پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات کشور / آسمان بیشتر استان‌ها بارانی می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از خروج سامانه بارشی از کشور و رگبار باران در نقاطی از کشور طی امروز خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نیمه شرقی فارس، بخش‌هایی از خراسان رضوی، سمنان، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شرایط مذکور روز دوشنبه در نواحی شرق و بخش‌هایی از شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و مناطقی از شمال شرق کشور رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و روز پنجشنبه در بیشتر نقاط کشور جوی به نسبت پایدار انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بخش‌هایی از مناطق شمال شرق و شرق، افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد، گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز آینده خلیج‌فارس و روز سه‌شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، قسمتی ابری در صبح مه‌آلود، گاهی رگبار باران و وزش باد با بیشینه ۲۰ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، پانزدهم آبان نیز صاف تا کمی ابری، در صبح مه رقیق با بیشینه ۲۲ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 701627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.