تعیین تکلیف مجلس برای جهاد تبیین مؤسسات و مراکز پژوهشی

مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، تکالیفی را برای مؤسسات و مراکز پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی برای جهاد تبیین تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز _دوشنبه بیست‌ودوم آبان_ در جریان رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه، با تصویب جز ۲ ماده ۹۷ این لایحه موافقت کردند.

بر این اساس «مؤسسات و مراکز پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده «۱» این قانون به استثنای قوه قضائیه و قوه مقننه و وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند تا پایان برنامه حداقل بیست درصد (۲۰%) ظرفیت اولویت‌های پژوهشی سالانه خود و موضوع‌های جهاد تبیین را، با ثبت در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) از طریق پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی دانشجویان آن دستگاه یا دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بسیج اساتید، به انجام برسانند.

مرکز جذب هیئت علمی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مکلف است در فرآیند جذب اعضای هیئت علمی برای محققینی که در حوزه یاد شده فعالیت پژوهشی نموده‌اند، امتیاز لازم را لحاظ نماید. موضوع‌های محرمانه مشمول این حکم نیست.»

کد خبر 703843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.