۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
ساخت شهر هیدروژنی در تگزاس

اینپکس بزرگترین شرکت اکتشاف و تولید نفت و گاز ژاپن و سازمان توسعه‌دهنده هیدروژن سبز (GHI) توافقنامه مطالعاتی مشترکی را برای پیشرفت قطب تولید هیدروژن در جنوب تگزاس با هدف تولید هیدروژن سبز و آمونیاک سبز برای پاسخگویی به تقاضای بازار جهانی امضا کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از کشورهای جهان در حال تلاش برای استفاده از هیدروژن به عنوان ماده اصلی تأمین سوخت مورد نیاز برای حمل‌ونقل، تولید برق و سیستم‌های گرمایشی‌سرمایشی هستند.

چگالی انرژی هیدروژن تقریباً سه برابر بنزین به‌صورت جرمی است، اما به‌صورت حجمی از چگالی بسیار کمتری برخوردار است به این معنی که از میزان برابر هیدروژن انرژی بسیار بیشتری تولید می‌شود، انرژی هیدروژن نقش اساسی در تحقق خنثی شدن کربن در مقیاس جهانی دارد.

پروژه هیدروژن سبز تگزاس، نمونه‌ای از تعهد جدی این شهر به رهبری و نوآوری در محیط زیست است، این پروژه کاملاً با چشم‌انداز تسریع انتقال به دنیای پایدار و بدون کربن تگزاس برای سال ۲۰۲۲ مطابقت دارد.

ساخت شهر هیدروژنی در تگزاس

تخصص بی نظیر GHI در توسعه پروژه‌های بزرگ انرژی و همراهی آن با یک سازمان بازاریابی در سطح جهانی، مزایای عظیمی را برای پروژه شهر هیدروژن و تولید کم‌هزینه‌ترین هیدروژن سبز جهان تا سال ۲۰۲۹ به دنبال دارد، فاز یک پروژه شهر هیدروژن برای تولید ۲۸۰ هزار تن در سال هیدروژن سبز در نظر گرفته شده است که برای تولید سالانه یک میلیون تن آمونیاک سبز صادراتی استفاده می‌شود.

این پروژه با ۳.۷۵ گیگاوات انرژی تجدیدپذیر تأمین می‌شود و از ذخیره نمک در مقیاس بزرگ برای متعادل کردن تناوب روزانه و فصلی انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند، ساخت و ساز این مرکز برای ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی و عملیات تجاری آن برای ۲۰۲۹ در نظر گرفته شده است.

کد خبر 704655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.