نوار تست قندخون بیمه شد / پوشش ۷۵ درصدی ۴ داروی پرمصرف

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه چهار قلم داروی پرمصرف بیماران دیابتی، تا ۷۵ درصد قیمت با حمایت بیمه ارائه می‌شود، گفت: دیابت از یک سال پیش تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بیمه سلامت، مهدی رضایی اظهار کرد: در هفته دیابت، چهار قلم داروی جدید بیماران دیابتی که تاکنون هیچ پوشش بیمه‌ای نداشت، از این پس با پوشش بیمه ارائه می‌شود و علاوه بر آن، خدمات توانبخشی، لیزر درمانی، اندازه‌گیری قندخون و تجهیزاتی از جمله نوار قندخون و سوزن سنجش قندخون نیز شامل بسته بیمه‌ای است.

وی افزود: داروی داپاگلیفلوزین، در دو دوز پنج و ۱۰ میلی‌گرمی و داروی ترکیبی داپاگلیفلوزین و متفورمین در دو دوز ۷۵۰ و هزار میلی‌گرمی هم با پوشش قیمت ۷۵ درصدی به بیماران دیابتی ارائه می‌شود، نوار قندخون نیز به تعداد معین تحت پوشش بیمه به بیماران داده می‌شود و در شش ماه نخست سال جاری، ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه برای این بیماران پرداخت شده است.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه دیابت به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های کشور است، گفت: دیابت، از یک سال پیش تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بیماری دیابت عوارض جانبی زیادی دارد و حمایت بیمه برای این بیماران ارزشمند است، خاطرنشان کرد: در بیمه سلامت ۷۶۰ هزار بیمار دیابتی در این مدت شناسایی و ۳۲ کد ژنریک برای آنها تعریف شده است که از این تعداد ۲۵ کد دارویی تحت پوشش کامل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج ارائه می‌شود.

کد خبر 704121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.