ماجرای شال‌های سبز مجسمه‌های پایتخت لیتوانی چیست؟

مدیران شهر ویلنیوس برای تشویق ساکنان به آماده شدن برای فصل سرما، کاهش مصرف انرژی و همچنین خوش‌آمدگویی نمادین به زمستان، مجسمه‌های شهری را با شال‌های سبز پوشاندند. انتخاب رنگ سبز، معنای نمادین آن برای انرژی پاک و صرفه‌جویی در مصرف است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساکنان و گردشگران ویلنیوس از هفته گذشته تاکنون با دیدن بسیاری از مجسمه‌های شال‌پوش شهر، شگفت‌زده شده‌اند. هدف از این ابتکار، نوعی یادآوری نمادین به ساکنان بود که زمستان در راه است و باید منازل خود را در بحران انرژی با راهکارهای جدید، گرم نگه دارند.

ماجرای شال‌های سبز مجسمه‌های پایتخت لیتوانی چیست؟

این کمپین خلاقانه توسط سازمان تأمین کننده گرمای پایتخت لیتوانی آغاز شد تا فرارسیدن روزهای سرد را هشدار دهد زیرا مردم این شهر تابستان گرمی را در سال جاری تجربه کردند و شاید این تفکر را دارند که زمستان ممکن است آن‌طور که باید، سرد نباشد.

مسئولان قصد دارند با این کار، ساکنان را به بهره‌وری بیشتر از انرژی طی زمستان تشویق کنند. دلیل انتخاب رنگ سبز نیز، معنای نمادین پاک بودن انرژی و صرفه‌جویی در مصرف آن است.

ماجرای شال‌های سبز مجسمه‌های پایتخت لیتوانی چیست؟

به گفته مدیران، گرم نگه داشتن خانه‌ها یک تلاش تیمی است که نیاز به همکاری بین شرکت برق، انجمن‌های محله و شهروندان دارد.

به همین دلیل است که این شرکت تأمین گرمای شهر از مشتریان خود می‌خواهد تا مواردی مانند عایق‌بندی را رعایت کنند که تضمین‌کننده به هدر نرفتن انرژی است.

این اقدام نمادین علاوه بر پیغام محیط زیستی به قصد زیباسازی شهر و غافلگیر کردن شهروندان انجام شد.

ماجرای شال‌های سبز مجسمه‌های پایتخت لیتوانی چیست؟

کد خبر 700960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.