سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان ۶ زیرمجموعه دارد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان گفت: این سند با شش ریزنگاه روبه‌رو است که فضا، تجهیزات و فناوری یکی از این ریزنگاه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یاسوج، حسنعلی عزت‌خواه امروز _یکشنبه بیست‌ویکم آبان_ در نشست بیست‌وپنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه خوبی به مدرسه‌سازی در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد، اظهار کرد: هزار مدرسه در سطح شهر یاسوج وجود دارد که ۱۲۱ هزار و ۷۳۰ نفر دانش‌آموز در این مدارس در حال تحصیل هستند.

وی افزود: بیش از ۳۱ درصد مدارس استان در سطح شهرها واقع شده‌اند که بیش از ۶۶ درصد دانش‌آموزان را در خود جا داده است، همچنین بیش از ۶۸ درصد مدارس کهگیلویه و بویراحمد در روستاها بنا شده‌اند که ۶۱ هزار ۶۵۲ دانش‌آموز در این مدارس در حال تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به ساخت ۱۰۷ مدرسه دارد، خاطرنشان کرد: ۱۰۷ مدرسه دو شیفت و استیجاری داریم که ۷۰ درصد این مدارس در شهرستان بویراحمد واقع شده است. ۳۳۵ مدرسه نیاز به بازسازی و تعمیر دارد و در مجموع نیاز به احداث و تعمیر ۴۴۲ مدرسه در استان داریم.

عزت‌خواه اضافه کرد: ۲۷۰ مدرسه فاقد سیستم گرمایشی، ۲۳۰ مدرسه نیازمند ایزوگام، ۷۰۸ مدرسه نیازمند گازرسانی و ۷۱۷ مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد حیاط است، که این مشکلات اثر زیادی در روحیه همدلی و نشاط دانش‌آموزان دارد.

وی با بیان اینکه ۵۰۶ مدرسه در استان نیاز به سرویس بهداشتی دارد، ادامه داد: البته منظور این نیست که سرویس بهداشتی در این مدارس وجود ندارد، بلکه سرویس بهداشتی آن‌ها باید بازسازی و تعمیر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتقاد من این است که خیران نسبت به دیگران زودتر به بلوغ فکری رسیده‌اند، تصریح کرد: آن‌ها برای تربیت نسل آینده برنامه دارند و اقدام برای ساخت مدرسه بر تربیت نسل جوان اثرگذار است، در روزهای آینده بیش از ۵۵ نفر خیر به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کنند که این رخداد برای اولین‌بار در استان اتفاق می‌افتد.

عزت‌خواه با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این سند با شش ریزنگاه روبه‌رو است که فضا، تجهیزات و فناوری یکی از این ریزنگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه به برکت نظام اسلامی خدمات خوبی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است، افزود: ۱۸۳ هزار و ۱۰۳ دانش‌آموز در سه هزار و ۱۹۰ مدرسه استان در حال تحصیل هستند.

کد خبر 703465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.