شورای سیاست‌گذاری مساجد در استان‌ها تشکیل می‌شود

مجلس مصوب کرد که به‌منظور حمایت و پشتیبانی از امور مساجد کشور بدون دخالت در امور داخلی و اجرایی مساجد، شورایی در استان‌ها تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز و در ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی ۵ ماده ۷۶ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند.

طبق این مصوبه «به منظور حمایت و پشتیبانی از امور مساجد کشور بدون دخالت در امور داخلی و اجرایی مساجد، شورایی در استان‌ها به ریاست نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان و دبیری سازمان تبلیغات اسلامی و عضویت سازمان بسیج مستضعفین، اداره اوقاف و امور خیریه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مدیریت برادران و خواهران حوزه‌های علمیه، شهرداری مرکز استان، مراکز رسیدگی به امور مساجد و نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط به امور مساجد در استان‌ها تشکیل می‌گردد.

تبصره ۱- دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی مجازند خدمات عمومی و همگانی خود را در سطح محلات از طریق مساجد به مردم ارائه دهند و در راستای اجرای اصل ۸ قانون اساسی و استقرار فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، برنامه مردمی‌سازی این فریضه با استفاده از ظرفیت مساجد و هماهنگی ستاد احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را اجرایی نمایند.

تبصره ۲- به منظور خودکفایی در اداره مساجد کشور، شهرداری‌های سراسر کشور، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها موظفند نسبت به اعطای مجوز حداکثر ۵۰۰ متر مربع کاربری فرهنگی، اداری و تجاری بدون دریافت هزینه در زمین‌های پیرامون متعلق به مساجد با مالکیت یا وقفی اقدام نمایند.

تبصره ۳- خادمین واجد شرایط مساجد به فهرست جامعه هدف موضوع بند «ش» ماده ۲۹ این قانون اضافه می‌شوند.

تبصره ۴- حمایت‌های دولت، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و دستگاه‌های اجرایی از شورای موضوع این بند در قالب بودجه‌های سنواتی به عمل می‌آید.»

کد خبر 703836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.