده‌اند. با این وجود امروزه مقررات یادشده به یک مشکل جدی برای بخش مواد غذایی اروپا تبدیل شده است و نیازمند بازنگری است.

افزایش بی‌خانمانی جوانان در اروپا

گزارش جدید شبکه کلانشهرهای اروپا موسوم به یوروسیتیز نشان می‌دهد که بی‌خانمانی جوانان در حال افزایش است و شهرها برای مقابله با این بحران به بودجه بیشتر و مسکن محلی نیاز دارند. شهرها نقش کلیدی در هدف اتحادیه اروپا برای پایان دادن به بی‌خانمانی جوانان تا سال ۲۰۳۰ دارند، اما آن‌ها به تنهایی نمی‌توانند این کار را انجام دهند. اتحادیه اروپا و کشورهای عضو باید از آن‌ها حمایت و منابع لازم را برای تحقق این هدف فراهم کنند.

در میان عواملی که جوانان را به سمت بی‌خانمانی سوق می‌دهد، ۹۲ درصد از شهرها تأثیر مسکن گران‌قیمت و درآمد ناکافی را مرتبط دانسته‌اند؛ عوامل دیگر نیز شامل مشکلات سلامت روان و سوءمصرف مواد است.

رأی پاسخ به این بحران، شهرها به افزایش بودجه از سوی دولت‌های ملی و دسترسی بهتر به بودجه اتحادیه اروپا، به ویژه صندوق اجتماعی و توسعه منطقه‌ای اروپا، نیاز دارند. این بودجه می‌تواند برای پروژه‌های یکپارچه محلی استفاده شود که سلامت، آموزش و فرصت‌های شغلی جوانان را تقویت می‌کند.

بداقبالی آمریکا در فروش خودروهای برقی/ افزایش نرخ بیکاری در فرانسه

بداقبالی آمریکا در فروش خودروهای برقی

داده‌ها نشان می‌دهد که فروش خودروهای برقی در نیمه اول سال ۲۰۲۳، ۵۱ درصد افزایش یافته است، اما این روند صعودی همچنان نسبت به رشد ۷۱ درصدی سال گذشته در همان بازه زمانی کاهش یافته است. تسلا با بیش از نیمی از فروش خودروهای برقی پیشتاز بازار است، اما به‌تازگی کمترین درآمد سه ماهه خود را در دو سال اخیر گزارش کرده است که منجر به کاهش ۱۳۸ میلیارد دلاری (۱۱۱.۴ میلیارد پوندی) ارزش سهام شرکت شده است.

جنرال‌موتورز که دو سال پیش هدف خود را برای حذف تدریجی موتورهای احتراق داخلی تا سال ۲۰۳۵ اعلام کرد از هدف تولید ۴۰۰ هزار خودروی الکتریکی تا اواسط سال ۲۰۲۴ کناره‌گیری کرد و در همین راستا نیز برنامه‌های جفت شدن با هوندا را برای ساخت خط تولید خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه‌تر لغو کرد. مدیران اجرایی فورد نیز میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری خودروهای برقی را به تعویق انداخته‌اند.

تولیدکنندگان خودروهای برقی آمریکایی نظیر جنرال‌موتورز به دلیل کاهش تقاضا و چالش‌های نصب شارژهای خانگی، ظرفیت ساخت خود را کاهش داده یا لغو کرده‌اند؛ کاهش تقاضا بیشتر به دلیل تفاوت درآمد خانواده‌ها و قیمت خودروهای برقی عنوان شده است. آمریکا برای افزایش فروش خودروهای برقی تلاش می‌کند تا قیمت‌ها را متعادل‌تر کند و به خریداران خودروهای برقی مشوق‌های مالی به میزان هفت هزار و ۵۰۰ دلار ارائه دهد، اما هنوز نمی‌تواند قیمت یک خودروی برقی را کمتر از یک خودروی بنزینی یا به محدوده مقرون‌به‌صرفه برای مصرف‌کننده عادی برساند.

آلوده و سمی شدن هوای دهلی پس از جشن دیوالی

ترقه‌بازی‌های جشن دیوالی هند موجب شد که دهلی، روز گذشته هوای آلوده و سمی را تجربه کند. شاخص کیفیت هوا (AQI) در دهلی ۴۴۵ گزارش شد و در بعضی مکان‌ها بالاتر از ۵۲۰ نیز ثبت شد؛ سطوح بین ۳۰۱ و ۴۰۰ به عنوان «وضعیت بسیار بد» و بالاتر از ۴۰۰ «وضعیت وخیم» در نظر گرفته می‌شود. دیوالی یکی از جشن‌های بزرگ هند محسوب می‌شود که نماد اصلی آن روشن کردن هزاران چراغ به نشانه غلبه نور بر تاریکی و جهل است. در این جشن پنج‌روزه، مردم خانه‌ها را تزئین می‌کنند و با پخش شیرینی و روشن کردن هزاران شمع و آتش‌بازی شهر را زیبا می‌کنند.

امسال دولت هند به‌خاطر آلودگی شدید هوا، آتش‌بازی را ممنوع اعلام کرده بود، اما با این وجود مردم دهلی تا اواخر شب جشن، ترقه‌بازی کردند و به همین علت روز گذشته با آسمان آلوده مواجه شدند. دادگاه عالی هند استفاده از ترقه‌ها را در دیوالی ممنوع کرد و فقط اجازه زدن ترقه‌های پاک یا کم‌آلاینده را صادر کرده بود، اما خبر چندانی از اجرای این قانون نیست. ممنوعیت آتش‌بازی اکنون جنبه سیاسی پیدا کرده است و برخی معتقدند که این اقدام تلاشی برای هدف قرار دادن جشنواره‌های هندو است.

ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس اسپانیا

بر اساس آخرین گزارش یونسکو در مورد نظارت بر آموزش جهانی، از هر چهار کشور، یکی قوانین ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در کلاس‌های درس را تصویب کرده است. در اسپانیا مناطق خودمختار مختلف رویکردهای متفاوتی دارند. بعضی ممنوعیت کامل تلفن همراه در مراکز آموزشی را انتخاب می‌کنند، در حالی که بعضی دیگر رویکرد ملایم‌تری دارند.

سال جاری بسیاری از مدارس اسپانیا قوانین سخت‌گیرانه‌تری را در مورد استفاده از تلفن همراه در ساعات کلاس وضع کرده‌اند و هفته گذشته مقامات آموزش‌وپرورش کاتالونیا اعلام کردند که ۵۳ درصد از مدارس در منطقه به سمت وضع قوانین محدودکننده‌تری حرکت می‌کنند. سایر مناطق اسپانیا نیز تصمیم گرفته‌اند تا حدی همراه بردن تلفن‌های هوشمند در مدارس را ممنوع کنند.

هنوز به نظر نمی‌رسد یک اجماع علمی واضح در مورد تأثیرات استفاده از تلفن همراه بر نوجوانان وجود داشته باشد، اما شواهدی وجود دارد که استفاده از تلفن همراه نمرات تحصیلی را پایین می‌آورد و ممنوعیت آن نیز رفتارهای قلدری را کاهش می‌دهد.

بداقبالی آمریکا در فروش خودروهای برقی/ افزایش نرخ بیکاری در فرانسه

نارضایتی عابران پیاده بلژیک از محیط شهری

نتایج به‌دست آمده از جدیدترین نظرسنجی از عابران پیاده بلژیک حاکی از نارضایتی جامعه پیاده شهرهای سراسر این کشور از محیط شهری خود و احساس ناامنی زنان و کودکان از پیاده‌روی در این شهرها به‌ویژه در ساعات تاریکی است.

بزرگ‌ترین مسائل برای عابران پیاده بلژیک راحتی، ایمنی و سیاست طراحی شهری عنوان شده است. ۷۳ درصد از پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی اظهار کردند که فضاهای عابر پیاده به‌اندازه کافی عریض و مسطح نیستند. علاوه بر این، پیاده‌روها به‌طور دائم مملو از دوچرخه، سطل زباله و علائم راهنمایی و رانندگی است که به‌نوبه خود موانع غیرضروری برای پیاده‌روی ایجاد می‌کند. تقریباً دوسوم از عابران پیاده نیز اعلام کردند که پیاده‌روها ناهموار یا لغزنده است.

نتایج همچنین نشان داد که ۶۰ درصد از بلژیکی‌ها روزانه برای تردد به مدرسه، محل کار، تفریح یا خرید پیاده‌روی را انتخاب می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد که بخش بزرگی از این جامعه پیاده از زیرساخت‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده ناراضی هستند. تنها ۱۸ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقد بودند که یک کودک هشت ساله می‌تواند به‌تنهایی و با خیال راحت در مسیرهای پیاده‌روی سراسر بلژیک تردد کند، با این حال بیش از دوسوم زنان اظهار کردند که پیاده‌روی در بلژیک در طول شب به حدی ناامن است که به‌شدت در تصمیم‌گیری آن‌ها برای چشم‌پوشی از این گزینه تردد تأثیر دارد.

افزایش نرخ بیکاری در فرانسه

تورم در فرانسه همچنان در حال کاهش، اما داده‌های سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد بیکاری در حال افزایش است. نرخ بیکاری فرانسه در سه ماهه سوم به ۷.۴ درصد رسید که نسبت به ۷.۲ درصد در سه ماهه دوم و ۷.۱ درصد در سه ماهه اول افزایش را نشان می‌دهد. این نرخ هنوز در محدوده خطر قرار ندارد، اما این افزایش جزئی می‌تواند به یک روند طولانی‌مدت تبدیل شود. بانک مرکزی فرانسه تخمین می‌زند که نرخ بیکاری به آرامی به افزایش خود ادامه دهد و در ۲۰۲۵ به ۷.۸ درصد برسد. تحلیلگران و سیاست‌مداران وضعیت اقتصاد جهانی را عامل افزایش بیکاری فرانسه می‌دانند.

صندوق بین‌المللی پول در اکتبر توضیح داد که اقتصاد جهانی در وضعیت نامناسبی قرار دارد که کاهش رشد در اقتصادهای پیشرفته بارزتر است.

کمیسیون اروپا تخمین‌های رشد منطقه یورو را برای ۲۰۲۳ با ۰.۶ درصد به جای مثبت ۰.۸ درصد برای تولید ناخالص داخلی این منطقه و مثبت ۱.۲ درصد به جای ۱.۳ درصد برای ۲۰۲۴ اصلاح کرد. این شرایط به دنبال تقاضای ضعیف جهانی رخ داده است.

تصویب قانون محدودیت انتشار متان در اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا توافق‌نامه‌ای را منعقد کرده است که صنعت سوخت فسیلی را مجبور می‌کند آلودگی خطرناک دومین گاز گلخانه‌ای مهم، متان، را مهار کند. طبق قانون پیشنهادی، شرکت‌های زغال‌سنگ، نفت و گاز موظفند میزان انتشار گاز متان خود را گزارش دهند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از آن به عمل آورند. این اقدامات شامل پیدا کردن و رفع نشتی‌ها و محدود کردن شیوه‌های اتلاف مانند تخلیه و شعله‌ور کردن گاز تا سال ۲۰۲۷ می‌شود. انتشار کمتر متان به معنای حفاظت بیشتر از آب‌وهوا و حاکمیت انرژی‌های پاک‌تر است.

این قوانین همچنین با سوخت‌های وارداتی مقابله می‌کند که به‌نظر کارشناسان می‌تواند تعداد شرکت‌های سوخت فسیلی را در سراسر جهان افزایش دهد. تجزیه‌وتحلیل‌ها در ماه گذشته نشان داد اگر تأمین‌کنندگان خارجی و داخلی به حفظ استانداردهای مشابه پای‌بند شوند، انتشار جهانی متان از نفت و گاز می‌تواند ۳۰ درصد کاهش پیدا کند

بر اساس قوانین جدید، کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین باید فهرستی عمومی از معادن زغال سنگی که در ۷۰ سال گذشته تعطیل یا متروکه شده‌اند را تنظیم و نشت متان از آن‌ها را اندازه‌گیری کنند. اپراتورها همچنین باید به توقف تهویه و شعله‌ور شدن متان در معادنی بپردازند که هنوز فعال هستند. این مقررات از نخستین موارد در نوع خود برای معادن زغال سنگ است و یک جهش بزرگ به جلو در زمینه نظارت، گزارش و کاهش گاز متان از معادن زیرزمینی و متروکه به‌شمار می‌رود.

بداقبالی آمریکا در فروش خودروهای برقی/ افزایش نرخ بیکاری در فرانسه

کد خبر 704870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.