تبدیل زباله به انرژی گرمایی در بریتانیا

طرح جدیدی در بریتانیا ارائه شده است که طی آن زباله به انرژی گرمایی تبدیل خواهد شد و از این انرژی برای گرم کردن خانه‌ها استفاده خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، طرح جدیدی در بریتانیا ارائه شده است که بر اساس آن هزاران خانه و کسب‌وکار در سراسر کشور انرژی گرمایش تولید شده ناشی از زباله‌ها دریافت می‌کنند، در این طرح از منبع انرژی کم کربن استفاده می‌شود، بنابراین بریتانیا به اهداف انتشار صفر خالص دی‌اکسید کربن تا سال ۲۰۵۰ میلادی نزدیک‌تر می‌‎شود.

پروژه یادشده به تنهایی ۱۰ هزار خانه جدید و ۲۵۰ هزار متر مربع فضای تجاری را به شبکه گرمایشی متصل می‌کند؛ قرار است پروژه‌های مشابهی در شهرهای لندن، واتفورد، سافک و لنکستر اجرا شود، این پروژه‌ها باعث ایجاد هزاران شغل می‌شود و به طور کلی به تقویت اقتصاد کمک می‌کند؛ در حالی که این پروژه برای اولین بار در بریتانیا انجام می‏‌شود، نمونه‌هایی از این پروژه را می‌توان در دیگر نقاط اروپا مشاهده کرد.

به گفته مقامات شهری، گرم نگه داشتن خانه‌ها با استفاده از گرمای هدررفته ناشی از زباله‌ها به ایجاد شهرهای سبزتر و تمیزتر کمک می‌کند، اجرای این طرح انتشار کربن‌دی‌اکسید را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

کد خبر 702351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.