راهکارهای جوانان اروپایی برای نجات زمین

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که راهکار جوانان اروپایی برای نجات زمین، ایجاد تغییرات بزرگ در سبک زندگی با به‌دنیا آوردن فرزندان کمتر، حذف خودروها از زندگی و درصدی پایین‌تر گیاه‌خوار شدن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طبق یک نظرسنجی هفت کشوری انجام‌گرفته طی ماه آگوست از جوانان بریتانیا، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و سوئد، به نظر می‌رسد که جوانان اروپایی برای مبارزه با بحران آب‌وهوایی نسبت به نسل‌های قدیمی‌تر بیشتر مایل به ایجاد تغییرات بزرگ در سبک زندگی خود هستند.

آن‌ها مایلند خانواده‌های کوچک‌تری داشته باشند، استفاده از ماشین‌ها را متوقف کنند و در درصدهای پایین‌تر گیاه‌خوار شوند، با این حال این نسل کنار گذاشتن پلاستیک‌های یک‌بار مصرف و پرورش گل و گیاهان بیشتر را گام‌هایی دوردست‌تر برای برداشتن می‌دانند.

نظرسنجی همچنین نشان داد رکود اقتصادی به امید جوانان اروپایی برای آینده ضربه زده است و بیش از نیمی از آنها نگران هستند که در دهه آینده نتوانند صاحب خانه شوند.

راهکارهای جوانان اروپایی برای نجات زمین

تفاوت‌های نسل جدید و قدیم اروپایی برای آینده زمین

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اقلیت بزرگی از جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله اروپایی احساس می‌کنند که نگرانی‌های اقتصادی مانعی بزرگ بر سر راه تشکیل خانواده آن‌ها در آینده است. ۲۸ درصد از این رده سنی و ۳۰ درصد از افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله نیز اعلام کردند برای کمک به مبارزه با گرمایش جهانی تمایل دارند نسبت به آنچه دوست دارند، فرزندان کمتری داشته باشند. این ارقام برای سنین بالاتر بین ۱۳ تا ۱۹ درصد است.

نسل‌های جوان‌تر همچنین بیشتر از پاسخ‌دهندگان مسن‌تر از سایر تغییرات مهم در شیوه زندگی حمایت می‌کنند. برای مثال جوانان به‌منظور نجات زمین تمایل بیشتری به کنار گذاشتن خودروها از خود نشان می‌دهند، به طوری که ۵۴ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله در مقابل ۴۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال اعلام کردند که برای تردد از پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا وسایل‌نقلیه عمومی استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، ۴۱ درصد از جوانان در مقابل ۲۱ درصد از افراد بالای ۶۵ سال، اعلام کردند که به خودروهای برقی روی می‌آورند. درصد جوانانی که تمایل دارند برای حفظ کره زمین گوشت و لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کنند نیز بیشتر از افراد مسن است. در واقع ۲۱ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله گفته‌اند که مایل به انجام این کار هستند، در حالی که این درصد برای افراد ۵۵ تا ۶۴ سال برابر با ۱۷ و برای بالای ۶۵ سال برابر با ۱۳ درصد بود.

راهکارهای جوانان اروپایی برای نجات زمین

با این وجود نسل‌های جوان‌تر تمایل بیشتری به پرداخت هزینه‌های بیشتر برای سفرهای هوایی (۳۰ درصد افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله در مقابل حدود ۲۲ درصد از افراد بالای ۵۵ سال) دارند و تنها ۳۵ درصد از آن‌ها لباس‌های دست دوم می‌خرند. این آمار برای رده سنی ۲۴ تا ۳۴ سال ۳۸ درصد و برای افراد بالای ۶۵ سال ۲۶ درصد است. از سوی دیگر اقداماتی هم‌چون ایجاد فضای سبز در خانه، مصرف محصولات فصلی یا خودداری از استفاده از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف در میان گروه‌های سنی بالاتر طرفداران بیشتری دارد.

کد خبر 699414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.