خانه‌دار شدن، رویای دست‌نیافتنی جوانان بریتانیایی

صاحب خانه بودن امروز یک امر لوکس در بریتانیا به‌شمار می‌رود و خانه‌دار شدن یک رؤیای دست‌نیافتنی برای جوانان سراسر این کشور است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بازار املاک بریتانیا طی ماه‌های اخیر شاهد سقوط قابل‌توجهی بوده است. آخرین داده‌ها در مورد کاهش عمده وام‌های مسکن نیز تداوم این روند را در آینده نشان می‌دهد. سرمایه‌گذاری بر بخش املاک در سراسر مرزهای این کشور امروزه به یک امتیاز ویژه برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده و از نظر ۷۰ درصد از صاحبان و خریداران خانه در بریتانیا داشتن یک خانه شخصی در حال تبدیل شدن به فرصتی است که همه نمی‌توانند در اختیار داشته باشند.

چرا خانه به کالای لوکس بریتانیا تبدیل شد؟

از آنجا که بانک انگلستان نرخ بهره را در بالاترین حد تاریخی ۵.۲۵ درصد نگه داشته است، هزینه‌های استقراض افزایش پیدا کرده و دریافت وام‌های مسکن برای بسیاری از مردم سراسر کشور غیرممکن شده است، چراکه این کشور با تورم فزاینده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که به بحران هزینه‌های زندگی در آن دامن زده و منابع مالی خانوارها را محدودتر از قبل کرده است.

جدیدترین داده‌ها نشان می‌دهد که تقریباً ۳۰۰ هزار خانوار انگلیسی در فاصله آوریل ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳ بی‌خانمان شده یا در خطر بی‌خانمان شدن قرار گرفته‌اند که بیش از ۱۰۰ هزار خانواده دارای فرزند بودند.

خانه‌دار شدن، رویای دست‌نیافتنی جوانان بریتانیایی

تلاش‌های جوانان بریتانیایی برای خانه‌دار شدن

بررسی‌ها در زمینه وضعیت دسترسی به مسکن در بریتانیا نشان می‌دهد چهار نفر از هر پنج (۷۸ درصد) از افرادی که خانه ندارند و تقریباً به همان تعداد (۷۳ درصد) از مستأجران، خانه‌دار شدن را یک رؤیای دست‌نیافتنی می‌دانند که امتیاز آن تنها در اختیار عده‌ای خاص است. دلیل این امر تغییر درآمد و افزایش قیمت خانه‌ها محسوب می‌شود.

با این حال بریتانیایی‌ها ناامید نشده و تنها با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، خرید خانه را برای خود به تعویق انداخته‌اند. علاوه بر این، از هر ۱۰ دارنده وام مسکن، هفت نفر به‌دنبال تمدید وام خود هستند و ۸۴ درصد از افراد در نظر دارند تا پایان بازنشستگی صاحب خانه شوند. تقریباً همه خریدارانی که برای اولین بار مورد بررسی قرار گرفتند (۹۴ درصد) در حال سپرده‌گذاری پس‌اندازهای خود هستند و ۹ از هر ۱۰ خریدار سعی دارند با انتخاب یک سبک زندگی مسئولانه بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری را که می‌توانند داشته باشند، در اولویت قرار دهند.

بیش از نیمی از این افراد خوش‌گذرانی در طول تعطیلات را از زندگی خود حذف، تقریباً به همان میزان از صرف غذا در بیرون از منزل خودداری و بیش از یک‌سوم فناوری‌های جدید کمتری خریداری می‌کنند.

با این حال خرید خانه به‌عنوان سرمایه در حال از دست دادن جذابیت خود برای مردم بریتانیا و کمبود شدید مسکن اجاره‌ای خصوصی برای بسیاری از خانوارها دردسرساز شده است. بسیاری از مردم بریتانیا معتقدند با توجه به تغییرات ایجاد شده در مقررات و مالیات خرید و اجاره ملک، دولت باید اقدامات بیشتر برای حمایت از اجاره ملک انجام دهد.

خانه‌دار شدن، رویای دست‌نیافتنی جوانان بریتانیایی

کد خبر 700624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.