صدور هشدار نارنجی برای بارش در استان اصفهان / احتمال وقوع آبگرفتگی و سیلاب‌های ناگهانی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از صدور هشدار سطح نارنجی برای بارش در استان اصفهان خبر داد و گفت: آماده‌باش مدیریت بحران استان به تیم‌های امدادی جهت پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از آب‌گرفتگی و سیلاب‌های ناگهانی در مناطق روستایی، شهری و شیب کوهستان‌ها اعلام شده است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ورود سامانه بارشی از روز سه‌شنبه به استان منجر به وقوع بارش‌های متناوب در بیشتر مناطق شد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در خوانسار ۱۶، بوئین‌میاندشت ۱۵، داران ۱۳، فریدون‌شهر ۱۱، آران و بیدگل ۱۰، نطنز ۱۲، کوهپایه ۱۰، سمیرم چهار، اردستان پنج، زرین‌شهر هفت، دهاقان چهار و شهرضا چهار میلی‌متر باران گزارش شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: از عصر روز شنبه تا روز یکشنبه، هشدار سطح نارنجی برای بارش در مناطق شرق، شمال و مرکز استان صادر و آماده‌باش مدیریت بحران استان به تیم‌های امدادی جهت پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از آب‌گرفتگی و سیلاب‌های ناگهانی در مناطق روستایی، شهری و شیب کوهستان‌ها در شرق اصفهان، اردستان، نائین، خور و بیابانک، چوپانان، انارک، آران و بیدگل، نطنز، بادرود و کاشان اعلام شد.

وی ادامه داد: احتیاط و رعایت اصول ایمنی در تردد در جاده‌ها و توجه به هشدارهای پلیس راه، حفاظت محصولات کشاورزی در برابر سیل و کاهش دما، پرهیز از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق کوهستانی و حریم و بستر رودخانه‌ها، نداشتن تردد و توقف در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی در مناطق روستایی و پرخطر باید مد نظر قرار گیرد.

شیشه فروش گفت: تخلیه نخاله و رسوبات در دهانه پل‌ها توسط اداره راهداری، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لایروبی رودخانه‌ها و آزادسازی تصرفات شناسایی شده در حریم و بستر رودخانه‌ها توسط شرکت آب منطقه‌ای و اصلاح پل‌های فاقد توان آب‌گذری شناسایی شده در محورهای جاده‌ای توسط اداره راهداری از سایر اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: استقرار تجهیزات، ماشین آلات و تیم‌های امدادی در پایگاه‌های هلال احمر، راهدارخانه‌ها و ستاد سیل شهرداری‌ها، رفع نواقص و ایمن شدن نقاط پر خطر شناسایی شده در معابر و خیابان‌ها، زیرگذرها و بزرگراه‌های شهرها توسط شهرداری‌ها از سایر نکاتی است که باید رعایت شود.

کد خبر 701270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.