طغیان رودخانه‌ها و مسدود شدن راه‌های روستایی در غرب مازندران

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران از طغیان رودخانه‌ها و مسدود شدن راه‌های روستایی در غرب این استان بر اثر بارش باران خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسینعلی محمدی شیرکلایی امروز _شنبه سیزدهم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به بارندگی شدید در شهرستان‌های چالوس و نوشهر، اظهار کرد: در مدتی کوتاه حدود ۸۰ میلیمتر بارندگی در این مناطق ثبت شد که طغیان رودخانه و آب‌گرفتگی معابر را به دنبال داشت.

وی با اشاره به اینکه طغیان رودخانه سردآبرود منجر به جمع شدن سرشاخه‌ها و تنه درختان شکسته پشت سد انحرافی زوات چالوس شد، عنوان کرد: مسدود شدن دهانه پل و ورود سیلاب به محدوده روستای علی‌آباد زوات را به دنبال داشت؛ به همین دلیل در این روستا تعدادی از خانه‌ها دچار آب‌گرفتگی شد که اقدامات اولیه امدادی در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با اعلام اینکه در مرزن‌آباد نیز راه دسترسی به برخی روستاها دچار خسارت شده و جاری شدن روان‌آب تردد ساکنان را مختل کرده است، تصریح کرد: بارندگی شدید همراه با رعد و برق که حوالی ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امروز آغاز شده که مشکلاتی را در غرب مازندران به دنبال داشت و سبب آب گرفتگی راه‌های ارتباطی درون‌شهری و اختلال در آمد و شد خودروها و شهروندان در این مناطق شده است.

به گزارش ایمنا، هواشناسی مازندران صبح امروز طی گزارشی با اعلام ورود سامانه جدید بارشی، نسبت به احتمال جاری شدن سیلاب و روان آب محلی در این استان هشدار داده بود.

آغاز فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز تا ظهر فردا پیش‌بینی شده است.

کد خبر 701593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.