آغاز بارش باران از چهارشنبه / هوای شهرهای پرجمعیت سیاه‌تر می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تشدید آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام برقرار است و تنها در استان‌های گیلان و مازندران، بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه تا روز سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام برقرار است، افزود: با توجه به سکون نسبی هوا، در شهرهای صنعتی و پر جمعیت، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز چهارشنبه در نوار غربی کشور، بارش آغاز می‌شود و همراه با وزش باد، گاهی رعدوبرق و کاهش دمای هوا خواهد بود و روز پنجشنبه افزون بر نوار غربی در جنوب غرب کشور و امتداد زاگرس جنوبی، بارش شدت می‌یابد.

وی با بیان اینکه امروز دریای خزر و فردا غرب سواحل خزر مواج است، ادامه داد: روز پنجشنبه در جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور، وزش باد شدید خواهد بود و در بعضی مناطق شاهد خیزش گردوخاک خواهیم بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۲۶ و کمینه ۵ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، گاهی وزش باد ملایم، گاهی کمی ابری با بیشینه ۲۵ و کمینه ۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 703285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.