قیمت جهانی نفت امروز ۶ آبان / نفت برنت از ۹۰ دلار گذشت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۲ دلار و ۵۵ سنت، معادل ۲.۹۰ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۴۸ سنت رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نگرانی درباره تشدید درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس و احتمال مختل شدن عرضه جهانی نفت، قیمت نفت را حدود ۳ درصد افزایش داده و به بالاترین رقم طی یک هفته گذشته رسانده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۵۵ سنت معادل ۲.۹۰ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۴۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ دلار و ۳۳ سنت، معادل ۲.۸۰ درصد افزایش، ۸۵ دلار و ۵۴ سنت معامله می‌شود.

اختلاف قیمت نفت برنت و نفت آمریکا به بالاترین رقم از ماه مارس رسیده و جذابیت نفت آمریکا را برای شرکت‌های انرژی بیشتر کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، نفت برنت حدود ۲ درصد و نفت آمریکا ۴ درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشت.

قیمت نفت بسیار متغیر بوده است. نفت در روز گذشته ابتدا بیش از دو دلار در هر بشکه به‌خاطر خبر هدف قرار گرفتن مواضع ایران در سوریه افزایش یافت، اما بلافاصله بر اساس گزارشی مبنی بر مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری قطر و هماهنگی آمریکا کاهش یافت.

حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه ادامه دارد، از طرف دیگر، حماس آزادی گروگان‌ها در غزه را منوط به آتش‌بس در این منطقه کرده است.

تحولات خاورمیانه هنوز تأثیر مستقیمی بر عرضه نفت نگذاشته است، اما بسیاری نگرانند صادرات نفت ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ منطقه و حامی حماس را کاهش دهد.

تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس هنوز هم پیش‌بینی می‌کنند متوسط قیمت نفت خام برنت در سه ماهه نخست ۲۰۲۴ برابر با ۹۵ دلار در هر بشکه باشد. اما اعلام کردند کاهش صادرات نفت ایران می‌تواند این رقم را ۵ درصد افزایش دهد.

قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران امروز _شنبه ششم آبان‌ماه_ مصادف با بیست‌وهشتم اکتبر ۲۰۲۳، با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها تا لحظه تنظیم این خبر به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین تغییر ۹۱.۶۸ دلار بود.

قیمت جهانی نفت امروز ۶ آبان / نفت برنت از ۹۰ دلار گذشت

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۸۹.۲ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام به ۸۵.۱۶ دلار نزدیک شد؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۵.۵۴ دلار افزایش پیدا کرد.

۴. نفت سنگین ایران نیز ۸۴.۴ دلار معامله شد.

۵. قیمت نفت سبک ایران در آخرین تغییر در محدوده ۸۶.۳ دلار بود.

۶. قیمت جهانی بنزین با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۲.۳۱۴۸ دلار رسید.

۷. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۳.۴۴ دلار کاهش پیدا کرد.

۸. قیمت جهانی نفت کوره با ۰.۰۳ درصد افت به قیمت ۳.۰۳۷۵ دلار نزدیک شد.

۹. قیمت جهانی گازوئیل به ۸۸۳.۷۵ دلار کاهش پیدا کرد.

کد خبر 699544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.