انتقادها به جرم‌انگاری بی‌خانمانی در بریتانیا

وزیر امور داخلی بریتانیا از مقابله کشور با زندگی افراد بی‌خانمانی در چادرهای گوشه و کنار خیابان‌ها خبر داد؛ این پیشنهاد به‌سرعت از سوی خیریه‌های سراسر کشور مورد انتقاد قرار گرفت که زندگی در گوشه خیابان را نه یک انتخاب آگاهانه، بلکه نشانه‌ای از سیاست‌های شکست‌خورده دولت می‌دانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مجازات‌های جدیدی در انگلستان و ولز برای بی‌خانمان‌هایی تعیین شده است که مقامات معتقدند با رد کردن پیشنهادهای کمک از سوی حامیان (دولتی یا خصوصی) سبک زندگی بی‌خانمانی و زندگی در چادر را برای خود انتخاب کرده‌اند.

وزیر داخله کشور با منع این روش زندگی خودخواسته قوانین جدیدی را برای محدود کردن استفاده از چادر توسط افراد بی‌خانمان پیشنهاد و اعلام کرد هیچ‌کس در سراسر بریتانیا نباید ساکن یک چادر در خیابان‌های کشور باشد، زیرا دولت برای افراد بی‌خانمانی که دوست ندارند کارتن‌خواب باشند، گزینه‌هایی دارد و همیشه از کسانی که واقعاً بی‌خانمان هستند، حمایت کرده است و خواهد کرد، بنابراین نمی‌توان اجازه داد خیابان‌های شهرها به تسخیر ردیف‌هایی از چادرهای اشغال‌شده توسط مردم به‌ویژه مهاجرانی درآید که زندگی در گوشه خیابان، سبک زندگی انتخابی آن‌ها است.

وزیر امور داخلی بریتانیا با مورد انتقاد قرار گرفتن از سوی مؤسسات مردمی و خیریه‌ها تأکید کرد که خواسته مقامات کشور و قانون‌گذاران پیشگیری از گسترش افرادی در جوامع است که با برافراشتن چادر در مکان‌های عمومی به گدایی پرخاشگرانه، دزدی، مصرف موادمخدر در ملأعام، زباله‌ریزی و ایجاد مزاحمت و ناراحتی برای دیگران اقدام می‌کنند، در غیر این صورت شهرهای سراسر بریتانیا نیز همچون بسیاری از دیگر نقاط جهان شاهد توسعه مکان‌هایی خواهند بود که به‌واسطه سیاست‌های ضعیف دولتی با افزایش انفجاری جرم و جنایت و مصرف قابل‌توجه موادمخدر مواجه هستند.

انقتادها به جرم‌انگاری بی‌خانمانی در بریتانیا

مخالفت با جمع‌آوری چادرهای بی‌خانمان‌ها در بریتانیا

این پیشنهاد به‌سرعت از سوی خیریه‌های سراسر کشور مورد انتقاد قرار گرفت که زندگی در گوشه خیابان را نه یک انتخاب آگاهانه، بلکه نشانه‌ای از سیاست‌های شکست‌خورده دولت می‌دانند و معتقدند هیچ‌کس نباید به خاطر بی‌خانمانی مجازات شود. این مؤسسات جرم‌انگاری مردم به خاطر خوابیدن در چادرها و جرم جلوه دادن کمک خیریه‌ها به آن‌ها را غیرقابل قبول معرفی کردند.

منتقدان اعلام کردند که زندگی در چادر به‌هیچ‌وجه یک سبک زندگی انتخابی نیست و دولت را متهم کردند که به‌جای پاسخ‌گو بودن در برابر اقدامات ضعیف خود و به‌واسطه محبوب نبودن بی‌خانمان‌ها این پیشنهاد را ارائه کرده است، چراکه افزایش بی‌خانمانی بیشتر به دنبال ترکیبی از شرایط افزایش اجاره‌بها و بی‌توجهی دولت به بیرون کردن بدون دلیل مستأجران از خانه‌های خود رخ می‌دهد که به افراد آسیب‌پذیر ضربه می‌زند و دولت بریتانیا پس از سال‌ها تأخیر هنوز به وعده‌های خود عمل نمی‌کند.

شهردار لندن نیز نگرش دولت مرکزی به افراد آسیب‌پذیر ساکن در خیابان‌های پایتخت و دیگر شهرهای سرتاسر کشور را بسیار افسرده‌کننده دانست و اعلام کرد امسال بیش از هر زمان دیگر از قانون‌گذاران دولتی انتظار می‌رود تمرکز زیادی بر قانون و نظم داشته باشد. وی با پیشنهاد جایگزینی مفاد قانون ولگردی ۱۸۲۴ با مواردی جدید و موردنیاز روز درخواست کرد به جای محکوم کردن همه بی‌خانمان‌ها به انتخاب سبک زندگی چادرنشین در خیابان‌ها، تنها چادرهایی را جمع‌آوری کنند که باعث ایجاد مزاحمت می‌شوند، برای مثال چادرهایی مورد هدف قرار بگیرند که درهای ورودی مغازه‌ها را مسدود می‌کنند و تنها در صورتی مؤسسات خیریه برای توزیع چادر جریمه شوند که مشخص شود این چادرها باعث شده‌اند انگشت اتهام به‌سوی همه بی‌خانمان‌های ساکن در چادرها گرفته شود.

انقتادها به جرم‌انگاری بی‌خانمانی در بریتانیا

کد خبر 701900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.