گسترش استفاده از دوچرخه اشتراکی در لهستان

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که تا سال 2025 میلادی بیش از هفت هزار دوچرخه با قابلیت مکان‌یابی GPS در سیلسیان لهستان ارائه خواهد شد که به تدریج در طی چندین سال گسترش می‌یابد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سیستم جدید اشتراک‌گذاری دوچرخه Nextbike پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز طرح استفاده از دوچرخه اشتراکی در ورشو لهستان، تصمیم گرفت این پروژه را در استان سیلسیان نیز اجرایی کند، بنابراین بیش از هفت هزار دوچرخه با قابلیت مکان‌یابی GPS را در سیلسیان لهستان ارائه می‌دهد که به تدریج در طی چندین سال گسترش می‌یابد و به توسعه شهری مداوم استان کمک می‌کند.

سیستم اشتراک‌گذاری دوچرخه در این استان قرار است به یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های اروپایی تبدیل شود که بیش از هفت هزار دوچرخه را دربرمی‌گیرد، مساحت وسیعی به اندازه تقریباً ۲۵۰۰ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد، به بیش از ۳۰ شهرداری خدمت‌رسانی می‌کند و راه‌حلی پیشرفته و پایدار برای جابه‌جایی موثرتر ارائه می‌کند؛ دوچرخه‌های ارائه شده برای راحتی و امنیت بیشتر به ردیاب GPS مجهز شده‌اند.

انتظار می‌رود که سرویس اشتراک‌گذاری دوچرخه در سال آینده میلادی در استان سیلسیان لهستان راه‌اندازی شود و طی چندین سال توسعه تدریجی داشته باشد؛ فاز اول این پروژه که قرار است در سال ۲۰۲۴ اجرایی شود، شاهد معرفی بیش از هزار دوچرخه به منطقه سیلزی خواهد بود، تا سال ۲۰۲۵ نیز این پروژه با مجموع هفت هزار دوچرخه نیازهای ساکنین و بازدیدکنندگان را برطرف می‌کند.

به نظر می‌رسد که راه‌اندازی سرویس اشتراک‌گذاری دوچرخه تحول قابل‌توجهی در استان سیلسیان لهستان ایجاد کند و یک جایگزین حمل‌ونقل پایدار و راحت ارائه دهد، در عین حال نیز به توسعه شهری کمک می‌کند.

کد خبر 703321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.