سردترین شهرهای جهان کدامند + میانگین دمای هوا در فصل زمستان

اویمیاکن روسیه، هاربین هیلونگجیانگ چین، وینیپگ منیتوبای کانادا، کراسنویارسک روسیه، فیربنکس آلاسکا، اولان باتور مغولستان و نورسلطان قزاقستان سردترین شهرهای جهان هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زندگی مردم در بعضی از شهرهای جهان با رسیدن فصل سرما و کاهش دما، به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد. در بعضی از این مکان‌ها، دمای هوا به منفی ۵۰ درجه فارنهایت و بارش برف سالانه ممکن است به چندین فوت برسد. در این شهرها، مردم شرایط سختی را تحمل می‌کنند و بی‌صبرانه منتظر تمام شدن فصل زمستان هستند. در ادامه به معرفی سردترین شهرهای جهان و ویژگی‌های منحصر به‌فرد آنها می‌پردازیم:

اویمیاکن، روسیه

اویمیاکن (Oymyakon)، دریاچه‌ای منحصر به‌فرد و زیبا است که نام خود را از کلمه روسی به معنی «آبی که یخ نمی‌زند» ، وام گرفته است. دمای معمولی روزهای زمستان در این شهر دورافتاده که در شرق سیبری قرار دارد منفی ۵۸ درجه فارنهایت (منفی ۵۰ درجه سانتیگراد) است. در سال ۱۹۲۴، دمای هوا در این شهر به پایین‌ترین حد خود یعنی منفی ۹۲.۶ درجه فارنهایت (منفی ۷۱.۲ درجه سانتیگراد) رسید. از آنجا که یخ زدن آب، ممکن است باعث شکستن لوله‌ها شود، اکثر خانه‌ها در اویمیاکن، لوله‌کشی داخلی ندارند. ساکنان این سرزمین، بیشتر زمان خود را در خانه می‌گذرانند و تنها در مواقع ضروری بیرون می‌روند.

سردترین شهرهای جهان کدامند؟+میانگین دمای هوا در فصل زمستان

هاربین، هیلونگجیانگ، چین

هاربین، شمالی‌ترین و بزرگترین شهر در استان هیلونگجیانگ (Heilongjiang) چین است که به عنوان مرکز این استان شناخته می‌شود. در فصل زمستان، دمای هوای هاربین به منفی ۳۰ درجه یا کمتر کاهش می‌رسد و سردترین زمستان‌ها را در پی دارد. هاربین به دلیل برگزاری جشنواره سالانه یخ و برف، عنوان «شهر یخی» را از آن خود کرده است. بسیاری از ساکنان این شهر با فرارسیدن فصل سرما، خود را آماده ورزش‌های برفی و تفریحات زمستانی می‌کنند، اما به دلیل سرمای زیاد، مردم محلی اغلب به گردشگران می‌گویند که در فصل زمستان از این منطقه دور بمانند.

سردترین شهرهای جهان کدامند؟+میانگین دمای هوا در فصل زمستان

وینیپگ، منیتوبا، کانادا

اگرچه وینیپگ (Winnipeg)، به عنوان یکی از سردترین شهرهای کانادا رتبه‌بندی می‌شود، اما این موضوع مانع از آن نمی‌شود که یکی از شلوغ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور باشد. دمای این شهر در فصل زمستان به حدود منفی ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و بارش برف سالانه آن تقریباً چهار فوت است. وینیپگ در کنار دریاچه وینیپگ، قرار دارد و به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد، هوای آن در زمستان‌ها بسیار سرد و در تابستان‌ها شرجی است.

سردترین شهرهای جهان کدامند؟+میانگین دمای هوا در فصل زمستان

دودینکا، منطقه کراسنویارسک، روسیه

دودینکا در منطقه کراسنویارسک روسیه قرار دارد و با بیش از ۲۰ هزار نفر سکنه، یکی از شمالی‌ترین شهرهای کره زمین محسوب می‌شود و زمستان‌های سختی دارد. میانگین پایین‌ترین دما در دودینکا در ماه ژانویه، ۲۸ منفی درجه فارنهایت (منفی ۳۳ درجه سانتیگراد) است، در حالی که میانگین حداکثر دمای آن در بعضی روزها به منفی ۱۲ درجه فارنهایت (منفی ۲۴.۵ درجه سانتیگراد) می‌رسد. چندین سال پیش در پی طوفان شدید زمستانی بخش‌هایی از این شهر یخ زد. هنگامی که دمای هوای دودینکا به زیر ۴۰ درجه فارنهایت (منفی ۴۰ درجه سانتیگراد) رسید، لوله‌ها شکسته و خیابان‌ها دچار آب‌گرفتگی شد؛ در نتیجه وسایل نقلیه در لایه‌ای از یخ و برف به ضخامت چند فوت پوشیده شد.

سردترین شهرهای جهان کدامند؟+میانگین دمای هوا در فصل زمستان

فیربنکس، آلاسکا

شهر فیربنکس که به عنوان «قلب طلایی ایالت آلاسکا» شناخته می‌شود، مکان شگفت‌انگیزی برای تماشای شفق شمالی است. این شهر جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است. این مردمان شجاع در دمایی زندگی می‌کنند که معمولاً به‌طور متوسط بسیار کمتر از صفر درجه فارنهایت می‌شود. فیربنکس، ۲۰۰ روز شفق شمالی دارد. اگر کسی در ماه ژانویه به این شهر سفر کند، باید انتظار کاهش دمای زمستانی تا ۲۲ منفی درجه سانتیگراد را داشته باشد.

سردترین شهرهای جهان کدامند؟+میانگین دمای هوا در فصل زمستان

اولان باتور، مغولستان

بیش از یک میلیون نفر از مردم سرسخت در ماه ژانویه، پایتخت مغولستان را به عنوان خانه خود انتخاب می‌خوانند؛ درست زمانی که دمای هوا به طور متوسط به منفی ۱۲ درجه فارنهایت می‌رسد. اولان باتور در ارتفاع حدود ۴۴۰۰ فوتی از سطح دریا در پایه کوه بوگد خان (Bogd Khan)، اولین پارک ملی جهان، واقع شده است. در ماه‌های زمستان، صنعت توریستی روبه‌رشدی در مغولستان وجود دارد. بازدیدکنندگان از موسیقی سنتی و ورزش کشتی در طول جشنواره‌های زمستانی لذت می‌برند و جشن سنتی سال نو، همراه با مسابقه اسب‌دوانی هیجان‌انگیز برگزار می‌شود که برای خانواده‌ها بسیار سرگرم‌کننده است.

سردترین شهرهای جهان کدامند؟+میانگین دمای هوا در فصل زمستان

نورسلطان، قزاقستان

قزاقستان در آسیای مرکزی قرار دارد و یک منطقه خشک و بادگیر با زمستان‌های سخت و طولانی است. پایتخت این کشور که ابتدا آستانه نام داشت، به نورسلطان تغییر نام داد. کمترین میانگین دمای هوای این شهر در ماه ژانویه ۶ درجه فارنهایت است، اما دمای هوا به منفی ۱۶ درجه کاهش می‌یابد و در ماه اکتبر هوا سرد می‌شود. در ماه نوامبر، سرمای هوا به حدی می‌رسد که رودخانه شهر یخ می‌زند. نورسلطان به‌دلیل اینکه در منطقه‌ای سردسیر قرار دارد، یکی از سردترین شهرهای دنیا است و اگرچه زمستان‌های سرد و خشک دارد، اما دمای هوا در تابستان‌ها کمی بهتر می‌شود.

سردترین شهرهای جهان کدامند؟+میانگین دمای هوا در فصل زمستان

ترجمه از لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 702024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    1 0
    ممنون خانوم شهبازی مقاله خوبی بود