۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
نحوه مقابله با آلرژی پاییزی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم غذایی سالم باعث می‎شود افراد کمتر در معرض آلرژی فصلی قرار بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افراد زیادی با فرارسیدن فصل پاییز دچار آلرژی می‌شوند. این نوع حساسیت ممکن است مدت‌ها در بدن فرد باقی بماند، حساسیت پاییزی نیز اگر مانند دیگر آلرژی‌ها درمان نشود، می‌تواند باعث بروز عفونت سینوس‌ها و آسم شود. گرده‌افشان‌ها یکی از رایج‌ترین علت‌های آلرژی فصلی است. گرده افشانی معمولاً اواخر تابستان آغاز می‌شود و تا اواسط پاییز نیز ادامه پیدا می‌کند، دیگر علت بروز حساسیت پاییزی قارچ‌های باقی مانده روی برگ‌های مرطوب است. معمولاً اگر بیش از حد با برگ‌های پاییزی در تماس باشید، احتمال مبتلا شدن به آلرژی افزایش پیدا می‌کند.

علائم آلرژی پاییزی

علائم حساسیت پاییزی معمولاً شامل خارش بینی و چشم، آبریزش چشم، آبریزش بینی، سرفه و عطسه کردن می‌‎شود. از دیگر نشانه‌های حساسیت پاییزی نیز می‌توان به خارش دهان و پشت گلو، اسهال، کهیرهای پوستی و خشک شدن بیش از حد پوست اشاره کرد. گاهی اوقات حساسیت پاییزی به گونه‌ای می‌شود که ممکن است آن را با سرماخوردگی اشتباه بگیرید، بنابراین لازم است در صورت بروز علائم یادشده به پزشک مراجعه کنید.

روش‌های مقابله با حساسیت پاییزی

استفاده از دستگاه تهویه هوا

استفاده از دستگاه تهویه در منزل به ویژه در اتاق خواب بسیار مهم است، زیرا اتاق خواب مکانی است که افراد ساعات طولانی در شبانه‌روز را در آن می‌گذرانند، تمیز کردن و زدودن گردوغبار از روی وسایل برای جلوگیری از بروز آلرژی بسیار مهم است.

استفاده از کلاه و عینک آفتابی

در صورتی که مجبور هستید برای انجام دادن کارهای مختلف به بیرون از منزل بروید، لازم است به منظور پیشگیری از ابتلا به آلرژی از لباس آستین بلند، شلوار، کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید تا گرده‌ها روی مو، پوست و چشم افراد قرار نگیرد. حتی در صورت لزوم از ماسک محافظ صورت استفاده کنید.

نحوه مقابله با آلرژی پاییزی

استفاده از دارو و قطره

پزشکان داروهای مختلفی برای بهبود آلرژی تجویز می‌کنند، این داروها التهاب مخاط بینی را کاهش می‌دهد. اسپری‌های مخصوص بینی نیز قبل و در طی آلرژی فصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطره‌های چشمی نیز باعث می‌شود خارش و سوزش چشم کمتر شود، داروهای ضداحتقان نیز به رفع گرفتگی بینی کمک می‌کند.

کنترل استرس

هورمون‌های استرس به سیستم ایمنی بدن آسیب وارد می‌کند و باعث می‌شود علائم حساسیت پاییزی وخیم‌تر شود، بنابراین لازم است به روش‌های مختلف استرس خود را کنترل کنید. روش‌های کنترل استرس شامل مدیتیشن، داشتن فعالیت بدنی منظم، سپری کردن زمان در طبیعت و برنامه‌ریزی کردن برای فعالیت‌های روزمره می‌‎شود.

نحوه مقابله با آلرژی پاییزی

پیروی از رژیم غذایی سالم

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم غذایی سالم باعث می‎‌شود افراد کمتر در معرض آلرژی فصلی قرار گیرند. توصیه شده است که مصرف نمک خود را کاهش دهید، از میوه‌های سرشار از ویتامین C استفاده کنید، ماهی‌های چرب امگا ۳ نیز تا حد زیادی علائم آلرژی را کاهش می‌دهد.

نحوه مقابله با آلرژی پاییزی

کد خبر 699333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.