تاثیر تکنولوژی بر یادگیری زبان‌های خارجی

در سال‌های اخیر تکنولوژی به افزایش مشارکت زبان‌آموزان کمک کرده است و آموزش یادگیرنده‌محور را جایگزین آموزش معلم‌محور کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تکنولوژی در سال‌های اخیر جهان را به صورت چشمگیری تغییر داده است، به‌طوری که بر همه جنبه‌های زندگی انسان تأثیر گذاشته است. یکی از بخش‌هایی که در سال‌های اخیر به لطف پیشرفت تکنولوژی دچار تغییرات شده است، یادگیری زبان‌های خارجی است. تکنولوژی به افزایش مشارکت زبان‌آموزان کمک کرده است و آموزش یادگیرنده محور را جایگزین آموزش معلم محور کرده است.

ابزارهایی که به بهبود یادگیری زبان‌های خارجی کمک می‌کند

زبان‌آموزان می‌توانند با دسترسی به طیف گسترده‌ای از منابع مانند برنامه‌ها، پادکست‌ها، کتاب‌های الکترونیکی و ویدئوها زبان‌های خارجی را به‌خوبی بیاموزند. برای نمونه Text Inspector یک ابزار استاندارد یادگیری زبان خارجی است که هم زبان‌آموزان و هم معلمان می‌توانند از آن برای کمک به فرآیند یادگیری زبان استفاده کنند. این ابزار در واقع پرکاربردترین تحلیلگر متن است که مواد آموزشی مورد نیاز مدرسان را فراهم می‌کند و عملکرد زبان‌آموزان را نیز ارزیابی می‌کند.

تاثیر تکنولوژی بر یادگیری زبان‌های خارجی

نرم‌افزار Hello Talk یک برنامه رایگان است که به شما کمک می‌کند دوست‌های جدیدی پیدا کنید و مهارت‌های زبانی خود را بهبود ببخشید. نرم‌افزار doulingo نیز هوش مصنوعی و یادگیری زبان را با یکدیگر ترکیب می‌کند و تجربه عالی در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهد، این برنامه از طریق پردازش زبان، عملکرد افراد را بر اساس کلمات تلفظ شده درجه‌بندی می‌کند.

Netflix برای زبان‌آموزان متوسط تا پیشرفته که قصد دارند مهارت‌های درک زبان خود را به روش سرگرمی بهبود ببخشند راه‌حل ایده‌آلی است. این شبکه طیف وسیعی از برنامه‌ها و فیلم‌ها را به زبان‌های مختلف ارائه می‌دهد و برای همه افراد فیلم‌های آموزنده دارد، کاربران نیز می‌توانند زیرنویس‌های زبان اصلی را به برنامه‌ها اضافه کنند.

یادگیری زبان‌های خارجی با استفاده از هوش مصنوعی

اپلیکیشن‌های یادگیری زبان مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند با نیاز زبان‌آموزان به خوبی انطباق پیدا کند، در این برنامه‌ها از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل پیشرفت کاربران، ارائه بازخوردها و پیشنهادهای شخصی استفاده می‌کنند، به‌طوری که فرآیند یادگیری جذاب‌تر و کارآمدتر شود، همچنین با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان ویدئوهای موثرتری تولید کرد. از جمله مزایای آموختن زبان با هوش مصنوعی می‌توان به یادگیری سریع‌تر، بهبود تلفظ، دسترسی بیشتر و افزایش انگیزه و مشارکت بیشتر اشاره کرد؛ علاوه بر این، مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند گفتار و مکالمات واقعی را با دقت بالایی تکرار کنند. یک چت ربات یادگیری زبان می‌تواند به پیام‌ها با اطلاعات شخصی و مرتبط پاسخ دهد، زبان‌آموزان می‌توانند برای تمرین مکالمات از چت‌بات‌ها استفاده کنند و از این طریق به نقاط ضعف خود پی ببرند.

کد خبر 701494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.