تشدید بارش‌ها در گلستان و شرق مازندران / روز جمعه منتظر بارش برف باشید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تشدید بارش‌ها در گلستان و شرق مازندران خبر داد و گفت: روزهای جمعه و شنبه در سواحل دریای خزر افزایش ابر، بارش باران، وزش باد شدید و در ارتفاعات، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در هرمزگان، ارتفاعات کرمان و شمال و جنوب سیستان و بلوچستان، بارش پراکنده، رعد و برق و گاهی همراه با وزش باد رخ خواهد داد و به تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و نوار غربی اردبیل، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه بارش در سواحل دریای خزر، شمال شرق و نوار شرقی استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان ادامه خواهد داشت و بارش طی این دو روز در شرق سواحل دریای خزر به ویژه استان گلستان و شرق مازندران شدیدتر خواهد بود و روز پنجشنبه برای بیشتر مناطق کشور آسمان صاف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روزهای جمعه و شنبه در سواحل دریای خزر افزایش ابر، بارش باران، وزش باد شدید و در ارتفاعات، بارش برف پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

وی ادامه داد: در ساعات بعدازظهر امروز، وزش باد در شمال شرق کشور افزایش پیدا می‌کند و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شرقی کشور، وزش باد شدید و در بعضی مناطق، خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین طی دو روز آینده شرق دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری و غبار صبحگاهی گاهی وزش باد با بیشینه ۲۲ و کمینه پنج درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، صاف تا کمی ابری و غبار صبحگاهی گاهی وزش باد با بیشینه ۲۱ و کمینه ۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 702153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.