دمای هوای اصفهان به ۵ درجه می‌رسد / آسمان آرام و خاکستری

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار زرد هواشناسی با غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا از ممنوعیت تردد غیرضروری در سطح شهرهای استان خبر داد و گفت: بیشینه دمای هوای اصفهان امروز به ۲۳ درجه و کمینه آن به پنج درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار تا اوایل هفته آینده روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به صورت صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و در مناطق مرکزی و صنعتی استان مه صبحگاهی و غبار رقیق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به پایدار جو، شرایط افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه از اواخر هفته تا اوایل هفته آینده وجود خواهد داشت.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف پایداری جو در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز دوشنبه آغاز شده و تا پایان روز شنبه، بیستم آبان با غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

آقایی با اشاره به اینکه پایداری جوی با غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا طی شش روز در کلان‌شهر اصفهان، مناطق مرکزی و شهرک‌های صنعتی وجود خواهد داشت، گفت: در این مدت اصفهان، نجف‌آباد، زرین‌شهر، مبارکه، شرق اصفهان، برخوار و دولت‌آباد، شهرک‌های صنعتی تحت تأثیر فعالیت سامانه مذکور است.

وی اظهار کرد: کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم، شرایط انباشت آلاینده‌های جوی از اثرات مخاطرات فعالیت سامانه است که از روز پنجشنبه، هجدهم تا شنبه، بیستم آبان استان اصفهان را درگیر خواهد کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: نداشتن تردد غیرضروری در سطح شهرها به‌ویژه افراد آسیب‌پذیر، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه بیشینه دمای هوا در بیشتر مناطق استان بعدازظهر امروز یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۲۳ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به پنج درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای صفر درجه سانتی‌گراد، به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 702303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.