قوت قلب دوستان، کابوس دشمنان

عصر روز گذشته دبیرکل حزب‌الله لبنان سرانجام پس از گذشت ۲۸ روز از عملیات طوفان‌الاقصی مقابل دوربین حاضر شد تا در یکی از مهم‌ترین و پربیننده‌ترین سخنرانی‌های خود، همچنان صهیونیست‌ها را در ترس و دلهره از واکنش مقاومت لبنان باقی بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر روز گذشته _جمعه دوازدهم آبان_ سرانجام سکوت ابهام‌آلود ۲۸ روزه خود را شکست و برای اولین بار پس از عملیات طوفان‌الاقصی، به‌طور علنی روبه‌روی دوربین قرار گرفت؛ این سخنرانی در حالی انجام شد که رسانه‌های اسرائیلی و آمریکایی از روزهای قبل به گمانه‌زنی و تحلیل‌هایی در مورد محتوای سخنان سیدحسن نصرالله پرداخته بودند و «یدیعوت آحارانوت» یک روز پیش از این سخنرانی نوشته بود: حزب‌الله با تمام قوا وارد جنگ می‌شود و همه اینها به سخنرانی فردای نصرالله مربوط می‌شود.

در شرایطی که اکثر شبکه‌های جریان‌ساز جهان به پوشش سخنرانی سیدحسن نصرالله پرداختند، سخنگوی فارسی‌زبان رژیم صهیونیستی گفت: سخنرانی را در تلویزیون اسرائیل پخش نکردیم تا بین مردم وحشت ایجاد نشود!

از سوی دیگر، رسانه‌های همسو با حزب‌الله نیز مشتاقانه انتظار می‌کشیدند تا از تصمیم سیدحسن نصرالله برای ادامه مسیر نیروهای مقاومت لبنان مقابل رژیم صهیونیستی آگاه شوند، اما برخلاف پیش‌بینی‌ها، سید مقاومت با هوشمندی و درایتی مثال‌زدنی، نه تنها بلاتکلیفی و دلهره صهیونیست‌ها را از میان نبرد، بلکه بر آن افزود و در بخش انتهایی سخنرانی حرف آخر را زد که «می‌دانم همه منتظر شنیدن آن هستید» و هوشمندانه حرفی از صهیونیست‌ها به‌میان نیاورد و به‌طور مستقیم آمریکایی‌ها را خطاب قرار داد: «به آمریکایی‌ها می‌گویم تجاوز به غزه را متوقف کنید، زیرا این تجاوز شماست. در غیر این صورت جنگ تمام‌عیار روی میز من است.»

(متن کامل سخنرانی را اینجا بخوانید: آمریکا عامل اصلی جنایات است)

آنچه بیش از همه در میان صحبت‌های دبیرکل حزب‌الله لبنان برجسته شد، تهدید مستقیم نیروهایی آمریکا در منطقه بود، تهدیدی که این طور بیان شد: «از روز طوفان‌الاقصی به ما گفتند ناوگروه‌های آمریکا ما را بمباران خواهند کرد. من به آمریکایی‌ها می‌گویم کسانی که اوایل دهه ۱۹۸۰ شما را شکست دادند، هنوز زنده‌اند. ما برای ناوهای شما سلاح مخصوص کنار گذاشته‌ایم!»

این تهدید، همچنین مخاطب قرار دادن آمریکا به جای رژیم صهیونیستی در طول سخنرانی، موضوعی بود که از نظر تحلیلگران دارای پیام مهمی بود، پیامی مبنی بر اینکه نیروهای مقاومت حماس به تنهایی برای درهم شکستن خانه سست‌تر از خانه عنکبوت صهیونیست‌ها کافی هستند و در حال حاضر، رقیب اصلی محور مقاومت آمریکا است نه رژیم حقیر صهیونیستی؛ سخنانی که کاملاً هم‌راستا با سخنان آیت‌الله خامنه‌ای، در سخنرانی‌های اخیر ایشان مطرح شد.

مصطفی خوش‌چشم، تحلیلگر و کارشناس مسائل بین‌الملل نیز در برنامه به افق فلسطین شبکه افق، با اشاره به همین موضوع اظهار کرد: «جکته جالب حرف سیدحسن نصرالله این بود که گفت راهبرد را با جبهه مقاومت کنترل می‌کنیم و همین حماس حریفتان است، اما حریف من طرف آمریکایی است.»

نکته قابل توجه دیگر، اشاره سید مقاومت به شباهت جنگ اخیر غزه با جنگ ۳۳ روزه لبنان بود و خطاب به فلسطینی‌ها و مردم غزه تاکید کرد: افق‌ها نشان می‌دهد از روزی که مقاومت تأسیس شد، جنگ ما هنوز به پیروزی نهایی نرسیده است و هنوز زمان لازم داریم، اما در بعضی شرایط همچنان پیروز می‌شویم. مقاومت لبنان سال‌های ۱۹۸۶ و ۲۰۰۶ نیز به همین صورت پیروز شد، باید صبور باشیم و مشکلات را تحمل کنیم. دشمن این مؤلفه را ندارد. مردم از زیر آوارها بیرون می‌آیند و جان خود را فدای مقاومت می‌دانند. جنگ ما جنگ صبر و پایداری و تحمل و به شکست کشاندن دشمن است.

دبیرکل حزب‌الله در انتهای سخنان خود گفت: ما باید کاری کنیم که تجاوز متوقف شود و مقاومت در غزه پیروز شود. من به شما می‌گویم به وعده الهی ایمان داشته باشید. خداوند مؤمنان صادق را به پیروزی وعده داده است و اگر ما صداقت خود را ثابت کنیم و در راه خداوند مجاهدت کنیم و هزینه این جان‌فشانی را بپردازیم، مستحق این پیروزی الهی هستیم. من از تجربه شخصی خودم که با امام خامنه‌ای داشتم برایتان می‌گویم. ایشان فرمودند غزه و فلسطین پیروز خواهند شد.

وی در پایان اینگونه وعده پیروزی داد: امام خامنه‌ای چند روز بعد از جنگ لبنان، در حالی که هیچ افقی پیش روی ما نبود فرمودند شما در جنگ پیروز می‌شوید و دستاوردهای بزرگی محقق می‌کنید و این اتفاق افتاد. موفقیت ما در گرو این صبر و جان‌فشانی است و نتیجه آن به‌طور قطع پیروزی است و ان‌شاءالله به‌زودی پیروزی غزه و مردم و مقاومت غزه را جشن می‌گیریم.

پس از این سخنرانی، سخنگوی کاخ سفید بلافاصله در واکنش به این بیانات اعلام کرد: واشنگتن خواستار کشیده شدن درگیری‌ها به لبنان نیست.

واکنشی که نشان می‌دهد کاخ سفید به عنوان پشتیبان اصلی رژیم صهیونیستی، پیام این سخنرانی را به‌خوبی دریافت کرده است و باید منتظر تصمیم آمریکا برای اتخاذ رویکرد جدید یا ادامه روند فعلی در قبال حمایت بی‌چون و چرا از نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی باشیم.

شکسته شدن سکوت ۲۸ روزه رهبر جبهه مقاومت لبنان و محتوای این سخنرانی مهم، موضوعی بود که در فضای مجازی نیز مورد توجه کاربران بسیاری قرار گرفت و از زوایای متعددی به آن پرداخته شد.

مهدی فضایلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در همین راستا نوشت: «سخنرانی سیدحسن نصرالله که دنیا منتظر آن بود ایراد شد؛ ترکیبی از عقلانیت، حماسه، هشدار و اقتدار. مشت سید باز نشد و سیاست ابهام ادامه یافت تا نه بهانه به‌دست دیوانگان وحشی صهیونیست بدهد و نه خیال صهیونیست‌ها و حامیانش آسوده گردد.»

قوت قلب دوستان؛ کابوس دشمنان

تعدادی از کاربران فعال فضای مجازی نیز از زوایای مختلف به این سخنرانی واکنش نشان دادند:

قوت قلب دوستان؛ کابوس دشمنان

قوت قلب دوستان؛ کابوس دشمنان

قوت قلب دوستان؛ کابوس دشمنان

قوت قلب دوستان؛ کابوس دشمنان

قوت قلب دوستان؛ کابوس دشمنان

قوت قلب دوستان؛ کابوس دشمنان

قوت قلب دوستان؛ کابوس دشمنان

قوت قلب دوستان؛ کابوس دشمنان

قوت قلب دوستان؛ کابوس دشمنان

قوت قلب دوستان؛ کابوس دشمنان

کد خبر 701331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.