از افزایش بیمه خبرنگاران تا مجاز شدن اجرای برنامه حمایتی درمان برای بازنشستگان

ایمنا از مجاز شدن اجرای برنامه حمایتی درمان برای بازنشستگان، احداث خوابگاه اسکان پرستاران در ۳۱ دانشگاه علوم پزشکی، افزایش بیمه خبرنگاران به ۱۲ هزار نفر و پیش‌بینی پوشش کامل بیمه سلامت برای تمام جمعیت ایران در بسته خبر خوش می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوش به سراغ مجاز شدن اجرای برنامه حمایتی درمان برای بازنشستگان می‌رویم؛ برنامه حمایتی که مدت‌ها مطرح اما اجرایی نشده بود و اکنون به همت دولت سیزدهم این اتفاق مهم رخ داده است، در ادامه نیز خبری خوش در راستای احداث خوابگاه اسکان پرستاران در ۳۱ دانشگاه علوم پزشکی که یکی دیگر از اقدامات مثبت این دولت بوده مطرح شده است، همچنین افزایش بیمه خبرنگاران به ۱۲ هزار نفر و پیش‌بینی پوشش کامل بیمه سلامت برای تمام جمعیت ایران تا پایان برنامه هفتم و حمایت وزارت بهداشت از گیاهان دارویی که ارزشمندترین ماده اولیه بسیاری از محصولات حوزه سلامت را تشکیل می‌دهد، مطرح شده است.

از افزایش بیمه خبرنگاران تا مجاز شدن اجرای برنامه حمایتی درمان برای بازنشستگان

اجرای برنامه حمایتی درمان برای بازنشستگان دولت مجاز شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه‌شنبه شانزدهم آبان و در ادامه بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق، بند (ث) ماده ۷۳ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، دولت مجاز است با رعایت اصل ۲۹ قانون اساسی بر اساس آزمون وسع و در سقف بودجه مصوب نسبت به اجرای برنامه حمایتی درمان مازاد بر بسته بیمه پایه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی برای بازنشستگان و دهک‌های پایین درآمدی (حداقل سه دهک) بر اساس آئین نامه‌ای که به پیشنهاد سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، اقدام کند.

از افزایش بیمه خبرنگاران تا مجاز شدن اجرای برنامه حمایتی درمان برای بازنشستگان

خوابگاه اسکان پرستاران در ۳۱ دانشگاه علوم پزشکی احداث می‌شود

عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از امتیازات ویژه این وزارتخانه برای زیست پرستاران در مناطق کم برخوردار خبر داد و اظهار کرد: در حوزه تربیت نیروی انسانی سه مؤلفه از جمله تربیت کافی پرستاران، جذب و استخدام آنها، نگهداشت و ایجاد انگیزه در پرستاران پیگیری می‌شود.

وی افزود: نگهداشت و ایجاد انگیزه در پرستاران مستقر در مناطق کم برخوردار که سطح رفاهی کمتری دارد، با تدوین بسته‌ای تحت عنوان بسته ماندگاری پرستاران محقق می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در خصوص چگونگی اسکان و زیست پرستاران در قالب بسته ماندگاری پرستاران تصریح کرد: بر این اساس بیمارستان‌های جدیدالاحداث باید محلی را برای اسکان پرستاران آماده کنند.

وی ادامه داد: در بیمارستان‌های ۳۱ دانشگاه علوم پزشکی کشور پیش‌تر پانسیون‌هایی برای اسکان پرستاران آماده شده است، بسته ماندگاری پرستاران در مناطق کم برخوردار تدوین و در صورت تصویب جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

از افزایش بیمه خبرنگاران تا مجاز شدن اجرای برنامه حمایتی درمان برای بازنشستگان

وزارت بهداشت از گیاهان دارویی حمایت می‌کند

از آن جایی که گیاهان دارویی ماده اولیه بسیاری از محصولات حوزه سلامت را تشکیل می‌دهد، این در حالی است که کشور ایران مملو از گیاهان دارویی مرغوب است، از این رو بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: از حوزه طب ایرانی، گیاهان دارویی و کاربرد آنها در درمان بیماری‌ها حمایت جدی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۳۴ شرکت دانش‌بنیان و ۳۳ مرکز رشد و پارک علم و فناوری در حوزه کاربرد گیاهان دارویی در کشور فعال هستند، افزود: البته با توجه به فراوانی نعمتی که در این حوزه شامل حال کشور ما شده، هنوز جای کار وجود دارد.

از افزایش بیمه خبرنگاران تا مجاز شدن اجرای برنامه حمایتی درمان برای بازنشستگان

افزایش بیمه خبرنگاران به ۱۲ هزار نفر

این بار نیز خبر خوشی برای خبرنگاران داریم که محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش بیمه خبرنگاران به ۱۲ هزار نفر خبر داد و اظهار کرد: در بخش مسکن اهالی هنر و خبرنگارانی که عضو صندوق بودند در مرحله اول ثبت‌نام انجام شده و در شهر پرند کلنگ آن خورده است، همچنین بیمه خبرنگاران از ۴ هزار نفر به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

از افزایش بیمه خبرنگاران تا مجاز شدن اجرای برنامه حمایتی درمان برای بازنشستگان

پیش‌بینی پوشش کامل بیمه سلامت برای تمام جمعیت ایران تا پایان برنامه هفتم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اهداف کمی سنجه‌های عملکردی ارتقای نظام سلامت را تا پایان برنامه هفتم توسعه تعیین کردند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه‌شنبه شانزدهم آبان و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، ماده ۶۸ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۶۸ لایحه برنامه، در اجرای بند (۱۲) سیاست‌های کلی برنامه هفتم و به منظور تحقق اهداف کّمی زیر مطابق با احکام این فصل اقدام می‌شود:

از افزایش بیمه خبرنگاران تا مجاز شدن اجرای برنامه حمایتی درمان برای بازنشستگان

از افزایش بیمه خبرنگاران تا مجاز شدن اجرای برنامه حمایتی درمان برای بازنشستگان

چندقلوها در پایتخت سردمدار شدند

سازمان ثبت احوال کشور تعداد ولادت‌های ثبت شده برحسب چند قلوزایی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد، بر اساس آمار موجود در سازمان ثبت احوال کشور در شش ماهه اول امسال ۲۰ هزار و ۱۳۰ مورد چندقلوزایی در کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش، تعداد ۹۵۱۳ رویداد دوقلو، ۳۵۰ رویداد سه قلو، ۱۱ رویداد چهار قلو و تعداد دو رویداد پنج قلو بوده است، بر این اساس حدود چهار درصد ولادت‌های ثبت شده در نیمه اول سال ۱۴۰۲ مربوطه به چند قلوزایی بوده است که استان‌های تهران با ۳۰۳۷ رویداد، خراسان رضوی با ۱۸۱۴ رویداد و خوزستان با ۱۵۳۸ رویداد، بیشترین تعداد چندقلوزایی را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بر اساس این گزارش، در شش ماهه اول امسال بیشترین تعداد ولادت‌ها به میزان ۲۰۷ هزار ۵۲۵ نوزاد مربوط به دومین فرزند بوده است که سهم تعداد ولادت‌ها برحسب مرتبه تولد، ۳۶.۴ درصد مربوط به فرزند اول، ۳۸.۸ درصد مربوط به فرزند دوم، ۱۷.۲ درصد مربوط به فرزند سوم، ۴.۸ درصد مربوط به فرزند چهارم و ۱.۹ درصد مربوط به فرزند پنجم و بیشتر است.

بیش از ۹۶ درصد ولادت‌ها در کمتر از ۱۵ روز از تاریخ ولادت طفل ثبت شده است که این مدت، مهلت قانونی ثبت ولادت نوزادان است.

از افزایش بیمه خبرنگاران تا مجاز شدن اجرای برنامه حمایتی درمان برای بازنشستگان

تغییرات در تعرفه خدمات شایع تشخیصی درمانی پزشکی

با تصویب مجلس، شورای عالی بیمه سلامت مکلف شد که شیوه تعرفه خدمات شایع تشخیصی درمانی پزشکی را تغییر داده و به تصویب هیئت وزیران برساند، از این رو نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه‌شنبه شانزدهم آبان و در ادامه بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند (ت) ماده ۷۰ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، شورای عالی بیمه سلامت مکلف است تا پایان سال اول برنامه، تعرفه خدمات شایع تشخیصی درمانی پزشکی را از شیوه «به ازای خدمت» به شیوه «پرداخت موردی (گلوبال) هزینه خدمات» تبدیل و به تصویب هیئت وزیران برساند، به گونه‌ای که شیوه تعرفه گذاری حداقل چهارصد شناسه خدمت تا پایان برنامه، مشمول این تغییر شده باشد و توسط بیمه‌های پایه و تکمیلی پس از تفکیک اقلام دارویی و تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی به شیوه پرداخت جدید، خرید خدمت شود.

کد خبر 702222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.