تشدید سامانه بارشی در کرمان و فارس / پیش‌بینی بارش باران و احتمال برف در ارتفاعات

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، امروز مناطق مرکزی و نیمه جنوبی کرمان و جنوب فارس میزبان بارش‌های تشدید شده خواهند بود و سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه و خسارت به سازه‌های موقت انتظار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز پنجشنبه، چهارم آبان‌ماه، در بخش‌هایی از هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب بوشهر، جنوب فارس، جزایر تنگه هرمز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و جنوب اصفهان، رگبار، رعدوبرق، در نواحی مستعد ریزش تگرگ، وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه شرایط مذکور در مناطقی از سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و بخش‌هایی از هرمزگان ادامه خواهد داشت و روز شنبه در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور، ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

روز یکشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود و دوشنبه در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز، افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

در نوار شمالی کشور از امروز تا روز یکشنبه روند تدریجی افزایش دما و روز دوشنبه در این نواحی کاهش محسوس دما انتظار می‌رود؛ همچنین امروز و فردا خلیج فارس مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: تشدید سامانه بارشی

زمان شروع: صبح پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۴

زمان پایان: اواخر وقت پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۴

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید موقت

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۴: مناطق مرکزی و نیمه جنوبی کرمان و جنوب فارس

اثر مخاطره:

اختلال در سفرهای بین‌شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی و خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی

توصیه:

اجتناب از سفرهای غیرضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها

بارش باران و در ارتفاعات زاگرس مرکزی احتمال برف

همچنین بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی، امروز در هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و فردا در هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات زاگرس مرکزی احتمال برف رخ خواهد داد.

در پی مخاطرات مذکور، احتمال اختلال در سفرهای بین‌شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی و خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.

به منظور پیشگیری از آسیب‌های این مخاطره، اجتناب از سفرهای غیرضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه می‌شود.

کد خبر 699236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.