دلیل تغییر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان چیست؟ / ضرورت حفظ نخبگان کشور

وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه امروز فاصله نسل‌ها، از ۲۵ سال بسیار کمتر است، گفت: برخی اصرار دارند، چرا حداکثر سن برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۲۲ سال است، البته بیش از ۸۵ درصد پذیرفته‌شدگان این دانشگاه زیر ۲۰ سال هستند، اما دلیل چنین تصمیمی تحولات سریع بین نسل‌ها است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در شصت‌ویکمین سال اعطای جایزه البرز در بخش دانش‌آموزی اظهار کرد: فاصله نسل‌ها امروز از ۲۵ سال بسیار کمتر و برخی معتقدند شکاف نسلی به زیر ۱۰ سال رسیده است.

وی افزود: برخی می‌گویند چرا حداکثر سن برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۲۲ سال است؟ بیش از ۸۵ درصد پذیرفته‌شدگان این دانشگاه زیر ۲۰ سال هستند، اما یکی از دلایل چنین تصمیمی همین تحولات سریع بین نسل‌ها است و باید معلمانی انتخاب شوند که بتوانند بچه‌های امروز را درک کنند، شکاف اداری و شناختی بین والدین و فرزندان و معلمان و محصلان حقیقتی اجتناب‌ناپذیر و انکارناپذیر است، بسیاری از بچه‌ها پیش از اینکه چیزی یاد گیرند ارزش آن از دست می‌رود، بنابراین مهم است برای این تحولات برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش آموزان نخبه خاطرنشان کرد: این روزها دلمان خون است برای مردم مظلوم غزه که دانش‌آموزان آنجا در این ظلم بی‌سابقه تاریخی پر پر می‌شوند، اگر یک ماه آمریکا را تحریم کنیم و همه نخبگان غیرآمریکایی از آمریکا خارج شوند باید ببینید آیا از آمریکا چیزی باقی می‌ماند؟ تمام سرمایه این کشور از نخبگان کشورهای دیگر است.

وی گفت: هر کشوری وظیفه دارد به هر طریقی که می‌تواند در حفظ نخبگان خود بکوشد، راهکاری که آمریکا برای جذب نخبگان دیگر کشورها در پیش می‌گیرد، ناامید کردن آن‌ها است که ب گ و ی ن د «شما نمی‌توانید و نمی‌شود»، نخبه واقعی باید به این مسائل آگاه باشد.

صحرایی خطاب به دانش‌آموزان با توصیه به اینکه تاریخ بخوانید، تاکید کرد: جنگ روایت‌ها، نبرد مرزها است و در نبرد مرزها کسی که فکور است برنده خواهد بود، در این رقابت نقش آموزش و پرورش همچون نخ تسبیح است و نقش خانواده بسیار مهم است، بیش از ۶۰۰ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور فعال شده است تا زمینه شکوفایی استعداد دانش‌آموزان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه بازنگری در المپیادها در دستور کار آموزش و پرورش و در آستانه تصویب نهایی است، ادامه داد: در شاد صفحه اختصاصی به این جایزه اختصاص می‌دهیم تا دانش‌آموزان بیشتر این جایزه را بشناسند، از سوی دیگر می‌توانیم جایزه البرز را بین‌المللی کنیم.

کد خبر 701975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.