اگر جنگ در غزه متوقف نشود، حمله به پایگاه‌های آمریکا ادامه خواهد داشت

دبیر کل حزب الله لبنان، امروز شنبه به مناسبت روز شهید، سخنرانی کرد و به بررسی مهمترین تحولات جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و آخرین تحولات منطقه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، امروز شنبه (۲۰ آبان) به مناسبت روز شهید، سخنرانی خود را آغاز کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان در آغاز این سخنرانی به شهدای این جنبش پرداخت و گفت: این مناسبت فقط برای یادآوری است که با یک عملیات بزرگ آغاز شد و در جریان آن بیش از ۱۰۰ سرباز و افسر صهیونیستی کشته شدند و سه روز عزای عمومی در این رژیم غاصب اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه امروز، روز همه شهدا در مسیر ماست، ادامه داد: شهادت، پیروزی را می‌سازد. امام خمینی (ره) نیز فرمودند که در کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد. امروز نیز شمشیر آمریکا بر گردن منطقه ما و مردم آن قرار دارد.

نصرالله با بیان اینکه خون شهدا باعث بازدارندگی در برابر دشمنان شده است، افزود: شهدای ما اهل بصیرت هستند. آنان دوست و دشمن و راه و بیراهه را می‌شناسند. آنان می‌دانند که در زمان و مکان مناسب چه کاری انجام دهند. آنان، مسئولیت‌پذیر بوده و اهل عمل و جهاد و صبر هستند.

دبیر کل حزب الله در ادامه به مسئله تجاوزات صهیونیست‌ها به مردم فلسطین پرداخت و گفت: رژیم صهیونیستی به صورت علنی، آشکار و مفتضحانه، به نوار غزه حمله می‌کند. وحشی‌گری اسرائیل نیز در نوار غزه، کم نشده است، بلکه هر روز بر آن افزوده می‌شود. این حملات نشانگر خوی انتقامجویی وحشیانه صهیونیستی است که هیچ حد و مرزی ندارد.

سید حسن نصرالله عصر روز جمعه گذشته، برای نخستین بار از زمان آغاز عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، پیرامون تحولات جاری در اراضی اشغالی فلسطین سخنرانی کرد و گفت که فلسطینیان طراحان اصلی عملیات «طوفان الاقصی» هستند.

وی با اشاره به اینکه نبرد طوفان الاقصی برای ملت فلسطین و آرمان آن‌هاست و هیچ ارتباطی با هیچ مسئله منطقه‌ای و بین‌المللی ندارد، گفت: آنچه در طوفان الاقصی رخ داد، نشان داد که ایران هیچ قیمومیتی بر گروه‌های مقاومت ندارد و تصمیم‌گیرندگان واقعی سران مقاومت و رزمندگان آن‌ها هستند.

دبیر کل حزب الله خاطر نشان کرد: اقدام بزرگ طوفان الاقصی منجر به وقوع زلزله‌ای امنیتی، سیاسی، روانی و روحی در سطح رژیم صهیونیستی شد که پیامدهای موجودیتی و راهبردی برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت و زمان حال و آینده این رژیم را تحت تاثیر قرار خواهد داد».

وی با بیان اینکه روز شهید امسال با رخدادهای تاریخی در منطقه همزمان شده است، به ویژه در غزه، تصریح کرد: در غزه رژیم صهیونیستی در حال حمله به زنان، کودکان و سالمندان و همه غیر نظامیان است. اما در مقابل، شاهد ایستادگی قهرمانانه مقاومت فلسطین در برابر دشمن صهیونیستی هستیم. حملات صهیونیست‌ها در سطح منطقه و جهان، خطرناک و استثنائی است.
نصرالله با اشاره به اینکه دو میلیون نفر در غزه، به صورت شبانه‌روزی در زیر بمباران قرار دارند، عنوان کرد: در این حملات، هیچ حرمتی برای مساجد، کنیسه‌ها، مدارس، بیمارستانها وجود ندارد. عجیب‌ترین چیز در این تجاوز، حمله علنی توأم با بهانه‌های واهی به بیمارستانهاست. این تجاوز، کم نشده، بلکه روز به روز افزایش یافته است.

هدف حملات رژیم صهیونیستی، ناامید کردن مردم از گزینه مقاومت است

دبیر کل حزب الله با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها از رهگذر این تروریسم و وحشیگری، هدف دارند و صرفاً به خاطر انتقام از مردم فلسطین نیست، گفت: یکی از اهداف اصلی دشمن، تسلیم کردن است، نه فقط تسلیم کردن مردم غزه و فلسطین، بلکه شامل مردم لبنان و همه کشورهای منطقه می‌شود. هدف آنان، از بین بردن مطالبه حقوق مشروع است. هدف این است که مردم از گزینه مقاومت ناامید شوند و فرهنگ تسلیم شدن نیز تثبیت گردد تا اینکه بگویند هزینه مقاومت بسیار زیاد است و باید از آن دست بردارید.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی مردم غزه را می‌کشد تا به مردم لبنان بگوید که ببینید سرنوشت شما نیز این گونه خواهد بود، ادامه داد: اسرائیلیها ادعا می‌کنند که دهها هزار هدف نظامی متعلق به جهاد اسلامی و حماس را بمباران کرده‌اند، ولی واقعیت این است که آنان، تمامی منازل و مردم فلسطین را هدف حملات خود می‌دانند تا اینکه به هدف خود برسند، ولی این هدف، محقق نخواهد شد.

طرفی که باید ناامید شود، اسرائیل است

نصرالله با بیان اینکه ظاهراً صهیونیست‌ها از قتل، کشتار، آواره کردن و تخریب منازل مردم فلسطین در طی ۷۵ سال گذشته درس نگرفته‌اند، گفت: نتیجه این اقدامات چه شد؟ آیا مردم فلسطین از مقاومت دست برداشتند؟ بر عکس، این مقاومت و اراده و فرهنگ، نسل به نسل تقویت شد، تا اینکه به بالاترین درجه در امسال و در طوفان الاقصی رسید. در لبنان نیز وضعیت همین گونه است. مردم لبنان پس از تمامی کشتارهای صهیونیست‌ها، دست از مقاومت برنداشتند.
دبیر کل حزب الله تأکید کرد که دشمن صهیونیستی باز هم مانند گذشته دچار اشتباه محاسباتی شده است، گفت: مردم لبنان به مقاومت، پایبندتر شدند. متأسفانه برخی از رسانه‌ها و نویسندگان عربی و غربی به صورت عمدی و سهوی در راستای این هدف صهیونیست‌ها عمل می‌کنند. طرفی که باید ناامید شود، اسرائیل است؛ اسرائیل بداند که از پیکر شهدای غزه و لبنان، نسل‌هایی از مقاومت سر برخواهند آورد که در مبارزه با این اشغالگر و نابودی آن بسیار مصمم‌تر خواهند بود.

حمله به غزه، خوی وحشی رژیم صهیونیستی را نمایان‌تر کرد

وی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی در این حمله، به خودش آسیب زیادی وارد کرده است، افزود: یکی از این ضررها، این است که خوی وحشی خود را بیشتر به مردم منطقه و جهان نشان داد. آنان طی سالهای گذشته در رسانه‌ها چنین وانمود می‌کردند که انسان‌های خوبی هستند و خواستار صلح هستند، ولی این تصویر، از بین رفت. ملت‌های ما بعد از این حملات، عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را به صورت محکم‌تری رد خواهند کرد.

نصرالله در ادامه، تظاهرات حمایتی از مردم غزه را که در کشورهای مختلف اسلامی برگزار شد، بسیار مهم خواند و گفت: مهمترین از این، تظاهرات‌هایی است که در واشنگتن، لندن، پاریس و کشورهای غربی برگزار شد، از اهیمت زیادی برخوردار است؛ زیرا باعث فشار بر دولتهای غربی خواهد شد. دیگر هیچکس در جهان خواستار ادامه حمله به غزه نیست، به جز دولت آمریکا و دنباله‌روان این کشور. اکنون آمریکاییها در این مسئله منزوی شده‌اند.

وی گریزی به نشست کشورهای عربی-اسلامی در عربستان زد و تأکید کرد: ملت فلسطین به این نشست چشم دوخته است. امروز مردم فلسطین از کشورهای حاضر در این نشست نمی‌خواهند که ارتشهای خود را برای آزادی فلسطین و لغو محاصره غزه اعزام کنند، بلکه خواستار کمترین چیز هستند؛ کمترین خواسته این است که همه کشورهای عربی به صورت متحد در برابر آمریکا بایستند و حقوق مردم فلسطین و توقف این تجاوز را فریاد بزنند و آن را تهدید کنند که اقدام عملی انجام خواهند داد. آیا پنجاه و هفت کشور اسلامی قادر نیستند گذرگاهی باز کند تا کمک‌های انسانی وارد غزه شود؟.

حضور نظامیان برجسته صهیونیست در غزه، نشانگر ضعف اسرائیل است

دبیر کل حزب الله ضمن تمجید از عملکرد از گروههای مقاومت فلسطین در غزه، تصریح کرد: این رزمندگان در شرایط بسیار دشواری در حال مبارزه هستند. امروز قوی‌ترین نیروهای رنجر اسرائیلی در غزه می‌جنگند که این مسئله نشانگر ناتوانی اسرائیل است. میدان غزه، امروز بسیار سرنوشت‌ساز شده است و فقط باید بر روی میدان حساب باز کرد. وضعیت در کرانه باختری به گونه‌ای است که شاید رژیم صهیونیستی مجبور شود نیروهای خود را از جنوب و شمال خارج کند تا با نیروهای مقاومت در این منطقه مبارزه کند.

اگر جنگ در غزه متوقف نشود، حمله به پایگاه‌های آمریکا ادامه خواهد داشت

نصرالله با اشاره به اینکه یمن، در قبال غزه، موضع جسورانه، شجاعانه، علنی و رسمی اتخاذ کرده و چندین موشک و پهپاد به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است، گفت: این حملات روحیه زیادی به نیروهای مقاومت فلسطین داد. تهدیدهای یمن، دشمن اسرائیلی را مجبور کرد بخشی از سامانه‌های پدافندی خود را از شمال و جنوب فلسطین، به ایلات منتقل کند. تهدید یمن باعث شده است که منطقه ایلات، امن نباشد و این مسئله به معنای کوچ شمار زیادی از اسرائیلیهاست که باعث افزایش فشار به کابینه دشمن خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور مردم یمن در حمایت از فلسطین، بی‌نظیر است، تصریح کرد: حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه هم در راستای همبستگی با غزه است. عملیات مقاومت در عراق و سوریه در راستای برچیده شدن پایگاه‌های آمریکا از این کشورهاست. البته متأسفانه برخی از مسئولان فلسطینی گفتند که این حملات ارتباطی به فلسطین ندارد، ولی پیش از عملیات [طوفان الاقصی] این جبهه‌ها آرام بودند. برخی از گروههای مقاومت گفتند که حمله به غزه را متوقف کنید تا حمله به پایگاه‌های آمریکا متوقف شود.

دبیر کل حزب الله با اشاره اینکه آمریکاییها اذعان کردند که در جریان این حملات بیش از ۵۰ نفر از نیروهای آنان زخمی شده‌اند، گفت: آمریکاییها به ما، یمنی‌ها و برادران عراقی فشار وارد می‌کنند و هیچ شبکه غربی و عربی و لبنانی نبود که آمریکاییها از این طریق، این تهدیدها را به ما نرسانده باشند. البته اینها باعث نخواهد شد عملیات ما و برادران عراقی و یمنی متوقف شود. اگر آمریکاییها می‌خواهند عملیات‌ها علیه آنان در عراق و سوریه متوقف شود، و منطقه به سمت جنگ حرکت نکند، باید جنگ علیه غزه متوقف شود.

نصرالله با بیان اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران ادامه حمایت سیاسی، نظامی و مادی از مقاومت فلسطین است و این مسئله بر هیچکس پوشیده نیست، ادامه داد: ایران موضع خود را در قبال حمایت از مقاومت را تغییر نخواهد داد، بلکه همیشه در موقعیت حامی و پشتیبان باقی خواهد ماند.

وی درباره نقش مقاومت لبنان در حمایت از غزه هم گفت: در جبهه لبنان، عملیات از هشتم اکتبر تا به امروز ادامه دارد. با وجود تمامی اقدامات پیشگیرانه، عملیات ما ادامه خواهد داشت. در هفته گذشته، تعداد عملیات ما افزایش داشته و نوع عملیات هم از نظر سلاح ارتقا یافته است. ما برای نخستین بار در تاریخ مقاومت، از پهپادهای تهاجمی استفاده کردیم.

موشک‌های برکان؛ بلای جان صهیونیست‌ها

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته از موشک‌های «برکان» استفاده شده است، گفت: وزن این موشک‌ها بالغ بر ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم است. تصور کنید که ۵۰۰ کیلو ماده منفجر بر روی پایگاه‌های اسرائیل ریخته شود. برای نخستین بار نیز در پاسخ به جنایت وحشیانه در «عیناتا»، از موشک کاتیوشا استفاده کردیم. در حمله به عمق [رژیم صهیونیستی] نیز پیشرفت داشتیم.

نصرالله با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ نفر از نظامیان و شهرک‌نشینان در منطقه الجلیل به شدت زخمی و در بیمارستان بستری شده‌اند، تأکید کرد: ما در هفته گذشته شاهد هدف قرار گرفتن غیر نظامیان [لبنانی] بودیم که به آن پاسخ دادیم. ما به صهیونیست‌ها گفتیم که به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد به غیر نظامیان تعدی صورت گیرد. امروز هم می‌گوییم که پهپادهای شناسایی ما وارد شمال فلسطین اشغالی می‌شوند و برخی از ان به حیفا، عکا و صفد می‌رسد.
در جنگ غزه، میدان، حرف آخر را می‌زند

وی با اشاره به اینکه تهدیدهای صهیونیست‌ها علیه لبنان این روزها افزایش یافته که نشانگر نگرانی آنان از عملیات‌های مقاومت است، تأکید کرد: موضع مردم و سیاستمداران لبنانی، حمایت از ملت فلسطین است. این مواضع باعث شده است که جبهه لبنان، کارآمد باشد. سیاست ما این است که میدان، حرف آخر را بزند. ما اجازه خواهیم داد اقدامات میدانی صورت گیرد و سپس توضیح می‌دهیم که چه اتفاقی رخ داده است. لذا باید چشمها به میدان باشد، نه حرف‌هایی که ما می‌زنیم.

دبیر کل حزب الله با تأکید بر اینکه باید فشار به دشمن صهیونیستی همچنان ادامه یابد، در پایان خاطر نشان کرد: ما به افقی چشم دوخته‌ایم که در آن، فلسطین پیروز می‌شود و دشمن نمی‌تواند به هیچیک از اهداف خود دست پیدا کند. ان شاء الله پیروزی حاصل خواهد شد و همه شاهد آزادی قدس و اقامه نماز در مسجدالاقصی خواهند بود.

کد خبر 703316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.