خوش‌بینی اوپک به تقاضا برای نفت در جهان

دبیرکل اوپک گفت: با وجود موانع بر سر راه اقتصاد جهانی، این گروه همچنان چشم‌انداز مثبتی در مورد رشد تقاضا برای نفت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از رویترز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک، با وجود چالش‌های گسترده در مورد تورم، یک رشد اقتصادی سالم برای جهان پیش‌بینی کرد.

هیثم الغیص، دبیر کل اوپک در کنفرانس نفت اروپایی آرگوس با پیش‌بینی رشد سالانه ۴.۵ تا ۵ درصدی برای چین گفت، آمریکا بسیار خوب عمل می‌کند، اگرچه اروپا با چالش رو به رو است.

با این حال، وی افزود، (رشد اقتصادی چین) کمتر از انتظار بوده است. ما با وجود چالش‌ها و فشارها همچنان شاهد رشد اقتصادی سالم در جهان هستیم.

وی با تاکید بر فرصت رشد در بخش هوانوردی گفت: در بخش خطوط هوایی هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد بنابراین ما در مورد تقاضا در این بخش مثبت می‌اندیشیم.

وی افزود، اوپک پلاس یک رویکرد فعال و پیشگیرانه برای ایجاد ثبات در بازار نفت خام اتخاذ کرده است.

به نوشته بلومبرگ، با وجود موانع بر سر راه اقتصاد جهانی، این گروه همچنان چشم‌انداز مثبتی در مورد رشد تقاضا برای نفت دارد.

اوپک پلاس برای نشست بعدی وزارتی این گروه خود را آماده می‌کند.

الغیص گفت: «اقتصاد، باوجود چالش‌ها، هنوز وضعیت بسیار خوبی دارد… ما در مورد تقاضا مثبت می‌اندیشیم، ما هنوز فکر می‌کنیم تقاضا کاملاً قوی است.»

این مقام ارشد در سازمان کشورهای صادرکننده نفت گفت: نمی‌تواند نتیجه نشست بعدی وزیران این گروه در آخر هفته نوامبر را از پیش پیش‌بینی کند.

الغیص گفت: «تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که به رصد عوامل مؤثر بر عرضه و تقاضا به صورت روزانه ادامه می‌دهیم. در نشست وزرا در وین در پایان این ماه ما تمامی این موارد را بررسی خواهیم کرد و تا اقدامات مناسبی اتخاذ کنیم.»

در نشست بعدی اوپک پلاس روسیه و عربستان سعودی تصمیم خواهند گرفت که به کاهش تولید داوطلبانه خود تا پایان ۲۰۲۴ ادامه خواهند داد یا نه.

ریاض و مسکو روز یکشنبه اعلام کردند، هر دو به کاهش تولید در مجموع ۱.۳ میلیون بشکه در روز در ماه دسامبر پایبند خواهند.

کد خبر 702694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.